1-to-5-2B-happy

Geplaatst op: 11 november 2009 door margogogo in Mijn muziek, Music, Stokjes

Van ons Elke kreeg ik een pareltje van een opdracht in de vorm van een gecamoufleerd estafettestokje. A tag met het niet mis te verstane verzoek:

“Geef uw happy top 5 van liedjes die jouw leven oppeppen en geef het door aan 5 anderen”

‘k Zal mij maar al meteen verontschuldigen voor het niet-commerciëel zijn van mijn favo muzikale opkikkertjes want er zullen wel lezers zijn die een wenkbrauw of 2 zullen optrekken bij mijn keuze. Dat de doorsnee mens in de straat deze nummers niet kent en ook niet goed vindt zal mij chipolata wezen, want over muziek- en andere smaken twist ik niet.

1. Suede – ‘Obsessions’ 

Dit is maar eentje uit de vracht aan up-tempo nummers dat Suede heeft. Luister ook eens naar dit en dit, en je kan niet anders dan me gelijk geven. De stem van Brett Anderson vind ik pure heaven!

 

2. Pinback – ‘Non photo blue’

Geen kat die dit kent, I’m sure. En toch is ‘t een super knap nummer die mij het effect geeft van 3 zjatten straffe kaffe en 4 blikjes Red Bull. Voor het volle effect van deze song: trek het volume volledig open!

 

3. R.E.M. – ‘Shiny happy people’

Dit spreekt voor zich, me dunkt.

 

4. Depeche Mode – ‘Just cant’t get enough’

Een ouwe maar wel een nummer waarop ik onmogelijk kan stilzitten. Vrolijk deuntje dat bij mij altijd goed werkt om in the mood te komen voor/op een fuif. Ook hierbij geldt de opmerking dat ze zo veel songs hebben waabij een gezond mens niet anders kan dan bewegen. Niet voor niets my all time favorite band.

 

5. Paul King – ‘Love & Pride’

Heel luchtige happy song met een heel oppeppend ritme. Eenvoudig en plezant.

Het reglement zegt: 5 liedjes.

En ik zeg: reglementen zijn er om aan uw laars te lappen.

Als uitsmijter ga ik Elke nog rap efkes doen verschieten door te bekennen dat ik ’Believe’ van Cher dijk van een dansplaat vind.

En als definitieve afsluiter: hét énige échte nummer dat mij als een magneet op de dansvloer sleurt:

 

Intussen compleet uit de bol gaande geef ik de fakkel door aan:

Kielzog: omdat Menck ongeveer dezelfde muzieksmaak heeft en ik best wel razend benieuwd ben naar de songs die hem happy-happy-happy maken

Breeg: omdat het niet allemaal Iron Maiden kan zijn

Ed blogt: omdat zij geweldig is en ik zeker weet dat ze er met deze tag wel weer een lap op zal geven

Sie to be soft: omdat hij ook vindt dat Q-music niet deugt en omdat hij het optreden van Green Day zo mooi omschreef

Yet Another Blog: omdat ik haar blogschrijfsels en beeldmateriaal wreed te pruimen vind

reacties
  1. tricky schreef:

    ohlala!
    ik mag deze happy 5 ook nog een invulling weten te geven… jouw nummer 3 had ik ook al in gedachten…

  2. breeg schreef:

    Dankuwel! Het stokje is al gebruikt ook :-)

  3. Veerle schreef:

    Ah, Depeche Mode ook jouw all time favorite? Wist ik niet. Hier dus ook. Was je op TW Classic er ook bij?
    Stond jij misschien te zuchten achter mij omdat je niets kon zien door mijn fortuinlijke lange gestalte?
    (fortuinlijk… op optredens toch)

  4. Menck schreef:

    No way dat geen kat Pinback kent. I do, en dan vooral ‘This is a Pinback CD’, hun debuut van eind vorige eeuw. Meteen was deze schijf, wat mij betreft althans, hun grootste wapenfeit. Hetgeen volgde kon me minder bekoren. Helaas behoort ‘Non Photo Blue’ daartoe.
    Verder aardig lijstje, Margo, al zet ik enkele vraagtekens bij Paul King en plaats ik vijf dikke sterren bij de überfantastische Melissa Etheridge (waarvan ik overigens vijf albums bezit die stuk voor stuk beklijven).

  5. ed blogt schreef:

    jiehaa! Merci Margo! gij zijt eigenlijk wel heel erg lief, maar je timing is vree slecht é…
    Nu ga ik toch getikketakt zijn om een blogje te schrijven, en loop ik al heel de dag te denken wat mijn favoriete happy songs zijn. Met Melissa kom je trouwens aardig dicht in de buurt!

    Ik doe mijn beste om in de loop van de week mijn ultieme top 5 te verzamelen…

  6. elke schreef:

    Wat Suede betreft, kan ik je absoluut niet volgen, heb het nooit gehad voor dit stemmetje. Maar soit, elk zijn goesting, hé, M’go ;-) (ik weeeet dat je smileys haat, jaja * grinnik*.

    Verder: het nummer van Pinback ken ik niet en eigenlijk denk ik Pinback helemaal niet te kennen maar het is zeer te pruimen. Leg dat misschien de volgende keer op in plaats van één of andere Jasper. Woehaha!

    3/4/5 zijn absoluut mijn ding, al vind ik REM ondertussen wat afgezaagd eigenlijk een beetje. Maar SHP is natuurlijk wel een happy nummer. Love and pride is trouwens puur jeugdsentiment. Ik had het singletje.

    Melissa is natuurlijk een danstrekker van formaat. En ‘Believe’ van Cher stond in de hitlijsten op het moment dat ik bevallen ben van de oudste en aangezien ik vlak bij de verpleegstersruimte lag, heb ik het in het ziekenhuis meermaals gehoord. Dit brengt wel heel speciale herinneringen met zich mee. Waarvoor dank!

    Schoon gedaan en goed doorgegeven. Ik ben benieuwd naar het vervolg (ja, mijn ego wil ook wat).

  7. Margo schreef:

    @ tricky
    Neem mijn nr.3 maar over, als dat ook jou happy maakt, mag dat

    @ breeg
    ’t Is al gelezen en goedgekeurd!

    @ Veerle
    Hoe, gij wist dat niet? Niet meer, bedoel je. En nee, ik was niet op TW Classic, dat lijkt mij maar niks, in vergelijking met een echt concert. En mocht ik daar geweest zijn en met jouw fortuinlijke grootte niks hebben kunnen zien dan had je mij toch wel in uwen nek gezet?

    @ Menck
    Jij bent ook niet de doorsnee mens in de straat, hé Menck, vandaar dat jij (wellicht de enige) dat duo kent. Summer in Abbadon vind ik net iets beter dan
    hun eerste uit 1998. Ik zag ze een aantal jaren geleden eens Live in Antwerpen maar ‘k vond het live gene vetten, eerlijk gezegd. Soit.
    Love and Pride vind ik simpelweg en gewoon een plezierig nummerke dat me doet bewegen.
    En ons Melissa, tja, die lokt mij met die ene song altijd en overal uit mijn kot. Btw; bij ons noemen ze dat nummer “een lieken voor de vrouwen”.
    Jouw Happy Top5 kan anders ook tellen! Vooral den intro *gniffel* (zeg aub dat ge die post niet kwijt zijt!)

    @ ed blogt
    Doe op uw gemakske, Ed, je hebt daar tijd genoeg voor. Deadline is straks.

    @ elke
    Smaakjes verschillen, en stemmetjes ook. Ben altijd al zot geweest van Brett, kan er niks aan doen. Ik ga zelfs in februari naar een solo optreden van hem, gade nie mee? :-)

  8. elke schreef:

    neenik gij, zelfs niet voor maar 13 euro… ;-)

  9. ed blogt schreef:

    I did it!
    Heb er zelfs een dubbele van gemaakt, ene met vlaamsche schlagers en een buitenlandske.
    ‘k Merk nu wel dat ik vergeten ben van de stok door te geven… Dju toch é! Met al mijn schoffelen…

  10. Margo schreef:

    @ elke
    Echt niet? Ge meent da precies…

    @ ed blogt
    I saw it! Een dubbeldekker, begot! Heel tof gedaan, meis. Allez hup, en nu doorgeven, die handel!

  11. […] in plekke van de muziek en doek nu nie helemoale gelik d’andere bloggers gelik Elke of Margo of Menck en zovoorts da gedoan en. Ken eigenlijk aoltied een beetje anders gewist dan de reste. Oak […]

Wat denk jij hierover?