En toch

Geplaatst op: 22 maart 2013 door margogogo in Bloggereedschap

Het is niet omdat ik weinig blog en nergens reageer dat ik hier niet rondhang, beste blogbewoners. Op onregelmatige tijdstippen kan het al eens gebeuren dat ik mijn PC opzet om me met een kopje koffie en een sigaret neer te pot om menig geschreven schrijfsel lezenderwijs in mijn ooglenzen op te nemen.

En alzo gebeurde het dat ik dit las. Het was via mijn dagelijkse wandeling door Facebook dat ik hoogte kreeg van haar nieuwe blogpost. Gierig naar nieuws als ik ben klikte ik me dapper een weg doorheen de foto’s en statussen om neer te strijken op de webstek van de rechtmatige eigenares van het schrijfstuk.

 

Toen ik haar relaas las kon ik niet anders dan luidop denken: “da ies. Dat is helemaal waar wat ze schrijft!”. Het is werkelijk zo dat je op al die immo-sites de omshrijvingen van de huizen met een serieuze brok zout moet nemen. Die mannen nemen écht een gigantische loop met de realiteit!

Nu, net zoals zij en wellicht alle anderen die op huizenjacht gaan, hadden ook wij min of meer onze voorkeuren qua ligging en stijl. Op een ijskoude zaterdag zakten we af naar ons stamcafeetje-waar-ge-(nog)-moogt-roken, namen er een ordinair bierkaartje en lijstten de ‘eisen waaraan ons huis moet voldoen’ netjes op. Dat kaartje werd de leidraad voor de komende weken en het huis waarbij we konden zeggen “this one ticks all the boxes”, dat was hét ideale huis.

En we hébben een huis gevonden. Eentje die voor geen meter voldoet aan ons eisenpakket op dat bierkaartje.

Het is géén halfopen bebouwing – het is een langs beide kanten ingesloten bel-étage.

Het interieur is niét strak – het bulkt er van de eik.

Het is niét rustig en landelijk gelegen – het ligt aan de stadsrand pal aan een drukke steenweg.

We hebben géén zicht op de natuur – we zien achtertuintjes en koterijen van een reep rijtjeshuizen

De tuin is niét zuidgericht – ’t zonneke zit heel de dag vooraan.

Het huis is niét energiezuinig – het heeft een EPC van 680

En toch was het bij ons allebei meteen van ‘waaauw’.  De onwaarschijnlijke charme deed ons onmiddellijk overstag gaan.

Of hoe een mens zo ineens toch van gedacht kan veranderen.

reacties
  1. Eilish schreef:

    En nu de foto’s !

  2. De Huisvrouw schreef:

    Wij hebben EPC 186. Maar ik verdien dat met mijn milieubewust bestaan he. Hahahahaha.

  3. micheleeuw schreef:

    Als je een ‘waauw’ hebt, is het wat jullie moeten hebben. Iedereen heeft van die lijstjes en zelden zijn alle boxes af getikt. Je moet er een goed gevoel in hebben, een soort ‘thuis’ komen.
    Proficiat !

  4. Christel schreef:

    Als je buikgevoel goed zit, dan is de rest bijzaak!

  5. zapnimf schreef:

    Ik ben nu al vrij voor het welkomstfeestje in dat huis.

Wat denk jij hierover?