Poezeminnekes

Geplaatst op: 18 april 2012 door margogogo in Cats and dogs

Terwijl het stil blijft op mijn blog blijven Zorro en Pistache groeien als kolen. Het zijn schatjes, die twee zusjes. Heel verschillend van karakter, doch beide zijn ze super schattig en lief en aanhankelijk.

Ze zijn nu 6 maanden en zullen eerstdaags gesteriliseerd worden. Ja, ik wil hen behoeden voor het voortbrengen van kleine kittens want er zijn katjes genoeg die geen thuis hebben, ik hoef er niet in bij te dragen dat er nog een boel bijkomen, vind ik.

De voorzorgen zijn al genomen voor als het koud is en regent buiten. Ik kocht een groot weersbestendig dierenhok zodat ze kunnen schuilen of een tukkie doen na een hele dag jagen en ravotten. Als ge dieren houdt moet ge ze soigneren.

Eens ze hersteld zijn van de ingreep zullen ze hun eerste stapjes buiten zetten. Ze zijn er echt aan toe om hun speelveld te verruimen. Ik hoop maar dat hun instinct hen zal ingeven dat ze best de straatkant vermijden, maar ik denk wel dat ze wijs genoeg zullen zijn om de weide en het bos te gaan verkennen en er niet voor kiezen om tussen het voorbijrazende verkeer te gaan lopen terwijl ze achter de rosse kater van de overburen aanhollen.

En dan nu: beeldmateriaal!

Dit waren ze toen ze 10 weken oud waren:

Zorro (ook wel eens blackbarry genoemd)

 

Pistache

 

En dit zijn ze nu, 6 maanden oud, in hun favoriete hangmat aan de chauffage:

 

 

reacties
  1. De Huisvrouw schreef:

    Die van ons negeert de hangmat straal. Dat was weer een welbestede 20 €

  2. margogogo schreef:

    @ huisvrouw
    Allez jong, gij hebt dat 20 € betaald of wa? Ik betaalde 12 euro voor de 2 (www.dierenverblijf.be)

  3. Christel schreef:

    Verwende poezebeesten ja!!! :-) Maar dat is enorm gelijk dat die groeien hé. Ons Fien en Marieke die hadden dat ook. Marieke en toen, dat is ook een groeirichting in de breedte geweest. :-)

    • margogogo schreef:

      @ Christel
      Ja jong, als ge huisknuffels hebt moet ge ze verwennen, hé, anders moet ge dat niet in huis nemen. Ben eens curieus tot wat voor dikke poezen mijn twee zullen uitgroeien. Hopelijk worden het Garfields.

  4. micheleeuw schreef:

    Hoooo ! Hoe schatiig ! Hoe lief !
    Natuurlijk moet je ze verwennen ! Waarom heb je ze anders ? :-D
    Je kan maar hopen dat ze niet op straat lopen, zoals ik steeds doe wanneer de onze weer eens op stap zijn.

    • margogogo schreef:

      @ Micheleeuw
      Schattig en lief, indeed. Intussen zijn ze gesteriliseerd en bijna klaar om buiten op verkenning te gaan. Ik zal zeker ook altijd redelijk ongerust zijn vanaf het moment dat ze buiten gaan, maar ge kunt ze moeilijk heel hun leven laten binnenzitten. Een kat moet kunnen crossen en klimmen en de katers verleiden.

  5. sterre schreef:

    gij zorgt er voor dat die tegen vrijdagavond genoeg getraind zijn dat ze niet op mijn schoot kruipen of tegen mijn benen gaan hangen? Thanks! ;-)

  6. HansDeZwans schreef:

    Als ze eenmaal buiten gaan verkennen, verwacht u maar aan dode muizen in elk hoekje van je huis.

  7. Ik heb een onbewuste voorkeur voor Pistache. (De noten eet ik ook graag.)
    Fantastische lay-out voor deze blog trouwens ;)

  8. margogogo schreef:

    @ detoornigetjiftjaf
    De meesten hebben de meeste sympathie voor Pisctache, waarschijnlijk omwille van haar kleurrijke vachtje. Ik zelf ben net iets zotter van de kleine Zorro omdat zij speelser en gekker is en kan piepen gelijk ne puppy, da’s echt keischattig.

  9. Stef den Flater schreef:

    Omdat niet al het commentaar over je schattige katten kan gaan: is die gitaar op die laatste foto van jouw? Ik kan me je wel voorstellen als gitaarspelende rockchick. ;-)
    (Tussen haakjes: er ontbreekt blijkbaar een snaar.)

  10. margogogo schreef:

    @ Stef den Flater
    Dat is smurf zijn gitaar, die hij gekregen heeft van mijne pa (die heeft daar jaren mee opgetreden).
    Smurf heeft die gitaar welgeteld 2 keer in z’n handen gehad, en er vloog een snaar af. Sindsdien staat ze daar als een stuk van het decor.

  11. zapnimf schreef:

    Den eerste die zo’n hangmat aan zijn chauffage hangt voor 85 kg zware grieten, mag mij ieder weekend verwachten met een quiche. Let wel, de verwarming moet wel werken hè?

Wat denk jij hierover?

