Kerstfeestgedruis

Geplaatst op: 20 december 2011 door margogogo in Feestdagen, Het leven zoals het is: realiteit.

Eerst en vooral, allemaal nen dikke merci voor jullie lieve wenschen. De verjaardagsperikelen zijn gepasseerd, we kunnen er weer een jaartje tegen.

Hoe het was op de X-masParty? Oh well, ’t was ok. Veel glitter and glamour en luxe en extravagantia, zoals voorspeld. Te veel voor mij,  als in trop is te, maar ik ben dan ook maar een simpele duif en heb het liever sober en gezellig dan decadent en overweldigend. Ze zouden beter het fortuin dat ze aan dat decadente feestgebeuren spenderen delen door het aantal aanwezigen en dat bedrag op onze bankrekening storten. Toch? Enfin, soit.

Het event ging door in De Beurs van Berlage in Amsterdam, een superlocatie voor zo’n groot evenement. En groot was het, want ik heb me lichtjes vergist in het aantal gasten: het waren er geen 500 maar 1250.  Duizendtweehonderdvijftig man, die allemaal aan grote tafels gezeten werden bediend van een driegangen diner met aangepaste wijnen. Niet te vatten hoeveel personeel er daar met borden en flessen liep te zeulen, man man man. Maar het was af, dat is een feit. Het eten was superlekker, de bediening liep vlot en doordacht, echt professioneel. Een dikke chapeau voor het enorme werk van de koks en de vlotte samenwerking van het zaalpersoneel!

Na de feestdis brak het Moment Suprême aan waar iedereen ieder jaar met spanning naar uitkijkt: de speech van Big Boss en vooral de bekendmaking van “the Christmasgift” . Op dat vlak worden we elk jaar enorm verwend, en ik kan niet ontkennen dat ik daar ook wel ieder jaar benieuwd naar ben.  Na al een iPod Mini, een DVD-speler, een Motorola GSM, een Trivoli Audio radio, een weekendje New-York, een iPod Touch en een Bose sounddock in ontvangst te hebben mogen nemen in de vorige jaren, wordt een mens al eens curieus naar het volgende presentje van de firma, jawel. Hoor mij nu toch eens uitpakken, zeg, straks word ik nog een dikke nek zoals het er bol van staat bij ons in de firma. Aaarrgghhh! Tja, ik kan er ook niks aan doen dat men vindt dat ik erbij hoor, ook al voel ik mezelf absoluut niet thuis in dat opgeblonken wereldje van snobs en modepoppen. Maar ik begin er mijn 12de jaar en ga er vanuit dat ik ook wel mijn bijdrage lever tot het gigantische succes van de firma.

Enfin, het begon zo: “and of course we have again a little present for each and every one of you, to thank you all for all your hard work and blablabla…so if you want to know what we have in store for you, think Steve Jobs”, gilde meneer de CEO. Ik moest al eens denken waar ik die naam nog al eens gehoord had. Steve Jobs…Steve…Jobs…euh…is dat diene van Pixar, van die animatiefilms? Of nee, da’s diene mens van Apple die onlangs gestorven is, hij was all over het nieuws. Ja, die is het, en nog voordat ik verder kon redeneren schreeuwde de CEO: “and think iPad2! ” wat werd onthaald met een staande ovatie en een oorverdovende explosie van enthousiast applaus, teweeggebracht door 2500 op elkaar kletsende handjes. Eat that, Regi! Mwoeha!

Nen iPad dus, juijjjj, zoiets had ik nog niet :-)

“we meant to book The Black Eyed Peas this year but they ask one million dollar for a gig like this, which is a little too far  fetched, even for us. So we have chosen for a very nice alternative: may I present to you, the one and only “Earth, Wind & Fire“!  O die. Een Amerikaanse soulband die zijn beste tijd gehad heeft in de jaren ’70.  Een paar van hun hits klonken me bekend in de oren maar ’t is toch echt mijn ding niet wat die senioren doen met percussie, blazers, kalimba, bas en vanalles. Nope, it surely is not my kind of music, maar goed, ze waren daar, en ik was daar ook, dus ik ging in de grote hall aan de toog hangen en buiten sigaretten roken. Ook fun. Ondankbaar wicht dat ik ben, ik weet het.

Na het optreden ging de grote zaal dicht en gingen kleinere sluizen open. Letterlijk. Diverse deuren werden opengezet en de massa verdeelde zich over verschillende zalen waarin telkens een ander muziekgenre en een andere sfeer hing.

Ik liet de boel aan mij voorbijgaan, ik had genoeg gedreun door mijn overgevoelige oortjes geramd gekregen.Cela suffit, merci beaucoup thank you very much. Samen met een collega stapten we de taxi en zochten dicht bij het hotel waar we overnachtten nog een rustige kroeg op voor een slaapmutsje.

De vorige jaren heb ik nochtans altijd tot in de vroege uurtjes meegedanst, -gezopen en -gefeest,  doch dit jaar kon ik er mezelf niet toe bewegen om me te amuseren in die massa en dat lawaai. Ik was content dat ik vroeg in mijn warme hotelbedje lag (rond 1 uur) en dat ik ’s anderendaags om 8 uur met een frisse uitgeslapen kop aan de ontbijttafel zat.

reacties
  1. zapnimf schreef:

    Luistert, volgend jaar ga ik in uw plaats en gij krijgt het I-ding dat je dan wel weer zal krijgen. Zal ik de fuif wel opluisteren.

  2. Menck schreef:

    Laat me raden: jij werkt voor sheik Muḥammad bin Rāshid al Maktūm uit Dubai?
    Ik heb al mijn werknemers, zijnde mezelf, blij gemaakt met een zak compost. Wél met een rode strik.

    • Margogogo schreef:

      @ Menck
      Had gekund, maar ’t is nen Amerikaan waar ik voor werk. Een klein manneke die grote acteurs, actrices, muziek- en sportmensen en zo sponsort met zijn kleertjes.
      Way out of my league, eigenlijk, maar om nu te willen ruilen voor ne zak compost…:-)

  3. Christel schreef:

    Ik wil ook wel even jou zijn die dag….. :-)

  4. madddox schreef:

    ja goewere….een feestje dat we zeggen!
    kan je mij daar niet ongezien binnenloodsen volgend jaar? :-)

  5. Nachtbraker schreef:

    Beetje decadent allemaal… nu weten we weer waar het grote geld zit hé? Bij de bedrijven, tiens! ;-)) Maar wel fair dat ze hun winst dan nog met jullie delen. Ik ken er vele waar enkel de CEO en zijn clubke elk jaar meer poen scheppen…

    • Margogogo schreef:

      @ Nachtbraker
      Beetje decadent is een understatement, mijn beste. En ja, er is ongelooflijk veel geld, het is alleen niet eerlijk verdeeld. En zeggen dat mijn Grote Baas met 34 USD gestart is met wat jeansbroekskes…

  6. bentenge schreef:

    Nu ben ik het even kwijt waar jij alweer werkt, maar voor grote marges en dito bijhorende feestjes moeten we in de rayon van den drank, cosmetica of kleren zijn.
    Nen “paddie”, hoe cool is da? Skoon cadeau me dunkt.
    euh,
    @nachtbraker, mag ik je er op wijzen dat het ene bedrijf het andere niet is? Zoals de ene overheidsdienst de andere niet is?

  7. molly schreef:

    Bij wat voor bedrijf werk jij, dat er zulke giga kerstkado’s gegeven worden??????????;-)

  8. sterreklimt schreef:

    Voorwaar weer een zeer schoon kado, daar kan je niet over klagen (en waarom zou je zeggen dat je het niet moet hebben, nietwaar ;-) ).
    En als echte freak: De beurs van Berlage, dat is een schoon gebouw. Ik ben een Berlage-fan.

  9. micheleeuw schreef:

    Wat ben je verstandig geweest ! Maar ja, je moest de volgende dag werken, hé. Toch zou ik blijven hangen hebben voor de muziek en eens de verschillen sluizen onderzocht hebben …
    Zo’n IPad zou ik ook nog willen, moest ik weten wat het allemaal kan/doet. ;-)

Wat denk jij hierover?

