Ik ben daar graag

Geplaatst op: 20 november 2011 door margogogo in Blogosfeer, Life, Vriendschap

Op 10 november jongstleden heeft deze blogster een ‘gastric bypass’ laten uitvoeren. Op haar blog bericht ze nu retroactief over al de vooronderzoeken die ze heeft ondergaan, en dat doet ze als geen ander uiteraard weer in haar bekende uitgebreide doch steeds met humor doordrenkte schrijfstijl.
Over het meervoudige kiloverliesresultaat van deze medische onderneming zal ze ons ook wel in geuren en kleuren op de hoogte houden de komende maanden, wed ik.

Wie zich afvraagt hoe het met haar is: ze stelt het uitstekend. Ik ben haar gisteren gaan bezoeken dus je hebt het hier niet alleen van horen zeggen. Behalve dat ze 12 kilo lichter is (nu al, ja!) en een buik vol gaten heeft, is ze nog steeds helemaal haar eigen zichzelve. De typiche bulderlach die ze na de ingreep eventjes niet meer kon teweegbrengen volgens haar partner in crime is intussen ook helemaal terug.

Gepakt met een fleecen dekentje, een fles Pinot Gris, een krat theelichtjes en een tros druiven arriveerde ik ten huize ZapMoose alwaar ik meteen werd meegesleurd voor een gezonde wandeling langs de antitankgracht , die zo goed als door hun achtertuin loopt. Een beetje beweging is altijd wel ergens goed voor, en al zeker in zo’n prachtig kader deed het deugd om de heerlijke frisse herfstgeuren op te snuiven.
Tijdens en na de wandeling werd er duchtig en luchtig bijgepraat over vanalles en nogwat, vooral over koetjes, kalfjes en soortgenoten.

Rond zessen werd er een heerlijke maaltijd geserveerd: wrap van kip, sla, tomaatjes, versgesneden ajuin, overgoten met een zelfineengeflanste groentensaus met champignons. Lekker lekker! De 20 tassen koffie achteraf smaakten ook uitzonderlijk lekker. Omdat ik hem aromatischerwijze zo bijzonder lekker vond smaken en hij niet zomaar overal in alle winkelrekken te vinden is, kreeg ik bij mijn vertrek zowaar een pakje van die Mildou Praliné toegestopt.
Het zijn toch schatten, die twee.

Pas laat op de avond reed ik met een voldane glimlach door de dichte pakken mist terug huiswaarts.

Bedankt alweer voor de warme ontvangst en de toffe namiddag, Zapmoose!

reacties
  1. Christel schreef:

    12 kilo al, dat is behoorlijk! Zo te horen heb je inderdaad een fijne dag er gehad! Toch plezant om zo’n vrienden te hebben!

  2. zapnimf schreef:

    Voor wie het zich afvraagt : ik stel het dus uitstekend!
    Amaai en als ik dat hier zo lees, ben ik wel quasi perfect seg.

    Gij merci, Margo, ’t was éééél gezellig.

  3. HansDeZwans schreef:

    Jammer dat ik gisteren iets te doen had, anders …

  4. micheleeuw schreef:

    Ja, voor zo’n ontvangst kom je al eens buiten, hé. ;-)

  5. tijdtussendoor schreef:

    12 kilo…amai nimf, dat ik dat hier moet lezen ;)
    Heerlijk, zo’n dagen om van te glimlachen!

  6. Menck schreef:

    Da’s als rondzeulen met een overvolle emmer water aan je lijf en die er na jaren plots mogen afzwieren. Jawadde.

  7. sterreklimt schreef:

    Het is altijd geestig ginder. Spijtig dat ik niet mee kon, maar dat komt eraan.

  8. zapnimf schreef:

    ’t Mag over Margo gaan hoor.

Wat denk jij hierover?

