Voor en tegen

Geplaatst op: 2 november 2011 door margogogo in 30 dagen challenge

‘Talk about 3 things you love and 3 things you hate about blogging’

De allerlaatste in deze 30 days challenge reeks heeft eventjes op zich laten wachten maar dat heeft zijn redenen. ‘k Heb er efkes geen tijd voor gehad gemaakt wegens niet veel goesting. Dat kan al eens gebeuren. Ben trouwens ook veel bij mijn lief geweest en daar komt het er niet van om te bloggen. Hij heeft een azerty-klavier en ik krijg daar de webben van omdat ik qwerty gewend ben. Da’s ook een reden, ja, al is het maar een flauwe.

Nu, wat vind ik leuk en niet leuk aan bloggen?

PRO

– ik hou van de virtuele interactie met de lezers (ook al zijn mijn lezersaantallen niet spectaculair)

– ik kan er mijn ei kwijt of ik kan er eens vollenbak tegenaan lullen; ik mag het over eender welk onderwerp hebben, er is niemand die mij stuurt of dwarsboomt

– ik vind het een geniaal medium om nieuwe vriendschappen te smeden. Niet enkel virtueel maar dankzij blogmeetings ook irl, wat al eens leidt tot andere plezante sociale bedoeningen

CONTRA

– het schrijven van een blogstuk neemt verschrikkelijk veel tijd in beslag. Urenlang kan ik er over doen om een kleinigheid bijeen te typen. Soms is dat balen, ja

– het ontbreekt mij dikwijls aan inspiratie om iets neer te pennen, en dan bougeert mijn blog niet. Soms vind ik dat jammer omdat ik ergens toch het gevoel heb dat ik het mijn lezer verplicht ben om hen op regelmatige basis leesvoer te verschaffen

– het bijlezen van andere blogs vergt ook veel tijd, vooral omdat ik vind dat ik het moet laten weten dat ik hen gelezen heb, door een commentaartje te droppen in het reactieluik. Als je even een weekje niet bijleest ben je meteen urenlang zoet om de schade in te halen

reacties
  1. zapnimf schreef:

    Bwoa, je mag ook bellen om te zeggen dat je bijgelezen bent.

    Ik herken mijzelf hier helemaal in.

  2. Menck schreef:

    Ik ben bijgelezen. ;-)
    En yep, ook mij ontbreekt het dikwijls – meer dan vroeger – aan inspiratie. De tijd dat ik het nog deed met nonsenscolumns en uit de duim gezogen vertellinkjes ligt blijkbaar ver achter me. Ik ben zowaar nen serieuzen mensch geworden, amai.

  3. bentenge schreef:

    Zie eens wie we daar hebben :-) Dag margogogo.
    En ja, de virtuele interactie is leuk. En nee, ik geloof niet dat je het over eender welk onderwerp kunt hebben. ;-) Maar ik vind het ook een “geniaal” medium. Best leuk.

    • Margogogo schreef:

      @ bentenge
      Ah, kijk eens aan, Meneer Ben Tengelengeleng :-)
      You’re right, ik kan het niet over eender welk onderwerp hebben. Over mijn huidig werk en collega’s zal ik nooit bloggen, bijvoorbeeld. Maar ‘k heb een donkerbruin vermoeden dat jij het over iets anders hebt…

  4. HansDeZwans schreef:

    Dus als ik hier ‘Hey’ als reactie plaats, dan zal ik dat binnen de korste keren op mijn blog terug vinden?

  5. chelone schreef:

    Je blog moet niet alltijd bougeren, we weten toch dat je altijd weer terug komt, en wij naar jou.

  6. Ariadnesdraad schreef:

    Hmm, eender welk onderwerp weet ik niet zo. Maar ja, er kruipt stiekem best veel tijd in. Maar dat weegt niet op tegen het plezier als een stukje af is

  7. zeezicht schreef:

    ja ik ben ook een van die zeldzamen, die dan een hele hoop bij te lezen heeft, maar ik ben er nog hoor!

  8. micheleeuw schreef:

    Het is mij vooral de inspiratie, of het gebrek daar aan, dat me stoort.
    Ik was nu eens blij dat ik elke dag iets te schrijven had en er komt nu geen kat meer af (buiten Zapje en Stef en nog enkele).
    Als ik dan pareltjes lees bij jullie zinkt mijn moed me helemaal in mijn schoenen.
    Enfin, ooit, ooit zal ik ook eens een stukje schrijven om je vingers van af te likken. Hoop doet leven, hé. ;-)

  9. Storm schreef:

    Inspiratie is meestal geen probleem. het opschrijfboekje staat vol met titels en onderwerpen. het ontbreekt mij aan de tijd om ze uit te schrijven. Qua reageren; bij sommige postjes gaat het reageren als vanzelf!

  10. smiley schreef:

    Oh, die laatste contra is momenteel zooooo herkenbaar. Na mijn verlofje heb ik precies alles gemist.

Wat denk jij hierover?

