13. Streefdoelen twintig-elf

Geplaatst op: 2 oktober 2011 door margogogo in 30 dagen challenge

Tegen eind 2011 wil ik een fors aantal miljoenen euro winnen met de Nationale Kloterij. Dat bedrag erven van een mij tot nu toe nog onbekend tante nonneke of nonkel pater is ook goed, ik ben daar niet moeilijk in.

Eens die miljoenen op mijn rekening staan, geef ik mijn ontslag op mijn werk en schaf ik me een knus gezellig leuk optrekje aan in 1 of ander land waar het levensritme meer aansluit bij mijn eigen lage trage manier van zijn.

Uiteraard neem ik mijn lief en onze zonen mee, dat is nogal wiedes. Ik hoop dat ze mee willen.

We gaan elke dag jetskiën, met de moto rijden of met onze speedboot toerkes maken op de open zee. We gaan wandelen in de bergen en slapen in de wildernis bovenop onze back-to-basic ingerichte Defender Jeep. We gaan alle dagen zwemmen in ons eigen zwembad of in de golvende zee die eraan paalt. Kortom, we doen vanalles om ons te amuseren, en ons motto is, alweer: alles mag, niks moet.

Ten gevolge van dat zoetgevooisde leventje zal ik uiteraard de nodige kilogrammen verliezen ter hoogte van mijn lijf. Dat gaat vanzelf, door al die activiteiten waarbij ik meer calorieën zal verbruiken dan dat ik er inneem. Want mijn calorie-inname zal zo geweldig veel minder zijn dankzij het gezonde eten dat onze persoonlijke kok (M/V) mij dagelijks zou voorschotelen; veel vis, weinig of geen vlees en ongelooflijk veel fruit en groenten. Frietjes zullen uit het dagelijkse dieet verbannen zijn, die eet ik enkel nog als ik eens terugkeer naar het drukke België.

Wat ik verder nog wil bereiken in 2011:

– mijn diploma waterballet

– een vliegbrevet

– een eervolle vermelding in het Guiness Book of Records

– de nobelprijs voor literatuur

– het topje van de Mount Everest

Of laat me misschien beter realistisch blijven en er vooral voor zorgen dat ik 13 december 2011 haal, zodat ik het nog bewust kan meemaken om 43 jaar kan worden.

Ach, ik heb geen ambities noch streefdoelen want dat zou immers betekenen dat ik nu niet tevreden ben met hetgeen ik heb. Wat is het nut om dingen te wensen die toch niet haalbaar noch bereikbaar zijn, toch?

reacties
  1. Christel schreef:

    Ook een decemberkind begot, ‘tisnatochnietwauzekes :-) Maar ik mag nog twee jaartjes minder erbij zetten…. :-)

  2. sitycleep schreef:

    Als ik het goed begrijp moeten we dus vooral hopen dat je de lotto niet wint:-)

  3. zapnimf schreef:

    “Jetskiën, met de moto rijden of met onze speedboot toerkes maken.”
    Zooo heerlijk traag leven, jaaa.

  4. micheleeuw schreef:

    Relativeren en tevreden zijn met wat je hebt, is de kunst. Alles meer is een bonus. Zo leef ik ook. We zijn goed bezig.

  5. HansDeZwans schreef:

    43 al, Jezus Christus, ben jij… (de rest mag je zelf aanvullen)

Wat denk jij hierover?

