10. Alles kan beter

Geplaatst op: 28 september 2011 door margogogo in 30 dagen challenge

Ieder mens heeft mankementen, de ene al iets meer dan de andere. Hoe graag ik het ook zou willen, ik ben helaas geen uitzondering op die regel.

Perfectie bestaat niet in menselijke vorm, en maar goed ook. Het zou nog geen klein beetje saai zijn mocht je jezelf nooit in vraag moeten stellen. Het is veel interessanter om zo nu en dan in de spreekwoordelijke spiegel te kunnen kijken en te mogen constateren dat er nog werk aan de winkel is.

Wat ik niet leuk vind aan mezelf en dingen die voor verandering vatbaar zijn en waarom:

– minder curieus zijn, zodat ik niet meer zo nieuwsgierig zou zijn

– minder graag veel eten, zodat mijn taille weer zichtbaar wordt

– minder roken of er ineens compleet mee kappen, zodat ik nog lang moge leven zonder ademhalingsproblemen

– dover zijn, zodat allerlei geluiden me niet meer zo zouden irriteren

– een goeie rug hebben, zodat ik minder over rugpijn zou moeten lopen klagen

– minder besluitloos zijn, zodat ik ook eens zou kunnen zeggen: ‘laat ons hier eens linksaf slaan’ zonder me meteen af te vragen of we niet beter rechts waren gegaan

– me minder blauw ergeren aan vrouwen achter het stuur, zodat smurf zich minder krom zou lachen als ik weer eens aan het ‘afgeven’ ben op een onzeker besje dat voor me hangt te tuffen

minder zagen, zodat dit soort opsommingen niet zo lang zouden hoeven te zijn

De overige 215874 mankementen die enig opsmukwerk behoeven schieten me nu net niet te binnen, maar als jij er kan opkomen, feel free to smijt it in the group.

reacties
  1. micheleeuw schreef:

    Heb je het over jou of mij ? ;-)

  2. zapnimf schreef:

    Ik wil niet dover zijn, maar ik wil dat de andere minder irritante geluiden maken. Voor de rest kan ik helemaal volgen.

    • Margogogo schreef:

      @ Zapnimf
      Als je er op zit te wachten tot de andere minder irritante geluiden maken kan ’t nog lang duren. It is not going to happen, baby. Eens een goei bom laten ontploffen naast mijn oren zal rapper gaan, gok ik.

  3. elke schreef:

    nu val je in de categorie: bloggers die hun beperkingen kennen. Of zoiets. In alle geval niet onder de zielige kippen. Ook niet onder de vorte trouwens.

  4. Margogogo schreef:

    @ Elke
    Oh kijk, nu val jij onder ‘de bloggers die in hokjes denken’ :-)

Wat denk jij hierover?

