9. In staat van verbinding

Geplaatst op: 27 september 2011 door margogogo in 30 dagen challenge

Een slordige 15 maanden geleden werd ik het lief van mijn lief.  Alle (her)begin is moeilijk, ook wij moesten door de prille fase van ontdekken, leren kennen en aftasten. Het ging niet altijd even vlotjes maar intussen hebben we het ideale evenwicht gevonden waarbij we ons allebei comfortabel voelen.

Mijn lief is een door en door goeie gast, prettig gestoord en eigenaar van een fantastisch gevoel voor taal- en andere droge humor. We lachen wat af, mijn lief en ik.

We zijn allebei getrouwd geweest en hebben allebei een zoon. En _nu ga ik me even als hokjesdenker profileren_ behoren we dus als het ware tot de garde der nieuw samengestelde koppels.

We hebben elk ons eigen stekje waar we de nodige ruimte voor onszelf bewaren, maar het is niet ondenkbaar dat we ooit de stap zullen zetten om onze relatie naar een hoger niveau te tillen en dat we gaan samenwonen.

We zijn het er in ieder geval allebei over eens dat we van de tweede helft van ons leven iets moois willen maken. Bij voorkeur samen.

We genieten allebei graag en veel; van elkaar, van de broederlijke vriendschap tussen onze zonen en bij uitbreiding van alle kleine en grote dingen die het leven ons nog te bieden heeft. Ola, hier gaan we weer de filosofische toer op, waarvoor excuses.

Ik zal de lijn dan maar helemaal doortrekken: “Elke dag genieten en meepakken wat we kunnen, want elke dag kan onze laatste zijn”, dat is ons motto.

reacties
  1. Veerle B schreef:

    Maar hoe mooi is dat! :-)
    Houden zo! Niet meer loslaten, want die doorgoeie prettig gestoorde mannen zijn schaars gezaaid.
    ‘k Heb gelukkig ook éne geoogst.

  2. zapnimf schreef:

    “Elke dag genieten en meepakken wat we kunnen, want elke dag kan onze laatste zijn”, dat is ons motto.

    Als je in dat geval maar voorzichtig bent op die andere moto.
    Zorg je er wel voor dat je betaalt voor wat je allemaal meepakt? De kleine zelfstandige moet ook kunnen leven.

    Als ‘m u nu nog niet ontvoert voor de rest van uw leven, weet ik het niet. Wat een mooie liefdesverklaring. Zo’n echte en niet zo’n melige.

  3. Sharp Ben schreef:

    Mooi toch! Geniet ervan, want het lijkt zo zeldzaam vandaag de dag…

  4. bentenge schreef:

    Die Engelse spreuk is een perecte aanvulling op de tekst. Mooi toch als het echt klikt.
    Prettig gestoord, daar moet ik eens op googlen want dat kan ik me precies niet zo goed voorstellen.

  5. micheleeuw schreef:

    Blij voor je ! Ik wist wel dat je van straat zou geraken, zo’n lieve meid als jij. Ook dat je zo’n lieve hebt gevonden als de mijne.
    Dat is ook mijn/onze motto, zoals verleden week weer eens bewezen werd.

  6. Ignace De Graeve schreef:

    ‘k ben blij dat ge gelukkig zijt en ’t kan ook van: ik ben gelukkig dat ge blij zijt … Alhoewel ik opteer voor ’t eerste !
    Proficiat Hé M’go !
    Gij verdient dat, ge moet ni àltijd tegenslag hebben hé in uw leven.
    En ik kan het weten want ik ken U al een tijdje …

    Geniet nog met volle teugen en ’t Beste hé !

    Ignace.

  7. elke schreef:

    ewel, dat motto is een mooike. En wat lees ik daar: zou je toch nog overwegen wat je nooit meer wou doen?

Wat denk jij hierover?

