8. Korte Berichtjes Service

Geplaatst op: 26 september 2011 door margogogo in Bloggereedschap

Heb je mijn KortBerichtenDienstje ontvangen? Geef toe, dat bekt echt voor geen meter. Een chance dat we het in het Engels mogen zeggen en dat iedereen weet wat een sms’je is. SMS. Short Message Service. Korte Berichten Dienst. I will text you. Ik zal u nekeer teksten.

De achtste vraagstelling in deze 30-dinges-reeks is: “wie heeft je het laatst ge-sms’t en vertel daar iets over”.

Voor de zekerheid check ik even de inbox van mijn Wereldwijd Systeem voor Mobiele communicatie. Nog zoiets dat we best in het Engels zeggen. Global System for Mobile communication ofte afgekort de ons beter bekende GSM. Ook dat bekt beter en begrijpen en/of bezitten we allemaal. Mijn inbox bevestigt mijn vermoeden dat het laatste berichtje dat ik ontvangen heb afkomstig is van mijn lief. En zijn tekst luidt: “Vergeet niet te tanken!”.

Hij stuurde me dit om te voorkomen dat hij weer om een kanneke naft zou moeten rijden om mij te depanneren. Dat is namelijk enkele weken geleden voorgevallen. Het is een verhaal op zich maar ik wil het u toch niet onthouden. In ’t kort komt het erop neer dat mijne moto -op weg naar mijn lief- ineens aan kracht verloor en begon te pruttelen en te sputteren om 300 meter voor zijn deur uiteindelijk volledig stil te vallen. Mijn eerste ingeving was dat ik zonder naft gevallen was maar dat kon niet want er stond maar 100 km op de dagteller terwijl ik met een volle tank zeker  200 km kan rijden. Toch maar de reserveknop opengezet maar mijn moto gaf geen kik. Niks. Noppes. Nada. Lichtjes pissed-off ben ik dan tot bij mijn lief gestapt, helm en tanktas in de hand, en deed mijn verhaal. Dat mijne moto weer kapot was en dat de garagist hem niet goed hersteld had en pattati en pattata. In alle rust en kalmte reed mijn lief met een glimlach om z’n mond naar het dichtstbijzijnde tankstation, vulde een kanneke met naft, goot dat in de tank van mijn moto en mijn moto deed doodleuk van VRROEM!

Bleek dus eigenlijk dat tijdens of na die verzuip-episode bij de garagist een flinke teug benzine uit de tank moet zijn gelopen of gezogen en dat de garagist tijdens de herstelling aan de knop van de reserve-benzinetoevoer had liggen prutsen met als gevolg dat ik mijn tank tot op de allerlaatste druppel had leeggereden, inclusief de 4 liter reserve. Tja. Wist ik veel.

Afin, het ging over sms’jes. Wel, dat laatste van mijn lief dateert van gisteren, 11:45:34 om exact te zijn. Zijn hint aan mij om niet te vergeten tanken had vooral te maken met het feit dat we een dagje motorijden hadden gepland; we zouden gaan touren in Wallonië. And so we did. Met een tank vol naft.


(aan wie het interesseert: we hebben ontzettend mooie plekjes ontdekt op onze route vanuit Herne via Binche, door Lobbes en Thuin naar Les Lacs de l’Eau d’Heure in Cerfontaine, dan verder door naar Nismes en terug via Philippeville.  Kilometers ongerepte natuur, rustig kronkelende wegen, weinig of geen verkeer, tal van pittoreske dorpjes en eindeloos veel magniefieke vergezichten. Echt de moeite waard en niet ver van huis!)

reacties
  1. zapnimf schreef:

    Echt de moeite en niet ver van huis? Dat moeten we dan eens fietsen. *roloog*
    Met een moto is niks ver van huis, blogger bij de voze kiekens.

  2. appelmoose schreef:

    Les Lacs de l’Eau d’Heure in Cerfontaine is zeer mooi, en zeer rustig gelegen, ware het niet van al die moto’s die voorbijscheuren :-)

    • Margogogo schreef:

      Aha, toch nog iemand die luidop durft schrijven hoe contradictorisch het is dat motards met bendes tegelijk door rustige landschappen scheuren.
      In mijn concepten zit een blogschrijfsel hieroverover dat ik na dit 30dagending ga publiceren.

  3. zeezicht schreef:

    ja Dardennen: prachtige natuur!

  4. HansDeZwans schreef:

    Oef, ik kreeg het al warm toen ik deze blog begon te lezen, zeker bij de zin van wie heb je de laatste sms gekregen. Ik dacht, ja lap, nu gaat het uitkomen. Je hebt het gelukkig kunnen verdoezelen met een sms van je lief. Pff, dat was nipt.

  5. bentenge schreef:

    Couvin… Olloy-sur-Viroin… ook best schitterend. Maar je moet er als wandelaar wel stoppen voor de stoomtrein (en de motards).
    Voze kiekens… zielige kippen… en ergens las ik dan nog vorte kiekens ook… een heel legbataillon maw.

  6. micheleeuw schreef:

    Waar is de tijd dat ik, mee op de moto, heel ons landje heb rond gereden ? Ik moet er wel bij zeggen dat ik meestal sliep want ik was nog moe van heel de nacht uit te gaan. Happy times !

Wat denk jij hierover?

