10 op 10

Geplaatst op: 1 september 2011 door margogogo in Het leven zoals het is: realiteit., Smurf

Yep, ik ben geslaagd!

Ik ben erin geslaagd om me te overslapen op de eerste schooldag van smurf.

Om 8u15 werd ik in alle zachtheid gewekt: “MAMAAA, OPSTAAAAAN! ‘T IS KWART NA ACHT. KOMAAAAAAAAN OPSTAAAAAAN!”

Ik bekijk mijn klokradio en lees inderdaad 8:15. Damn, fuck ende miljaardedju seg! Ik keer mijn muziekwekker ondersteboven en binnenstebuiten en constateer dat het wek-uur wel juist staat ingesteld (op 7u10) maar dat het alarmknopje in de verkeerde positie staat. Te laat! We zijn te laat!

Wat een rustige eerste schooldagochtend moest worden werd dus een race tegen de klok. “Ach mama’tje toch, dat kan gebeuren, dat is nu toch niet zo heel erg, we hebben toch nog geen les…”, relativeerde smurf met een gemoedelijk schouderklopje. ’t Is zo’n schatje.

Gelukkig had hij zich gisterenavond nog gedoucht en diende hij zich nog enkel een beetje wakker te wassen. Zijn kleren voor vandaag had hij gisteren ook al netjes klaargelegd, dus zoeken naar dé gepaste coole outfit was ook al niet meer nodig. Ook zijn boekentas/rugzak was klaar, gevuld met een blocnote en een pennenzak. Nog enkel de drankjes, het tienuurtje en zijn lunchbox erbij te gooien en klaar was kees smurf.

Terwijl ik me klaarmaakte werkte smurf zijn kom ontbijtgranen naar binnen, poetste zijn tanden, kleedde zich aan, nam 2 drankjes uit de frigo en een tienuurtje uit de kast, stak dat samen met z’n lunchbox die ik rap had klaargemaakt in zijn boekentas maande me aan om op te schieten.

“MAMAAAA, IK BEN KLAAAAR”.

In 7 haasten sprongen we de auto in en vlogen tegen illegale snelheid naar de Grote School. We waren iets te laat maar toch nog net op tijd. Smurf kon meteen met zijn klas mee aansluiten voor de algemene rondleiding in en rond de school.

Oef!

Mijn klein ventje wordt verdekke groot, weet ge’t? Hij zit nu in 1ste Moderne op dezelfde school waar ik zelf 7 jaar lang menig rok en broek heb versleten. Ik ging er vanaf het 6de leerjaar, all the way tot op het eind, in 1 grote trok, zonder te moeten bissen.  Dat ik er zo nu en dan wat kattekwaad uithaalde -ik was jong en ik wilde wat- daar had ik het al eens eerder over (*). Hopelijk lijkt smurf een beetje op mij op dat vlak, zo wat plezanterietjes uithalen op school, ik vind dat dat moet kunnen, zolang het geen crapuleuze toestanden worden, uiteraard. Beetje grapjes uithalen is altijd leuk voor later, om aan je kleinkinderen te vertellen of erover te bloggen* .

En alzo is de toon gezet. De eerste schooldag zit erop en het algemene indruk van smurf toen ik hem daarnet ging ophalen was: “djiezes, mijn klas zit echt vol mongolen”.

Dat belooft.

reacties
  1. toomawashi schreef:

    veel Mongolen in de klas betekent keuze aan goede Chinese restaurants in de buurt, of moet ik mijn aardrijkskunde eens herbekijken? :-)

  2. zapnimf schreef:

    @Toomawashi : Gij zijt duidelijk nog nooit naar de Mongoliën BBQ geweest in Antwerpen. Wij hebben die overleefd. Ternauwernood.

    Dat zeiden ze ook tegen Dzjengis Khan. En zie wat er gebeurd is.

  3. elke schreef:

    Ik had hier een ‘deze klas is veel leuker dan die van vorig jaar’. Dat belooft ook ten goede. Ik hoop voor haar dat ze gelijk heeft. Een veel succes voor ’t zooneke in zijn mongolenklas…

  4. smiley schreef:

    Wat een geweldig 1 september verhaaltje! ;-)

  5. bentenge schreef:

    Dikke fun die eerste september. Ik: “ik ga even mee tot aan de poort.” Zij : “maar nee vake, ik ga nu toch naar het vierde?” en weg was ze. Functionele degradatie. Goed voor de bokes en het transport.

  6. micheleeuw schreef:

    Ik heb dat voor gehad op een nieuw werk : de eerste 3 dagen (bijna) te laat ! Goede indruk …
    Mongooltjes ? Dat zal hij uitblinken met zijn inteligentie. Precies zijn moeder. :-)

  7. Margogogo schreef:

    @ toomawashi
    Ik heb eens goed rondgekeken; aardrijkskundig gezien is er geen keuze aan Chinese restaurants niet in de buurt van smurf zijn klas te vinden

    @ Zapnimf
    Ik snap er de ballen van maar ge zult wel gelijk hebben, Zap

    @ elke
    volgens smurf zijn de mongolen van gisteren ‘overnight’ veranderd in ‘toch wel nog leuke klasgenoten’

    @ smiley
    :-)

    @ bentenge
    We mogen als ouder niks meer op den duur. Een hand geven om de straat over te steken of een kusje op de wang geven in ’t openbaar vindt smurf nu ook al vreselijk genant. Pfrt, kinderen… :-)

    @ micheleeuw
    smurf is maar even wijs of dom als de rest van zijn klas, die zal eerder uitblinken in andere dingen, vrees ik. Hopelijk just zijn moeder, ja :-)

  8. zapnimf schreef:

    Hahahahahha. Gij zijt zo grappig Margo. (Dzjengis Khan was een krijgshaftige Mongool met een rijkske van hier tot ginder.)

Wat denk jij hierover?

