2 x kut

Geplaatst op: 21 augustus 2011 door margogogo in Het leven zoals het is: realiteit., Moto, Pech onderweg

“…later werd mijn moto veilig en wel afgezet aan de moto-garage dicht bij huis”, schreef ik in mijn vorige blogstukje.  De technieker had me beloofd dat mijn moto nog voor het weekend hersteld zou zijn, hij zou me bellen als hij klaar was.

Dit weekend was min of meer gepland: we zouden vrijdag naar Pukkelpop gaan en de rest van het weekend zouden we met de moto gaan toeren met z’n vieren.

We hadden vele maanden geleden tickets voor Pukkelpop gekocht als verrassing voor onze zonen van 12 en 15; zij zouden voor de eerste keer de sfeer van een groot muziekfestival ervaren en best van al; ze zouden hun grote idool Eminem live zien op de Main Stage.

Donderdagavond vernamen we het nieuws van het verschrikkelijke drama dat zich die avond op Pukkelpop had afgespeeld. De artikels die we lazen en de foto’s en beelden die we zagen bleven op ons netvlies inhaken…de goesting om ’s anderendaags op diezelfde festivalweide te moeten staan verdween als sneeuw voor de zon.

Met welk gevoel zouden we daar rondlopen? Hoe zouden we van de muziek kunnen genieten wetende wat een ramp er zich daar de dag voordien had voltrokken? Hoe down zou de sfeer daar niet zijn?

We bleven het nieuws op de voet volgen via alle mogelijke kanalen.

Vrijdagochtend waren we nog steeds zwaar onder de indruk. Gezien de zware balans van 5 doden en tientallen zwaar- en lichtgewonden konden we ons meteen verzoenen met de beslissing van de organisatie om het festival af te gelasten. Dat was de meest humane beslissing, ik kan me niet inbeelden dat iemand daar niet volledig achter zou staan.

Onze plannen werden herzien; mijn lief had zich tenslotte een dag verlof gepakt, die zouden we niet verloren laten gaan. Het zou onze gedachten ook wat verzetten als we vandaag een grote motorit zouden maken. Het was enkel een kwestie van tijd, tot de garagist me zou bellen dat mijn moto klaar was en afgehaald kon worden.

Rond 14u ging mijn GSM. Het was de garagist.

“het spijt me maar we hebben enorme schade gehad door het stormweer van gisteren. De brandweer heeft met 4 zware pompen de werkgarage leeggepompt…toen zagen we de werkelijke ravage…er zijn een heel pak moto’s en brommers zwaar gehavend van het water…die stonden allemaal in de garage…er zijn 3 klanten wiens moto’s schade hebben…de jouwe is daarbij…”

“hoe bedoel je?” vroeg ik alsof ik niet begreep waarover hij het had.

“je moto stond aan de ingang van de garage, klaar om te herstellen. Er is een buitenmuur omgevallen door de zware regenval, de werkgarage stond in 10 minuten tijd anderhalve meter onder water. Jouw moto is omgevallen door de druk en heeft een hele tijd onder water gelegen… er komt inspectie…misschien is hij perte total, dat zal de verzekering moeten uitmaken…het spijt me verschrikkelijk dat ik je dit moet melden…”

Uiteraard is dit enkel materiële schade en is dat niks vergeleken met de ellende en het verdriet waar de families van de Pukkelpop-slachtoffers mee te maken hebben, maar toch voelde het op dat moment ook wel een klein beetje kut. Echt kut.

reacties
  1. dulcera schreef:

    Maar allez zeg, hoeveel pech kunt ge hebben? :-(

  2. zapnimf schreef:

    Ai. God ziet u niet graag.
    Zal de verzekering genoeg uitkeren voor een nieuwe?

  3. zeezicht schreef:

    heel veel pech, maar toch genoeg geluk om niet op Pukkelpop geweest te zijn!

  4. Christel schreef:

    Dat meen je niet! Goh, wat erg voor jou! Ik hoop echt dat de verzekering het voor je kan opnemen.

  5. Wisken schreef:

    Ik hoop dat die garagist goed verzekerd is. Dit is echt niet tof.

  6. stefdenflater schreef:

    Heel erg wat je overkomen is maar niet alleen voor jouw. Erg voor die garagist, erg voor al zijn klanten en erg dat het daar zo zwaar onweer was. Zoals Wisken zegt hopelijk is die garagist goed verzekerd en kan hij nog iets extra krijgen van het rampenfonds want dat onweer is erkend als ramp.

  7. HansDeZwans schreef:

    Wat voor motor had je precies? Was het een nieuwe?

  8. micheleeuw schreef:

    Dat is dubbele pech ! Arme lieverd.
    Laten herstellen naar de staat zoals het was of anders moet de verzekering een ‘gelijkaardige’ motor voor je zien te vinden, zo het geen nieuwe was ! Je niet laten afschepen met een flutbedrag waar je geen andere voor kan kopen.

  9. Margogogo schreef:

    @ dulcera
    tja

    @ zapnimf
    Ik zie god ook niet graag.
    Over de verzekering is nog niets zeker… het zou ook onder de noemer ‘Ramp’ vallen en dat is niet gedekt bij zijn kleine KMO verzekering, zei hij me net. Maar hij belooft me dat hij mijne moto terug zal afleveren aan mij zoals ik hem bij hem heb afgezet. (met herstelling van wat er aan mankeerde, mag ik hopen)
    Wordt hoedanook vervolgd.

    @ zeezicht
    Een echte ramp is het natuurlijk niet, het is maar materiële schade. Een dingetje van niks in vergelijking met wat vele mensen tegenkomen (zoals jijzelf onder andere)
    ’t Was gewoon efkes kl*te.

    @ Christel
    De tijd zal het uitwijzen hoe dit afloopt. Ik houd je op de hoogte.

    @ Wisken
    Ik vrees er een beetje voor (zie bij @ zapnimf)

    @ Stefdenflater
    Jij wist dat dus al dat ook zoiets onder “ramp” valt…

    @ Hansdezwans
    Zwanst na nie ee seg

    @ micheleeuw
    Me laten afschepen zal ik niet, wees gerust.
    Ach, het komt wel allemaal goed.

  10. […] 2 x kut Categorieën Categorie selecteren 30 dagen challenge  (63) Actueel  (60) At the movies  (4) At the office  (6) Beeldmateriaal  (3) Bloggereedschap  (36) Blogosfeer  (23) Cats and dogs  (3) Dating  (12) De Goede Voorsnemensshow 2011  (2) Eetpatroon, gezondheid  (1) Familie  (4) Feestdagen  (5) Frustraties  (18) Ge moogt lachen maar ge moet nie  (13) Gentse Feesten  (1) Het leven zoals het is: realiteit.  (22) Humor  (25) Info  (49) KSA  (21) Kunstzaken  (10) Life  (162) Lijf en leden  (4) Losse flodders  (32) M/V  (1) Mijn muziek  (12) Mother Nature  (2) Moto  (2) Music  (10) Onnozele informatie  (7) PC en aanverwanten  (5) Pech onderweg  (2) Puik idee  (2) Smurf  (52) Stokjes  (18) TV  (1) Uncategorized  (33) Vakantie  (12) Varia  (47) Vriendschap  (6) Wijvenweek  (10) Zever  (32) /* 0 ) { location.href = "https://margogogo.wordpress.com/?cat="+dropdown.options%5Bdropdown.selectedIndex%5D.value; } } dropdown.onchange = onCatChange; /* ]]> */ Zocht u iets? […]

Wat denk jij hierover?

