Looks do matter

Geplaatst op: 30 juli 2011 door margogogo in Bloggereedschap

Het is al een hele tijd dat ik eraan dacht om mijn blog eens in een nieuw kleedje te steken.  Het is nu toch al een paar jaar dezelfde look die mijn blog bepaalt, waarom zou ik daar niet eens verandering in brengen?

Het moet gezegd; WordPress heeft een heel gamma aan blog themes in de aanbieding, het was dan ook een hele toer om er eentje uit te kiezen waarmee ik me tevreden kon stellen.

Ik hou vooral van eenvoud en duidelijkheid. Frulletjes en glittertjes en flashy kleuren zijn niets voor mij. Geen gedoe, geen tralala, gewoon zuiver en puur, rechttoerechtaan, zo heb ik het het liefst.  Het thema ‘Comtempory’ vond ik indertijd aan al die eisen voldoen, en dat is tot op vandaag zo gebleven.

Vandaag heb ik echter de knoop doorgehakt en heb ik mijn blog een andere look gegeven. Iets geheel anders dan de eenvoud die mijn vorige blogthema uitstraalde. Het mocht deze keer van mij wel eens iets geheel anders zijn. Iets gewaagder, minder braaf, wat drukker ook. Beetje grungy zelfs.

En ik heb het gevonden. Toen ik dit thema zag vond ik het meteen iets hebben en na nog 20 andere looks uitgeprobeerd te hebben heb ik het geactiveerd. May I present: Greyzed!

Ik vind het geslaagd, al moet ik bekennen dat het moeilijker is om aan te wennen dan ik had gedacht.

Zou ik deze bloglook behouden en zien wat het geeft, of keer ik toch maar beter terug naar mijn keuze van bijna 3 jaar geleden?

reacties
  1. zapnimf schreef:

    Twee uur geleden keek moose nog op je ouwe lay-out en nu ditte!
    Mooimooimooi.

  2. Wisken schreef:

    Ik vind het echt een fijn thema. Een blog moet soms nikeer er anders uit zien. Altijd leuk voor de mensen die het lezen. Goed gedaan. Margo go go go.

  3. zeezicht schreef:

    leuk Margo! Deze heb ik ook al gehad. :-)

  4. Billy schreef:

    ik wijzig normaal gezien mijn layout elk jaar eens
    Dit vind ik ook één van de mooiste thema’s die wordpress in de aanbieding heeft

    Geslaagd!

  5. Nachtbraker schreef:

    Ik vind de kleuren wel leuk (een verbetering), maar het lettertype is nogal klein (ofwel heeft mijn laptop een te hoge resolutie, dat kan ook). Wel stom dat de knop om de reacties te bekijken boven het artikel staat ipv eronder (zo moet telkens naar boven scrollen). Voor de rest wel ok :-)

  6. E.G. schreef:

    In plaats van de lay-out te veranderen start ik regelmatig een nieuwe blog, wat ik vorig jaar geschreven heb is of niet meer actueel of niet meer van toepassing of snap ik niet dat het ooit uit mijn vingers kwam. Mijn volgende blog zal onder mijn naam verschijnen en is dan wellicht wel een blijver. Doch dit geheel terzijde. De lay-out, die ik hier overigens wel geslaagd vind, doet voor mij niet zoveel ter zake, de inhoud des te meer.

    NB: De ‘links’ staan op hun plaats nu.

  7. Sharp Ben schreef:

    Niet twijfelen! dit is zeer geslaagd!!! De vorige layout was me net iets te clean. Maar dat is natuurlijk allemaal een kwestie van persoonlijke smaak…

  8. smiley schreef:

    Leuke look! Houden zou ik zeggen! ;-)

  9. stefdenflater schreef:

    Helaas zal ik hier (weer) tegendraads zijn: ik vind het nogal donker. Die grijze band vind ik … eh … nogal grijs. Het kan natuurlijk ook volledig aan mezelf liggen.

  10. magetwameerzijn schreef:

    Was jij er niet mee weggelopen, ik deed het zelf :-)

    Zeer leuke theme.

Wat denk jij hierover?

