To dance or not to dance

Geplaatst op: 28 juli 2011 door margogogo in Feestdagen

Vorige zaterdag was ik, samen met mijn lief en Elke en Zapnimf en Chocolate Moose, te gast op het trouwfeest van Disfunctionele Huisvrouw (een keitoffe ferme madam van wie ik niet weet of ik haar hier publiekelijk mag linken, maar als ze me daar groen licht voor geeft wil ik het alsnog updaten, doch dit geheel terzijde)

Na the walking dinner begon de diedzjee muziek te draaien en werd de dansvloer vrijgemaakt.
Elke zei: “ik ga dansen”, ze stond recht, begaf zich dansend naar de dansvloer en is er de ganse avond/nacht niet meer af geweest.
Iets na Elke stond ook Zapnimf van jetje te geven op het ritme van the beat.
En ik, ik zat daar als een seut, aan mijn stoel geplakt, jaloers te staren naar mijn 2 dansende vriendinnen.

Waarom kan ik dat niet? Wat houdt er mij tegen? Vanwaar komt die handrem die mij weerhoudt om me ook de dansvloer op te schieten en helemaal loos te gaan?

Pas op, ik heb niet de ganse avond op mijn stoel gezeten. Nee-hee. Op een gegeven moment ben ik wel degelijk de dansvloer opgegaan en bén ik helemaal loos gegaan. Ja-ha. Ik heb mij gigantisch goed geamuseerd. Elke en ik zijn zelfs tot de allerlaatste blijven resideren op die dansvloer, ze hebben ons net niet buitengeveegd.

Maar…en nu komt de helaasheid der feiten: ik heb eerst mijn bloed wat moeten aanlengen met een drinkbare alcoholhoudende liquide substantie. Elke en Zapnimf en anderen hebben dat niet nodig, die hebben zin om te dansen en doen dat gewoon.
Maar zo werkt het niet bij mij.

Pas als er zich een bepaald percentage alcohol een weg heeft gebaand doorheen mijn bloedbaan en deze zich subtiel heeft geïnfiltreerd in mijn hersenen, kom ik los en amuseer ik me te pletter. Dan gaat die handrem af en ga ik helemaal loos.
Pretty idiotic, init?
Maar wel een feit. Een feit waar ik absoluut niet trots op ben.
Jammer maar het is zo, het is altijd al zo geweest en het zal wel altijd zo blijven.

Wat ik mij nu afvraag is of er nog mensen zijn die het doelbewust op een zuipen zetten een glaasje moeten drinken om in de mood te komen.

Moet jij je ook moed inspre…drinken alvorens je je op de dansvloer waagt?

reacties
  1. TheMiss schreef:

    Haha, klinkt helemaal zoals bij mij. Hier nog eentje die eerst -jammer genoeg- wat alcohol nodig heeft. Ik zou het zonder willen kunnen, maar ja…

  2. Tess schreef:

    Ik open de dansvloer altijd, ik kan niet wachten tot de alcohol begint te werken want ik drink dat nooit. Volgens mij hebben ze mij als kind, zoals Obélix, in een vatje alcohol gedopt, ik ben zot genoeg van mezelf.

  3. Nachtbraker schreef:

    Ik herken het :-) Ik denk dat het een beetje met een gebrek aan zelfvertrouwen te maken heeft. Al vind ik niet dat je beter kunt dansen als je al veel gedronken hebt ;-)

  4. zeezicht schreef:

    neuh… ik drink zelfs niets, maar kan evengoed plezier maken!

  5. toomawashi schreef:

    ik dans gewoon beter als ik een pint op heb en ik vind het stoer staan, zo staan “shaken” met een pint in je handen… of misschien is dat wa marginaal, ik ben er nog niet uit :-)

  6. elke schreef:

    Euh. Neen dus :-)
    @toomawashi: volgens mij is dat niet alleen marginaal maar ook very unladylike… *triomf triomf omdat dit woord eens niet op mij van toepassing is*

  7. smiley schreef:

    Ik kan wel naar de dansvloer gaan zonder gedronken te hebben, maar dan moet de dansvloer al goed vol staan en moet ik een paar van die zotte vriendinnen of vrienden bijhebben.
    Anders drink ik toch ook liever eerst wat, om mij een beetje te kunnen loslaten. Heeft bij mij idd véél met gebrek aan zelfvertrouwen te maken. Zéker op de dansvloer.

  8. Margogogo schreef:

    @ The Miss
    Join the ‘let’sdrink&danceclub’!

    @ Tess & Zeezicht
    Wel, daar ben ik dus jaloers op se. Gewoon de dansvloer op en dansen, zonder af te hangen van eender wie of wat. Lucky girls, you.

    @ Nachtbraker
    Gebrek aan zelfvertrouwen…mja, dat kan. Het lijkt alsof ik eerst een fractie van mijn bewustzijn moet verliezen :-)
    En dat je minder goed danst als je gedronken hebt daar heb ik foto’s van (maar die zijn echt niet voor publicatie vatbaar, echt niet)

    @ Zeezicht
    (zie @ Tess)

    @ toomawashi
    Staan dansen met een pint in je handen is op zich niet marginaal. Het wordt pas marginaal als het er serieus over gaat en je dingen begint te doen en te zeggen die je in ‘nuchtere’ toestand nooit zou durven. (tevens wreed ambetant en genant als je vrienden je the day after moeten vertellen wat je allemaal hebt uitgevreten omdat je het je zelf niet meer herinnert). Het was er dik over vorig weekend, wat ik je brom.

    @ Elke
    En dan schrijf jij een duidelijk gevat blogstuk over je degout voor mensen die teveel drinken… Niet enkel Amy Wijnhuis was je inspiratiebron voor dat onderwerp hé, Elke dear? :-)

    @ smiley
    Gebrek aan zelfvertrouwen zal er wel voor iets tussen zitten, ja. Veel volk op de dansvloer en een bende zotte vrienden in de entourage zouden me ook wel over de drempel kunnen trekken. Zij het in combinatie met een drankje :-)

    @ De Huisvrouw
    Consider it done

  9. HansDeZwans schreef:

    De alcohol moet al in mijn tenen zitten vooraleer ik de dansvloer op ga. En dan moet zelfs Michael Jackson de duimen leggen. Of wacht, dat heeft hij al gedaan.

  10. Margogogo schreef:

    @ HanDeZwans
    De Michael heeft de neus gelegd. Just is just, Hans.

  11. elke schreef:

    Ik kan er ook niet aan doen dat die doodvalt juust voordat gij u zat op de dansvloer waagt, hé, Margo… ;-)

  12. Margogogo schreef:

    @ Elke
    Ik denk dat mijn gewaagdheid de laatste druppel was voor ons Amy. Dat kon het schaap niet meer aan.

  13. Herkenbaar. Misschien zijn we gewoon een beetje geremd?

  14. zapnimf schreef:

    /me weet dat er bovendien nog hele marginale foto’s van bestaan ook!
    Een -euh- ietsiepietsie zat vrouwmens weet ook niet dat haar vriendinnen haar kodakske pakken en blote dijen, opengetrokken decolletés en middelvingers fotograferen.

    Daags nadien moet je dan wel een dafalganneke bij het ontbijt leggen, maar gedanst heeft ze!

  15. stefdenflater schreef:

    @ Zapnimf: wat was uw job ook weer? Paparazzi? ;-)

  16. Billy schreef:

    ik heb net datzelfde gevoel, Margo
    Al heb ik de laatste jaren minder schroom om die dansvloer op te gaan…
    Maar wat alcohol neemt die drempelvrees toch een beetje weg hé…

    Groetjes!

  17. zapnimf schreef:

    @Stefdenflater : Gewoon zien dat ze heelhuids in bed geraakte. Dat was mijn job.

  18. Nachtbraker schreef:

    @zapnimf: marginale foto’s zijn altijd interessant ;-)

  19. stefdenflater schreef:

    @Zapnimf: vandaar dat er geen foto’s zijn. ;-)

Wat denk jij hierover?

