Beetje boos

Geplaatst op: 26 juli 2011 door margogogo in Bloggereedschap

Gisteren ochtend.
Badend in het zweet schrik ik wakker. “Huh? Waar ben ik? Hoe laat is het?”

NEEEEEEEEEE! Zeg dat ’t gene waar is! 10U25?? Shit zeg, ik heb me overslapen, en nog geen beetje!
“Verdomse idioot, je hebt me niet wakker gemaakt!” haal ik uit. “Je wéét nochtans dat ik om 8 uur gewekt wil worden als ik moet gaan werken! Waarom maak je me niet wakker? Hé?! ’t Is niet omdat jij niet moet gaan werken dat je mij moet laten doormaffen, gij se degoutante klier!
Ga jij het uitleggen aan mijn baas? Hela, seg, ge moet niet doen alsof je me niet hoort! Heeeey, maat, ’t is tegen u, ja, ik vraag je iets! Ga jij het uitleggen aan big boss? Hum? Nee zeker? Dat zal wel niet, dat zal ik weer zelf mogen doen natuurlijk.
Verdomme, toch, door uw stomme stomme schuld heb ik me overslapen, hoe is dat nu toch mogelijk!? Het is by the way niet de eerste keer dat je me dit lapt, gij dwaas kalf!
Allez, ik moet me nog wassen en eten en al…welk uur ga ik daar arriveren? Dik 3 uur te laat!
Op jou kan ik dus echt niet rekenen, hé! Zie, maat, ik heb enorm veel goesting om u met uw klikken en klakken buiten te zwieren! Aaaarrrrgggghhhhh!”

En nu?, denk ik in paniek. Ik moet in ieder geval mijn werk verwittigen dat ik later kom. Een halve dag later, verdomme.
Goh, en ik voel me slecht. Helemaal opgefokt. Moet ik zo gaan werken?
Ik zal straks mijn manager bellen en ineens de ganse dag vrij nemen…strakszzzzzz.

Ik leg me terug neer, trek het donsdeken over mijn hoofd en zink weg in een diepe slaap.

“ILSE…STAAT OP! Dit iiiiiiiiiiis STUDIO BRUSSEL!!” knalt het door mijn kamer.
Badend in het zweet schrik ik wakker. Huh? Waar ben ik? Hoe laat is het?

Mijn nog half dichtplakkende slaapogen zoeken de grote digitale cijfers op het display van de klok.
“8:00”, lees ik.
Huh? 8 uur? Acht?

Bleek dat ik in ’t putje van de nacht heb liggen dromen dat ik me had overslapen.
En het slachtoffer, ocharme, die me altijd maar dan ook altijd trouw op tijd wakker maakt, heeft de volle lading gekregen.

Duizend maal sorry dat ik zo furieus van mijn klink heb zitten maken.
Hoe kan ik dat ooit goedmaken, lieve wekkerradio?

reacties
  1. stefdenflater schreef:

    Het is lang geleden dat ik nog eens droomde dat ik te laat kwam. Er zijn leukere dromen hé. Volgende keer dromen dat je de lotto wint? ;-)

  2. elke schreef:

    man man man. Was diene alcohol nog altijd niet uitgewerkt tegen dan?

  3. Billy schreef:

    met StuBru kan het gewoon niet verkeerd lopen…

    ;-)

  4. Nachtbraker schreef:

    Onlangs werd ik in paniek wakker omdat ik dacht dat ik me overslapen had… tot ik besefte dat het weekend was :-) Met een gelukzalige glimlach ben ik nog wat langer blijven liggen :-) Slapen, ik doe dat graag!

  5. HansDeZwans schreef:

    Slapen is verloren tijd. Ik kan gemakkelijk door de week rond 01.30u gaan slapen en mijn trouwe iphone maakt mij iedere dag om 05.45u wakker. En in het weekend lig ik soms wel tot 08.30u in mijn bed. Schande gewoon.
    kHeb een groot voordeel, ik ben een ochtendmens en een avondmens.

Wat denk jij hierover?

