Sauerland: de beeldekens

Geplaatst op: 16 juli 2011 door margogogo in Vakantie

Tussen het verlies van lading en verloren voorwerpen door zijn we wel degelijk op reis geweest. Een reisje van een week, doch welverdiend, na zware maanden van werken en naarschoolgaan. We streken neer in Titmaringhausen, een pittoresk dorpje in Medebach, gelegen in het Sauerland, een machtig prachtig deeltje van Duitsland. Een aanrader voor wie rust en stilte en groen wil. En zoals mijne maat Henk zei: hét mekka voor de motorrijder! Maar wij waren er met den otto, en 2 velo’s. Correctie: 1 velo. Du-uh.

Een volledig verslag van onze vakantie ga ik hier niet neerplanten, wegens geen goesting om veel te schrijven. Ik vind dat ik al behoorlijk wat geblogd heb de laatste tijd. De laatste 2 dagen toch. Als ge weet dat ik een halve dag nodig heb om 1 klein blogstukje bijeen te typen zult ge wel begrijpen dat ik het nu een beetje kort wil houden, do you not?

Trouwens, als ge foto’s hebt die het ganse verhaal vertellen moet ge dat niet meer in woorden gaan uitdrukken, vind ik zelf persoonlijk. Images speak louder than words, gelijk da ze zeggen.

Vooreerst is er het huisje dat we huurden, die de naam “Schniederhus” draagt. Vele huizen hebben daar een naam, j’wel. Ons hus was een alleenstaand 300 jaar oud werkmanshuisje, qua stijl zo typisch als maar zijn kan voor die streek. Superdelux in al zijn oudheid: scheve muren, scheve plafonds, scheve vloeren,… je moest niet gezopen hebben om daar te lopen waggelen, maar het was daar zo geweldig tof, zelfs onze zonen waren er helemaal weg van, en ge weet hoe kieskeurig pubers kunnen zijn. Kleine raampjes, lieve kleine bloemetjesgordijntjes ervoor en lief bloemetjesbehang, een keuken met alles erop en eraan, een compleet gerenoveerde badkamer (iets te modern voor het huis, eigenlijk, maar op hygiene moet men van mij niet te veel besparen), een terras, een tuin…kortom, the works! Een beter verblijf hadden we ons echt niet kunnen dromen.

Voor de rest laat ik de beelden spreken want ik merk dat ik toch alweer begonnen ben met vertellen en doen, en dat was niet de bedoeling.

reacties
  1. Billy schreef:

    Sauerland is nu niet direct de meest tot de verbeelding sprekende toeristische bestemming, maar dat zal wellicht volkomen ten onrechte zijn als ik de foto’s zo bekijk.
    Alleen al voor die boomhut, die de avontuurlijke puber in me bovenhaalt, is die locatie een aanrader
    Jullie hebben er zo te zien ook heel wat activiteiten gedaan.

    Groetjes!

Wat denk jij hierover?

