24. Een song voor mijn begrafenis

Geplaatst op: 5 mei 2011 door margogogo in 30 dagen challenge

Er zijn maar 2 zekerheden in ’t leven en dat is dat we geboren zijn en dat we gaan sterven.

Maar ik ben nog lang niet van plan om dood te gaan, wegens geen goesting. En al dat gedoe daarrond, ffffrt.
Willen of niet, ooit zal het er toch moeten van komen, daar kunnen we vooralsnog geen van allen aan ontsnappen.

Stel nu dat ik mijn kaars laat, dan wil ik geen tralala. De zwaarste vernedering voor mij zou zijn dat mijn nabestaanden een kerkelijke begrafenis zouden organiseren waar ik het middelpunt van de belangstelling zou zijn. Een atheïst breng je niet naar een oord van verderf, ook niet als hij dood is. Zij, in mijn geval.

Voor mij geen georganiseerde hypocriete show, waar men allemaal samen komt troepen om altegader een potje te zitten bleiten, luisterend naar een fooraap die me van haar noch pluimen kent, maar die daar toch op monotone toon zijn meest ontroerende gevoeligesnarenbundel staat af te dreunen over de goedheid van de overleden ik. Ik mag er niet aan dénken.

Ik wil ook niet dat men mij in een put in de grond propt, die dan stevig toedekt met een grijze steen met daarop een fotootje waar ik niet schoon opsta.  Brand mij maar gewoon op. Lasagne in den oven.

Als stof zal ik wederkeren. ’t Stof op uw meubelen. *grijns*

Trouwens, wie mij graag ziet heeft al 42 jaar de kans gehad om mij dat eens recht in mijn gezicht te zeggen, ge moet daar niet mee wachten tot ik dood ben.

Maar allez, in geval ik nu toch per maleur morgen zou doodvallen en ge wilt per se een liedje in uwe memorie steken waarbij je en passant nog eens aan mij zou willen denken, dan mag het dit nummer zijn:

Sluit af met een hekje#

reacties
  1. Billy schreef:

    als ik een blog voor het eerst verken, doe ik dat ook redelijk grondig
    Zoek naar de oorsprong, de achtergrond, de interesses, én niet onbelangrijk voor mij….de muzikale voorkeur.
    Ik moet zeggen, dit bevalt me wel
    En wie een liedje van the Smiths bij z’n/haar favoriete songs heeft staan, daar spits ik m’n oren al voor!
    Komt daarbij dat ik vooral persoonlijke logjes het leukste vind, het meekijken in andermans leven…
    Dan begrijp je dat ik vanaf nu mss wel regelmatig kom piepen…

    Groetjes!

  2. zapnimf schreef:

    We zullen het onthouden, Margo! ;-)

Wat denk jij hierover?

