23. Een song die ik op mijn trouw wil horen

Geplaatst op: 4 mei 2011 door margogogo in 30 dagen challenge

Trouwen is een momentopname waar je elkaar vanalles belooft waar je op dat moment helemaal achter staat.

Intussen is dat instituut allang achterhaald. Er wordt meer gescheiden dan getrouwd tegenwoordig.

Ik vraag me af waarom koppels nog trouwen, nu ze weten dat 2 op de 3 huwelijken eindigt in een (v)echtscheiding?

Omdat ze denken dat hun relatie wél voor eeuwig zal zijn?

Omdat dat officieel vastlegt dat ze elkaar graag zien?

Voor de romantiek?

Voor de pracht en praal van een groot feest?

Voor de ouders, de buren, de omgeving?

Voor de fiscale voordelen die het biedt?

Om een verblijfsvergunning te krijgen?

Om zich financieel veilig te stellen?
Redenen genoeg maar geen ervan biedt garanties op een leven happely ever after, does it.

Enfin, soit. In 1996 dansten mijn gewezen echtgenoot (= verleden tijd van echt genieten, hu-hu) op dit skoon liedeken. Als cliché kan dat tellen.

Maar mocht ik er onder schot toe gedwongen worden om nog eens van trouwen te doen, ik zou voor dit nummer kiezen:

reacties
  1. Sven schreef:

    Ik kocht ooit de eerste plaat van Terence Trent D’Arby op cassette (één van mijn eerste aankopen zelfs, denk ik) en ik luisterde er onlangs nog eens naar. Hoewel niet alle nummers de tand des tijds doorstonden, was het een aangenaam wederhoren.

  2. sandra schreef:

    Veel mensen trouwen om de verkeerde redenen. Dat is een feit. Net als kinderen krijgen trouwens, maar goed. Ik hou mijn hand even boven mijn eigen hoofd :). Wel schoon liekes.

  3. Rigel schreef:

    Ook niet te vergeten: “omdat de ander het wil” :-)

  4. missfolies schreef:

    Aha. Wij trouwen niet, omdat we er den tijd, ’t geld en (vooral) de goesting niet voor hebben. Nah. :) Over de liedjes kan ik weinig kwijt want zie zelfs de titels niet van hieruit (op ’t werk).

  5. Margogogo schreef:

    @ Sven
    Ik heb zelf geen CD van Terence Trent D’Arby en ik ben ook geen fan van die mens of zo maar ik hoorde dit nummer ooit als openingsdansliedje op de trouw van een nicht van mij, en was er meteen helemaal weg van.

    @ Sandra
    Ik ken 2 Sandra’s…ben jij 1 van die 2?
    Anyhow, het is zeker waar wat je zegt.

    @ Rigel
    Je moet al een hele grote dweil zijn om in zo’n zware verbintenis mee te gaan gewoon omdat de ander het wil :-)
    (nu hoop ik maar dat ik hier op niet te veel teentjes trap)

    @ missfolies
    “geen tijd ” lijkt mij maar een flauw excuus, en “geen geld” is ook niet meteen een topper om als reden mee uit te pakken want je kan het zodanig simpel houden dat je het niet voelt in je portefeuille.
    “Geen goesting” daarentegen is een fundamenteel gegronde en dus volledig aanvaardbare reden.
    Voila, ’t is goedgekeurd :-)

  6. Rigel schreef:

    @Margogogo
    Je zou er van verschieten hoeveel er wel niet zijn voor wie die cirque helemaal niet hoeft, maar het wel doen omdat hun partner het zo graag wil.

    En ik weet niet of ik daar nu tegen moet zijn…

  7. Veke schreef:

    Ik ben romantisch :-)
    En ik ben HERtrouwd omdat ik niet wou dat mijn ex voor de rest van mijn leven de enige zou zijn met wie ik ooit ben getrouwd. De nieuwe verdiende minstens de titel: met wie ik het langst ben getrouwd :-)
    Eigenlijk spijtig dat ge der nie bij waart… ’t was karaoke en ‘k zou u wel zat genoeg gekregen hebben.

    ‘k Wou nog zeggen over uwe nieuwe openingsdans: dat ’t niet gemakkelijk zal zijn om op éne tegel te blijven staan

  8. Margogogo schreef:

    @ Rigel
    Ik verschiet nergens meer van tegenwoordig en uiteindelijk doet elkeen waar hij/zij zich goed bij voelt. Maar ik zou het nooit never doen omdat iemand anders het wil. No way.

    @ Veke
    Uw reden is fijn gevonden en aanvaardbaar als degelijke reden. Zo had ik het nog niet bekeken.

    Ik was er heel graag bijgeweest, op uwen trouw. En ik zou meegedaan hebben met de karaoke, zelfs zonder een al te groot stuk in mijne gilet.

Wat denk jij hierover?

