14. Een song die niemand van mij zou verwachten

Geplaatst op: 25 april 2011 door margogogo in 30 dagen challenge

Ik zit hier bij mijn lief te bloggen nu, dus ‘k ga het kort houden. Niet dat hij er iets op tegen heeft, in tegendeel, maar dat is hier een azerty-klavier en ik ben dat niet gewoon. Ik doe er nu zeker nog eens zo lang over _en ’t duurt anders al degoutant lang_ , gewoon omdat er een paar toetsen anders staan dan op een qwerty-klavier, en ik daardoor de meeste getypte letters en tekens telkens moet deleten en corrigeren.  Serieus, ge moet mij hier bezig zien met mijn 2 fuck-you vingers op dat toetsenbord, terwijl ik normaal mijn complete uitzet aan vingers gebruik.

Enfin, in plaats van te zagen zou ik mij hier beter een beetje reppen.

Net zoals bij het vorige thema zijn er heel veel liedjes die ik graag hoor, waarvan niemand dat zou verwachten. Ik zal het deze keer bij onze taalgenoten houden, kwestie van er een beetje een lijn in te steken.

Clouseau heeft er een paar die ik heel goed vind, bijvoorbeeld (al zou dat kunnen te maken hebben met het feit dat mijn zus zaliger ooit verkeerd heeft met de toenmalige gitarist).  Stan Van Samang hoor ik ook graag bezig. En Stef Bos, Marco Borsato, Boudewijn De Groot ( ‘Testament’ vind ik een dijk van een kleinkunstliedje!), Frank Boeijen, Het Goede Doel, Doe Maar, André Hazes, … en zo kan ik wel nog een tijdje doorgaan.

Ooooh, eentje waar ik vroeger zot van was mag ik jullie niet onthouden: deze!

Vlaamse en Nederlandse deuntjes zijn niet meteen aan mijn muzieksmaak te linken, denk ik.  Als je mijn CD-rekje bekijkt vind je daar in ieder geval weinig aanwijzing toe.  Het nummer dat ik hier ga plaatsen is er eentje die ik ongelooflijk mooi vind en die ik dan ook regelmatig door mijn boxen laat schallen:

reacties
  1. Rigel schreef:

    Toontje Lager: check
    Abel: check

    Ik merk dat onze smaken qua muziek redelijk dicht bij elkaar moeten liggen…

  2. micheleeuw schreef:

    Ja, dat hoor ik ook graag. Ik ben de Nederlandstalige liedjes vergeten in mijn stukje …

  3. elke schreef:

    Dit kan ik nog hebben, ja. Maar niet teveel toch…

Wat denk jij hierover?

