11. Een song van mijn favoriete band

Geplaatst op: 22 april 2011 door margogogo in 30 dagen challenge

“Een favoriet” kan er in wezen maar 1 zijn, maar dat vind ik qua hoeveelheid nogal beperkt. 1 is maar eentje meer als geen, wat bijna nul is. ‘t Is bijna de moeite niet.

Maar goed, laat ik eerst heel even terug in de tijd gaan, naar de periode dat ik hevige fan was van Howard Jones. Als kind was ik tot over mijn oren verliefd op die gast… (ga dat verhaal hier maar eens lezen als het je interesseert, ik heb geen goesting om dat allemaal te herhalen)

Terug naar het heden dan. Eén van mijn favoriete bands aller tijden is Depeche Mode, die gaan al mee sinds mijn jeugd en nog steeds, als ik een song van hen hoor, gebeurt er iets met mijn lijf. Ik weet niet wat dat precies is, een soort opwinding, gok ik. Het voelt in ieder geval zalig aan.
Ok, het ene nummer is al wat beter dan het andere maar daarover gaan we geen mieren beginnen neuken want mochten alle nummers goed zijn dan waren ze perfect, en naar mijn weten bestaat perfectie niet.

Mijn lijf reageert ook redelijk heftig bij het horen van een song van onder andere The SmithsThe Cure en Suede.
Als ik die hoor gaat ook al het haar op mijn lichaam, dat nog niet is afgeschoren, rechtstaan. Het is alsof mijn brein een shot serotonine krijgt. Ik kan daar zo geweldig van in mijn nopjes zijn dat ik de drang voel om er een gezegde voor te verzinnen: “het is als een engeltje dat in mijn oor pist”.

Suede zag ik trouwens in november vorig jaar nog live aan het werk en eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik dat concert nog een heel stuk beter vond dan dat van Depeche Mode, waarvan ik eerder in ‘t sportpalaas getuige was.
Noot aan Brett Anderson: gij kunt mij krijgen!
Noot aan mijn lief: bij manier van spreken, schat.

Omdat Depeche Mode de revue al gepasseerd is en The Smiths en The Cure wellicht nog zullen volgen, kies ik toch eentje van Suede:

reacties
  1. stefdenflater schreef:

    Ik heb blijkbaar toch gaten in mijn cultuur. Suede ken ik eigenlijk niet goed. Ik zal mijn schade proberen in te halen … als ik wat minder moe ben. ;-)

  2. elke schreef:

    diene mens zijn stem doet mij dus niks buiten een beetje ergeren. Maar dat hebben wij nog wel meer. Ik denk nu even aan de Jaspers ;-)
    The Smiths zijn ook mijn ding niet. Al de rest lust ik dan weer wel.

  3. missfolies schreef:

    Moh, Suede! Da’s lang geleden, had zelfs geen idee dat die nog bestonden. Heb er een paar cd’s van, maar dit nummer is nooit echt favoriet geweest hier.

  4. Rigel schreef:

    Suede vind ik ook goed, maar heb ik nog nooit geZIEN.

    Die gast zijn stem past zo erg NIET bij hem ;-)

  5. micheleeuw schreef:

    Ik kende ze ook niet, maar ik ken van ‘de nieuwe’ er zo weinig. Die gast doet me denken aan David Tennant, oa. de vorige Doktor Who, en dié kan mij krijgen. ;-)

Wat denk jij hierover?

