9. Een song waar ik graag op dans

Geplaatst op: 20 april 2011 door margogogo in 30 dagen challenge

Wie denkt dat ik hier een knaller van een dansplaat ga plaatsen zal ik al maar meteen teleurstellen. Ik kan staan bewegen op alle soorten muziek, van kinderliedjes tot death-metal, maar daar ga ik het niet over hebben.

Vroeger, toen de dieren nog spraken en roken nog gezond was, durfde ik wel eens ‘den boogie’ te dansen met een kameraad, al was dat vooral onnozel doen om uiteindelijk van uw melk de grond op te stuiken van al dat draaien en zwieren. Ook daar wil ik het niet over hebben.

Waar ik het wel wil over hebben is het enige wat ik qua dansen goed kan en ook ontzettend graag doe: slowen.  Pas op, vraag me niet ten dans op een houterige tegelplakker want dat is niet mijn ding. Na 30 seconden vliegt mijn heup uit de kom van altijd datzelfde pasje; vooruit-achteruit, vooruit-achteruit, vooruit-achteruit, … boring!

Op 1 tegel staan kleven met z’n 2 is ideaal voor pubers die zich op een sociaal aanvaardbare manier eens heel dicht tegen elkaar aan willen schurken. Een Engels schrijver omschrijft dat soort slowen als ‘crushdancing’ en voegt er vrij treffend aan toe: “crushdancing is a vertical expression of a horizontal desire”.

Dat is dus niet het slowen dat ik bedoel. Niet.

Nee, geef mij een goed up-tempo nummer, en ik ben volledig de uwe. Het moet vooral vooruit gaan. Er kan maar beter genoeg ruimte vrij zijn rond ons want met 1 tegel zullen we niet toekomen.

Ik vraag me eigenlijk af of dat dan nog slowen is als dat zo snel gaat. Een ‘rappe slow’ dan? Dat klinkt dan weer behoorlijk tegenstrijdig. Maar hoe moet ik het dan uitleggen? Iemand?

Gezien ik niet kan demonstreren wat ik bedoel, lijkt het me beter om meteen over te gaan op muziek. Een heerlijk up-tempo slow nummer waar ik heel graag op slowdans is deze

Toch verkies ik een echte klassieker:

Mag ik deze dans van u?

reacties
  1. Nachtbraker schreef:

    Ewel ja, waarom niet? :-)

    Ik zal dan wel de tekst meebrullen, ken die toch vanbuiten! ;-)

  2. breeg schreef:

    Wreed goeie keuze! Al moet ik toegeven dat ik deze hier niet bij jou had verwacht.

  3. elke schreef:

    ik begrijp wat je bedoelt. De West-Vlamingen zijn meestal tegelplakkers trouwens. Mijn ogen gingen open toen ik ging studeren in Gent. Die mannen kunnen er nogal wat van. En idd: van dat trage wiebelen, beginnen mijn heupen ook pijn te doen.

    Het dansje laat ik graag aan de heren over, als het goed is ;-)

  4. Nachtbraker schreef:

    (psst, we zitten trouwens al aan nummer 9) ;-)

  5. micheleeuw schreef:

    Daar kan ik nu inkomen zie : een prachtig lied, dat ik ook van buiten ken en waar ik ook graag op dans … desnoods alleen. Kom dat zien ! :-D

  6. Margogogo schreef:

    @ Nachtbraker
    Ok, als de gelegenheid zich voordoet zullen we eens een danske placeren, maar wel op voorwaarde dat het ne rappen tragen is en dat je nen tragen rap kan dansen :-)

    @ breeg
    Wat had je dan wel verwacht?

    @ elke
    Strak plan, Elke, dat je het dansen aan de heren over laat. Ik zie me nog niet rap nen tragen met jou dansen, nee.

    @ Nachtbraker
    (merci, heb het stiekem gecorrigeerd, niemand heeft iets gemerkt)

    @ micheleeuw
    Je slaat je armen om uw eigen schouders om te dansen, zekerst? Ik zie het zo voor me!

Wat denk jij hierover?

