7. Een song die mij aan een gebeurtenis herinnert

Geplaatst op: 18 april 2011 door margogogo in 30 dagen challenge

En dan is het nu tijd voor een heel onnozel liedje!

Deze idiote deun is voor velen misschien zomers en plezant, ik daarentegen vind het vooral irritant, het lijkt wel alsof hun plaat blijft hangen.

Enfin, ja, het was het eerste wat mij te binnen schoot dus waarom nog verder zoeken als je meteen een ingeving hebt, toch?

We schrijven zomer 2001 – smurf was toen een dreumes van 2,5 – en deden van All-In in een hotel in Cambrills, Spanje.

Op een avond was het aan het hotel een kinder-disco-avond waarbij alle kindjes mochten meedansen op het podium. Smurf, ons anders zo wild konijn, hing geweldig de verlegenscheet uit en bleef de ganse avond aan mijn rokken hangen.

Maar dan, plots, ineens,  _spannend, hé_ , zo op een gegeven moment zetten ze daar de polonaise in -je kent die wel, die dans waarbij iedereen in een sliert aan elkaar hangt en de smurf trekt zich van ons los en haakt in bij de rest van de sliert. Hij zette zijn handjes in de zij van zijn voorganger, en weg was hij.

Het ganse liedje heeft hij meegedrenteld met die mensenslang. Wij stonden erbij en keken ernaar. En we zagen dat het goed was. Ik herinner me de vertedering waarmee ik hem gadesloeg. Dat kleine ventje tussen die meute…

Smurf is nu 12 en ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij nu niet meer zou inhaken mocht hem deze situatie nog eens voordoen. Efkes testen, ik ga de polonaise hier op gang trekken…

Ambiaaaaaance!

Volgende: Een song waarvan ik de tekst vanbuiten ken

reacties
  1. elke schreef:

    Ik zie hem al lopen. Nu zakt hij voorzekers door de grond… :-)

  2. missfolies schreef:

    Ik was die zomer ook in Cambrills en zal er wellicht ook op gedanst hebben. Maar dan niet in de kinder-disco, uiteraard. :)
    Zou ook wel vertederd zijn peins’k moest ik mijn 2,5-jarige dat zien doen.

  3. Margogogo schreef:

    @ Elke
    ’t Is niks meer voor hem, dat was wel duidelijk toen ik het liet horen. “mama, leg eens iets anders op, zeg!”

    @ Missfolies
    Wie weet zaten we in hetzelfde hotel, stel je voor!

Wat denk jij hierover?

