6. Een song die mij aan een plaats herinnert

Geplaatst op: 17 april 2011 door margogogo in 30 dagen challenge

Dit is er eentje die me terugkaatst naar mijn prille jeugd. Ik was net geen 14 toen een vriendin -die 2 jaar ouder was- me op een zondag mee nam naar een TD. Een T-dansant zoals je die nu niet meer vindt.

Mijn ouders had ik verteld dat ik ging spelen bij een vriendinnetje uit de buurt, wisten zij veel dat ik ging fuiven. Ze zijn het gelukkig nooit te weten gekomen.

Mijn vriendin en ik dus met de velo naar Erpe-Mere, naar een zaaltje dat de ‘Zanzibar’ noemde. Dat zaaltje bestaat intussen allang niet meer, wat al eens meer voorvalt in 2011 met zaaltjes die in 1982 nog bruisten van ambiance.

Ze speelden daar geweldig goeie muziek, ik denk zelfs dat ik daar de smaak van rock-pop en new-wave te pakken heb gekregen.

Ik kies dit nummer omdat het de allereerste song was die ik hoorde toen ik die bewuste zondag voor het eerst de Zanzibar binnenstapte. Ik herinner het me nog alsof het gisteren was en ’t is begot 28 jaar geleden.

Op muzikaal gebied ging er toen een nieuwe wereld voor mij open.

Nu, zoveel jaren later, herinnert het nummer me nog steeds aan die fuifzaal:


Volgende: Een song die me aan een bepaalde gebeurtenis herinnert

reacties
  1. elke schreef:

    ah, jeugdsentiment. En TD’s, ik kan mij niet herinneren dat ik dat ooit meegemaakt heb, al ken ik de term wel.

  2. micheleeuw schreef:

    Heel leuk liedje dat mij ook doet denken aan party’s en feestjes waar mijn ouders niets van wisten. ;-)

  3. Margogogo schreef:

    @ Elke
    Ben jij nooit naar nen TD geweest? Allez jong, hoe kan dat nu? *snapt er niks van*

    @ Micheleeuw
    ‘k Had van jou niet anders verwacht, Mich :-)

  4. Rigel schreef:

    Ah, Yazoo! Die hebben een paar ferm goeie nummers gemaakt, waarvan dit er een van is.

    @Elke, ik vind het imago van Heilig Beeleke dat je hier probeert op te hangen toch niet echt geloofwaardig ;-)

  5. Nachtbraker schreef:

    Yazoo, ik had er nog nooit van gehoord, maar het liedje kende ik wel. Weer iets bijgeleerd :-) Maar morgen ben ik dat toch weer vergeten :-p

  6. Rigel schreef:

    @Nachtbraker: da’s echt een gat in uw cultuur! Don’t Go, Situation, Only you, Nobody’s Diary… Stuk voor stuk steengoeie nummers…

  7. Margogogo schreef:

    @ Rigel
    Ik geloof dat ik het ganse repertoire van Yazoo ken, het zijn inderdaad stuk voor stuk goeie songs. ‘k Heb het altijd al voor Alison Moyet haar stemgeluid gehad. Strong voice, that woman!

    @ Nachtbraker
    Inderdaad een gat in uwe muziekcultuur als je yazoo niet kent, maar ik geloof dat je enkel de naam niet kent maar wel de muziek. Overloop eens een paar nummers van Yazoo op Youtube, ik durf te wedden dat je er nog zeker 5 kent.

  8. elke schreef:

    maar bij ons waren dat gewoon fuiven! TD’s in den achternoene, dat bestond niet.
    (en heilig ben ik allerminst, Rigel)

  9. Linda schreef:

    india hyderabad. als ik een opkikker nodig had en de indische toestanden me allemaal wat te veel werden draaide ik

  10. Margogogo schreef:

    @ elke
    Een TD ís een fuif, Elke! En die waren ’s avonds, in ’t weekend. Wij noemden dat een TD. TD’s in den achternoen waren er tot ik een jaar of 12 was, in de parochiezaal in ’t dorp.
    Dus je bent wél naar TD’s geweest, alleen noemden jullie dat niet zo.

    @ Linda
    Aha, maar dit liedje hoor ik ook graag hoor, ik vind de zwartoogbonen best te pruimen

Wat denk jij hierover?