1. Mijn favoriete song

Geplaatst op: 12 april 2011 door margogogo in 30 dagen challenge

Vorig jaar in december had ik me voorgenomen om nooit meer mee te doen aan één of andere 30-dagen-challenge. We zijn nu 4 maanden later en ik ga nu meteen onmiddellijk stante pede terstond zonder verwijl en wel nu direct datzelfde voornemen beschouwen als zijnde nooit voorgenomen geweest geworden.

En daar is een reden voor. Misschien interesseert het niemand een reet, toch ga ik eens uitleggen hoe dat allemaal zo gekomen is.

Toen ik enkele dagen geleden op Elke haar blog een nieuwe maandvuller vond, kreeg ik heel rare kriebels in mijn vingers. Ik ging ervan uit dat die tintelingen spontaan zouden overgaan maar dat was buiten mijn fingerspitzengefühlige grijpertjes gerekend. Voor mij is dat een teken dat ik goesting heb. Heet en gereed ben ik.

Om mee te doen met de 30-days SONG challenge. Een ganse maand auditief gerief, al dan niet visueel omkaderd middels de originele videoclip of een afkooksel ervan. Als dat niet in orde is!

Nu, ik weet dat niet iedereen een nauwe band heeft met muziek, wat maakt dat het hier voor hen de komende maand geweldig droef en saai zal worden. En dat wil ik niet, ik wil dat het voor iedereen interessant is. Ik moét daar iets voor bedenken.

*brainstormt anderhalve seconde*

Wreed inventief ben ik niet -wat jammer toch- maar gelukkig ben ik ziekelijk nieuwsgierig en hoop ik daarmee wat interactie uit te kunnen lokken.

Lieve lezers, lurkers en toevallige passanten van mijn blog, ik daag jullie uit om mijn curieusiteit te bevredigen. Ha!

Wat moet je daarvoor doen? 1 minuutje van je kostbare tijd doorbrengen in mijn reactieluik. Simpel, toch? Laat mij gewoon even weten welk liedje jij persoonlijk linkt aan de gestelde vraag. En laat u vooral goed gaan, met of zonder tekst en uitleg.

De eerste titel is: Wat is je meest favoriete liedje?

Qua moeilijkheid kan deze eerste vraag al meteen tellen, vind ik. Er zijn zo veel fantastische songs, het is echt niet gemakkelijk om er daar eentje uit te moeten kiezen. Enfin, ik ga er eentje nemen waarvan ik de ganse CD-voorstelling live in concert zag in 1997 in Vorst Nationaal.

Hier is voor u: Radiohead, met Creep. Kiekenvel!

Alhoewel ik me had voorgenomen om nooit meer mee te doen aan één of andere 30-dagen-challenge, ga ik nu meteen onmiddellijk stante pede terstond zonder verwijl en wel nu direct datzelfde voornemen beschouwen als zijnde nooit voorgenomen geweest geworden.

En daar is een reden voor. Misschien interesseert het niemand een reet, toch ga ik eens uitleggen hoe dat allemaal zo gekomen is.

Toen ik enkele dagen geleden op Elke haar blog een nieuwe maandvuller vond, kreeg ik heel rare kriebels in mijn vingers. Ik ging ervan uit dat die tintelingen spontaan zouden overgaan maar dat was buiten mijn grijptangen gerekend. Voor mij is dat een teken dat ik goesting heb. Heet en gereed ben ik.

 

Om mee te doen met de 30-days SONG challenge. Een ganse maand auditief gerief, al dan niet visueel omkaderd middels de originele videoclip of een afkooksel ervan. Als dat niet in orde is!

 

Nu, ik weet dat niet iedereen een nauwe band heeft met muziek, wat maakt dat het hier voor hen de komende maand geweldig droef en saai zal worden. En dat wil ik niet, ik wil dat het voor iedereen interessant is. Ik moét daar iets voor bedenken.

 

*brainstormt anderhalve seconde*

 

Wreed inventief ben ik niet -wat jammer toch- maar gelukkig ben ik ziekelijk nieuwsgierig en hoop ik daarmee wat interactie uit te kunnen lokken.

 

Lieve lezers, lurkers en toevallige passanten van mijn blog, ik daag jullie uit om mijn curieusiteit te bevredigen. Ha!

Wat moet je daarvoor doen? 1 minuutje van je kostbare tijd doorbrengen in mijn reactieluik. Simpel, toch? Laat mij gewoon even weten welk liedje jij persoonlijk linkt aan de gestelde vraag. En laat u vooral goed gaan, met of zonder tekst en uitleg.

 

De eerste titel is: Wat is je meest favoriete liedje?

 

Qua moeilijkheid kan deze eerste vraag al meteen tellen, vind ik. Er zijn zo veel fantastische songs, het is echt niet gemakkelijk om er daar eentje uit te moeten kiezen. Enfin, ik ga er eentje nemen waarvan ik kiekenvel kreeg toen ik ze in 1997 live bezig zag in Vorst Nationaal.

Hier is voor u: Radiohead, met Creep.

Alhoewel ik me had voorgenomen om nooit meer mee te doen aan één of andere 30-dagen-challenge, ga ik nu meteen onmiddellijk stante pede terstond zonder verwijl en wel nu direct datzelfde voornemen beschouwen als zijnde nooit voorgenomen geweest geworden.

En daar is een reden voor. Misschien interesseert het niemand een reet, toch ga ik eens uitleggen hoe dat allemaal zo gekomen is.

Toen ik enkele dagen geleden op Elke haar blog een nieuwe maandvuller vond, kreeg ik heel rare kriebels in mijn vingers. Ik ging ervan uit dat die tintelingen spontaan zouden overgaan maar dat was buiten mijn grijptangen gerekend. Voor mij is dat een teken dat ik goesting heb. Heet en gereed ben ik.

 

Om mee te doen met de 30-days SONG challenge. Een ganse maand auditief gerief, al dan niet visueel omkaderd middels de originele videoclip of een afkooksel ervan. Als dat niet in orde is!

 

Nu, ik weet dat niet iedereen een nauwe band heeft met muziek, wat maakt dat het hier voor hen de komende maand geweldig droef en saai zal worden. En dat wil ik niet, ik wil dat het voor iedereen interessant is. Ik moét daar iets voor bedenken.

 

*brainstormt anderhalve seconde*

 

Wreed inventief ben ik niet -wat jammer toch- maar gelukkig ben ik ziekelijk nieuwsgierig en hoop ik daarmee wat interactie uit te kunnen lokken.

 

Lieve lezers, lurkers en toevallige passanten van mijn blog, ik daag jullie uit om mijn curieusiteit te bevredigen. Ha!

Wat moet je daarvoor doen? 1 minuutje van je kostbare tijd doorbrengen in mijn reactieluik. Simpel, toch? Laat mij gewoon even weten welk liedje jij persoonlijk linkt aan de gestelde vraag. En laat u vooral goed gaan, met of zonder tekst en uitleg.

 

De eerste titel is: Wat is je meest favoriete liedje?

 

Qua moeilijkheid kan deze eerste vraag al meteen tellen, vind ik. Er zijn zo veel fantastische songs, het is echt niet gemakkelijk om er daar eentje uit te moeten kiezen. Enfin, ik ga er eentje nemen waarvan ik kiekenvel kreeg toen ik ze in 1997 live bezig zag in Vorst Nationaal.

Hier is voor u: Radiohead, met Creep.

reacties
  1. missfolies schreef:

    Ik heb ook al zitten twijfelen om mee te doen. Favoriete song is nog het moeilijkst van al, dat verandert bij mij naargelang het moment je het me vraagt. :) Vanavond is dat “Tonight, tonight” van de Smashing Pumpkins.

  2. stefdenflater schreef:

    Ik kan alleen maar beamen wat missfolies zegt – ook al ben ik ook begonnen met die challenge. Ik ben geneigd om daar een stuk of tien liedjes op te zetten. Minstens. Zo één echte favoriet zou ik niet echt kunnen noemen want ik vind heel veel muziek enorm goed. Voorkeuren veranderen trouwens met de tijd.

  3. elke schreef:

    Missfolies haalt daar een nummer naar boven dat mij ten zeerste kan bekoren en waarvan ik dacht: dees moet erin. Of toch de groep.

    Moet ik hier nu mijn favoriet zeggen? Ik zei die al. Komt lezen, hé ;-)
    (aja, dat deed je al)

  4. Nachtbraker schreef:

    Kon slechter :-) Kom maar eens de mijne checken (mijn favoriete liedje, bedoel ik dan).

    M

  5. […] de MNM top 1000, dus dat was alleszins een grote kanshebber, kwestie van consequent te zijn. Maar hier vermeldde ik gisteren in de comments “Tonight, Tonight” van de Smashing Pumpkins, als […]

  6. micheleeuw schreef:

    Mooie song !
    Misschien dat ik ook eens iets in deze aard doe, maar dan een verkorte versie. Elke dag bloggen zie ik (nog) niet zitten.

  7. Wisken schreef:

    als ik dit liedje hoor dan verdwijnt de wereld rond mij:

    Maar all time favorites zijn eigenlijk deze op de CD Ricks Road van Texas. Als ik daar eentje moet uit kiezen is het deze:

  8. Margogogo schreef:

    @ missfolies
    Tonight Tonight is inderdaad ook een super nummer! Maar ja, het is en blijft moeilijk om altijd 1 liedje voorop te moeten stellen, want bij vrijwel alle songthema’s passen er meerdere, vind ik.

    @ Stefdenflater
    Aha, dan ga ik bij jou ook eens langsgaan om te zien welke muziek jouw voorkeur geniet.

    @ Elke
    Ik durf te wedden dat jij het ook behoorlijk moeilijk vindt om voor elk thema 1 nummer te kiezen. In deze challenge gaan we denk ik wel enige verscheidenheid merken in onze muzieksmaak. Spannend en leuk.

    @ Nachtbraker
    Momentje, ik kom af.

    @ Micheleeuw
    Doe vooral op uw gemak dat ge’r niet weer een degout van krijgt

    @ Wisken
    Aha, dat is uwe muzieksmaak, nu weet ik dat ook weer, se.
    Adele is ok maar ik vrees dat ik dat liedje mettertijd een beetje beu ga zijn.
    Texas is ook wel ok, doch niet meteen mijn ding.
    Nog een chance dat ieder een andere smaak heeft, ’t zou anders nogal saai zijn.

Wat denk jij hierover?

