Geen nieuws is ook nieuws

Geplaatst op: 4 maart 2011 door margogogo in Actueel, Life, Vakantie

’t Is toch wel de omgekeerde wereld, hé.  Nu is het hier eindelijk nog eens zalig aan ’t vriezen, vertrek ik toch wel naar Zuiderse en dus warmere oorden, zekerst. Tsss.

En dat dan nog met carnaval, begot. Ik heb nog geen enkele carnaval overgeslagen, dit is de eerste keer in 42 jaar. Enfin, ik ben de laatste 11 jaar ook al geen carnavalzotte meer geweest, ik ging nog enkel met smurf en kameraden naar de zondagsstoet. Ook plezant, zonder twijfel, maar absoluut niet meer hetzelfde als in mijn apenjaren, toen ik nog jong en mooi was. Nu ben ik enkel nog mooi. In die tijd ging ik met een bende varkens 2, soms zelfs eens 3 dagen na elkaar gaan het feestbeest gaan uithangen in d’ajuinenstad. ’t Was er bijtijds wel eens dik over maar ik kan me enkel en alleen fantastische carnavalstijden herinneren. En dat wil ik zo houden.

Maar nu, dit jaar, laat ik het Olsjterse carnavalgebeuren eens volledig aan mij voorbij gaan. Mijn lief heeft geen greintje carnavalbloed in z’n aderen, dus hij zal er niet over zagen dat we de stoet en de vojl zjanetten gaan mankeren. Smurf vindt het ook niet erg, hij vindt een ganse week naar ’t buitenland gaan supertof dus dat ventje gaat ook niet zeuren.

En we tellen af. Nog efkes en we zijn er vanonder. Om 4 uur vannacht stijgt de vlieger op.

Anee, ’t is nie waar, we gaan met den otto. Dat is nu wel iets waar ik een klein beetje tegenop kijk; die lange rit van hier naar ginder en terug.  Zuid-Wales was al ver bollen, nu is’t nog verder. 10 uur rijden…OMG.  Ik heb even overwogen om een paar valiummekes of zware slaappillen in te pakken opdat ik de rit niet bewust zou moeten meemaken, maar ik ben geen egoïste en ga mijn ventjes klaar en wakker vergezellen. Als dat niet flink is.

Allez, zeg, mannen. Zijt braaf terwijl ik weg ben en houd het hier proper he.

Ardeche, meisken, houdt u gereed, we komen eraan!

reacties
  1. Wisken schreef:

    ’t zal deugd doen aan de verhuisspieren. Veilige reis en pakt a e skuen kostummeke mee, ge wetj nuet dagge da kintj bezigen in den Ardeche :-)

  2. Margogogo schreef:

    @ Wisken
    ‘k Eenzaa zelle, seg men skaupelieven! Gin ower op menne kop dat er op peist om mè dor te go verkliejen in een alve zottinne, ze zeen oos dor zie kommen azzemen dor mè confetti zeen beginne struwen!
    Ammezeert geir eir mor op de carnaval en drinkt a op mouwen gezontèd e goe stik in a zjakosj! Santé mèn bieken :-)

  3. Branwen schreef:

    Veel plezier! En kom vooral terug met Spannende Verhalen.

  4. elke schreef:

    Have fun! Maar daar ben ik zeker van :-)

  5. Pierre du Coin schreef:

    veel plezier! Ik heb hier net mijn kostuum voor morgen nog eens aangedaan en sta al te popelen om mee te stappen in de zondagsstoet!

Wat denk jij hierover?

