Dag 8 – Een moment

Geplaatst op: 8 december 2010 door margogogo in Bloggereedschap

Momentje…

Mijn leven is, net als het uwe, veronderstel ik, een aaneenschakeling van momenten. Om daar nu zo één moment te moeten uitpikken, da’s onmogelijk.

Mag het ietske meer zijn?


Een wonderbaarlijk moment:

de halve seconde dat ik mijn net uit mijn buik gehaalde babysmurf zijn adem tegen mijn wang voelde

Een moment van onmacht en schuldgevoelens:

het ogenblik dat ik na de geboorte van smurf in een joekel van een postnatale depressie stuikte, waar maar geen eind aan leek te komen

Een zwak moment:

telkens als ik eraan denk dat ik mijn oudste broer, mijn zus en mijn ma veel te vroeg heb moeten afgeven

Een idioot moment:

het moment dat ik in een totaal verkeerde relatie stapte en er pas na een dikke 2 jaar uit weg kon komen

Een twijfelmoment:

telkens als iemand zegt: “kies maar, Margo, voor mij is’t allemaal goed”. Over iets onnozels beslissen, ik kan dat niet. Simpelweg een keuze moeten maken tussen links of rechts, I hate it.

Een gracieus moment (van het type Once in a Lifetime):

mijn trouwdag, I was The Queen of the day

Een genant moment:

toen ik op ’t werk met mijn kop tegen de glazen deur knalde en mijn collega’s dat wreed plezant vonden

Een lief moment:

ooooh, zo zijn er zoveel tegenwoordig: elk moment met mijn lief

 

Voor, na en tussen bovenstaande momenten zitten nog een paar vaten vol intense, belachelijke, aangrijpende, vervelende, plezante, frustrerende, grappige, aangename en onaangename momenten.

En zo wordt ons leven uiteindelijk helemaal ingeblikt met allemaal korte en lange momentopnames.

Komt dat zien, komt dat zien!

reacties
  1. elke schreef:

    Margo en de keuzes. Het zou de titel van een boek kunnen zijn. :-)
    Mooie en pijnlijke momenten samen. Goed gevonden, mooi geschreven.

  2. elsje schreef:

    Ik begrijp dat jij wat hebt aan het appje dat een van mijn spruiten, ook een twijfelkontje, op haar mobieltje heeft: ze schudt haar mobiel en stelt een vraag waarop ja/nee het antwoord kan zijn. Het mobieltje kiest dan ja of nee. Heel handig.
    :-)

  3. smiley schreef:

    wauw! leuke aanpak! Wat een geweldig moment had je toen je dit schreef zeg.

  4. Margogogo schreef:

    @ Elke
    Hoort wie het zegt :-)

    @ Elsje
    Oooooh,maar ik wil die applicatie op mijne GSM!

    @ Smiley
    Euh…dank u?

Wat denk jij hierover?

