Dag 5 – Mijn definitie van liefde

Geplaatst op: 5 december 2010 door margogogo in 30 dagen challenge

Er zijn nogal wat vormen van liefde. Je hebt naastenliefde, platonische liefde, kalverliefde, eigenliefde, liefde voor dieren, liefde voor strakke lederen outfits, liefde voor familie en vrienden, enz.

Er is ook Onvoorwaardelijke Liefde, wat ik enkel kan voelen voor mijn kind.

Maar laat het me vooral houden bij het formuleren van Liefde met de grote L.

Love at first sight, daar geloof ik niet echt in. Het is mij alleszins nooit overkomen. Ben wel 1 keer in m’n leven geweldig passioneel verliefd geweest maar daar groeide _zoals verwacht_ geen Liefde uit.

Liefde die ik ervaar groeit vanuit een (h)echte vriendschap.

Liefde is

* een gewaarwording

* houden van

* genegenheid voelen

* hem graag zien om wie hij is

* me op mijn gemak voelen bij hem

* mezelf mogen zijn en blijven

* me begrepen en geborgen voelen

* alles met hem mogen en kunnen delen

* compatibel zijn

* bereid zijn om water bij de wijn te doen

* er zijn voor hem

Als dit alles wederkerig is, zit het snor.

 

Liefde is een meerwaarde.

Liefde is een verrijking.

Liefde is een aanvulling van mezelf en mijn leven.

Liefde is…een verlengkabel.

 

 

reacties
  1. freddieken schreef:

    Die had ik nog niet gehoord, maar ik vind het een heel mooie omschrijving : liefde is… een verlengkabel. Super!

  2. Wisken schreef:

    Zo schoon gezegd

  3. elke schreef:

    een verlengkabel :-)
    Mooi!
    (en als je mij nu wil excuseren, ik ga even kijken hoe het met mijn 3 verlengkabels is. Die liggen nog boven in het werkkot)

  4. Lies schreef:

    Alweer mooi gezegd. Dit vind ik eerlijk gezegd ook een interessanter thema dan die eetkwestie van gisteren.

  5. elsje schreef:

    Een verlengkabel: mooi verwoord!

  6. elsje schreef:

    Eens met Lies trouwens…

  7. M. schreef:

    Stel je even voor … Margo en John Cleese in “The Meaning of Life, a Second Opinion” …

    “I give you this extension cable as a symbol of our vows, and with all that I am, and all that I have, I honor you. With this extension cable, I thee wed.”

  8. Margogogo schreef:

    @ allen
    Amai, ik ga dat woord ‘verlengkabel’ nog gebruiken, ’t heeft blijkbaar veel bijval

  9. […] hoop dat ik het tweede deel van mijn leven kan doorbrengen met de gepaste verlengkabel aan mijn zij, met wie ik alles kan en mag delen, in goede en kwade dagen. […]

  10. […] seg, waar je me nu naar vraagt. Mijn eerste kus? Dat zal die buurjongen van toen, de Ronny, wel geweest zijn, dat kan niet […]

Wat denk jij hierover?

