Dag 4 – Wat eet ik vandaag

Geplaatst op: 4 december 2010 door margogogo in 30 dagen challenge


Met uw persmissie ga ik bij dit 4de thema eens zeuren. Als ik de vraag in de verleden tijd zet, als in ‘Wat at ik gisteren’, dan kan ik dat in 2 keer melden. Wat eet ik vandaag? Heb geen plannen, dus houden we het op wat ik gisteren at. Akkoord? ’t Zal moeten.

Dus, we schrijven vandaag Vrijdag, 3 december. Dat was dus gisteren, want ik post dit stukje pas morgen.

Vanochtend at ik, samen met mijn lief, een bowl Smacks van Kellog’s. Ik had wel choco en confituur in huis, maar ’t brood was op. Choco of confituur uit de pot eten met een lepeltje is alsnog geen optie, toch niet zolang er cornflakes en melk voorhanden is.

Om 11 uur knorde het maagje -Smacks vullen niet echt, echt niet- en slurpte ik een soepje leeg. In de lade van mijn bureau op het werk liggen namelijk altijd verschillende zakjes Royco Minute Soup, van dat poeder dat op miraculeuse wijze lekkere soep wordt zodra er heet water bijkomt. Doch vandaag waagde ik me aan het groene zakje Cup a Soup, dat gratis bij mijnen Humo zat. Tomaten Crème zonder korstjes. Ik kan niet zeggen dat het niet lekker was. ’t Was zelfs heel lekker.

En toen werd het middag, 13u om precies te zijn. Tijd voor onze lunchpauze. Tussen 1 en 2 eet iedereen, vooral bij ons op ’t werk.

Ik at een belegd broodje _smos americain_ zoals vrijwel iedere vrijdag. Er worden elke vrijdag namelijk broodjes besteld bij den Tropical in Ternat. Hun americain vind ik keilekker, vandaar dat mijn wekelijkse keuze ongeveer altijd dezelfde is.

Wat ons naadloos brengt tot de vraag: wat eet ik vanavond? Awel, da’k het nie weet. Ik heb straks in Gent afgesproken met Elke, waar we samen naar de nieuwe Harry Potter gaan kijken. We gaan de late film nemen en vooraf eerst iets eten. Wat dat zal zijn is nog niet bekend maar dat zal ik later vanavond of morgen in een update melden. En nu ben ik weg of ik ben weer dik te laat, as joezjoewel.

UPDATE

Vandaag is het zaterdag 04/11/2010, en nu pas kan ik zeggen wat ik gisteren avond heb gegeten. Zo ver was u al mee.

Met onze filmtickets in de pocket gingen we op zoek naar voedsel en troffen 50 meter naast de Kinepolis een fijn Italiaans restaurantje aan. La d’olce Vita. Aperitief van het huis, spaghetti carbonara en koffie om af te sluiten. Voila, dat at ik allemaal gisteren.

PS: de nieuwe Harry Potter is niet voor kinderen. NIET.

reacties
  1. ed blogt schreef:

    O gij zeuraar! Ik ga ook zeuren, en morgen de rest afwerken van hetgeen ik vandaag eet, want ik weet nog niet wat ik ’t avond ga krijgen op mijn taloorke.

    Bon appétit! En ’t amusement vanavond, en de groetjes aan Elke!

  2. elke schreef:

    ’t Was gisteren, Ed ;-)
    En je hebt de groeten terug. Jullie moeten een keer meekomen, hé. Margo en ik zeiden het gisteren nog tegen elkaar :-)

  3. elsje schreef:

    LOL, en dan vandaag stiekem niet bloggen zeker!
    Wb Harry Potter: in NL is de film geclassificeerd als geschikt voor boven de 12 jaar. Wij namen vorige week alle spruiten mee, de jongste is 10 maar had het boek al gelezen. Ging goed. Geen nachtmerries nadien :-)

  4. Branwen schreef:

    Ja, zo lust ik het ook wel. Lekkere pasta en niet zelf koken. Lekker hoor.

    Aangaande de HP film. Ben het met je eens. Grievus spannend vond ik het.

  5. zeezicht schreef:

    tiens, we hebben hier ook een zaak die ‘la dolce vita’ heet!

  6. Dulcera schreef:

    Idd, HP is niet voor kinderen, dat vond ik er ook van.
    En die Italiaan is inderdaad een hele lekkere, goeie keuze dames! :-)

  7. ed blogt schreef:

    @ Elke en Margo – Ik snap inmiddels totaal de logica van vandaag of gisteren niet, maar onthoud wel dat ik inderdaad misschien maar eens mijn anonimiteit zou moeten laten varen. Ik denk dat we nog veel leute zouden hebben in ’t echt leven :-)

  8. Margogogo schreef:

    @ ed
    Let’s meet & greet, begot!
    Laat maar eens weten wanneer je dat zou zien zitten, Ed.

Wat denk jij hierover?

