Dag 2 – Mijn eerste liefde

Geplaatst op: 2 december 2010 door margogogo in 30 dagen challenge

Ik was een jaar of 6 – 7, toen ik iets verdachts dacht te voelen voor mijn buurjongen, de broer van mijn buurmeisje. De zoon van de buren dus.

We speelden vrijwel elke dag buiten met elkaar. Mijn buurmeisje en ik. En Ronny, zo heette hij, speelde soms mee. Hij zat trouwens ook in mijn klas, herinner ik me zo ineens.

Dat stelde allemaal niet veel voor en lang heeft die onnozelheid ook niet geduurd. Denk ik.

Eigenijk weet ik daar geen tijdspanne op te kleven, dat is zo vreselijk lang geleden.

En eigenlijk vind ik niet dat dit telt als ‘mijn eerste liefde’.

Nu ik eraan denk, ik denk dat mijn eerste liefde een plushen ijsbeer was.

In mijn kindertijd ben ik nog wel een paar 100 keer verliefd geworden. Telkens als een jongen naar mij durfde lachen kreeg ik het benauwd en werd ik ontzettend verlegen. Het benauwd krijgen en verlegen worden waren gewaarwordingen die ik nooit had bij meisjes dus linkte ik dat enkel aan jongens en dacht ik dat dat tekenen van verliefdheid waren.

Ik was een raar kind.

Maar ok, de eerste keer dat ik echt echt echt verliefd was, die heerlijke kwelling voelde met pijn in de maagstreek en heel de reutemeteut, dat was op mijn 15de. Zo zot als een draaideur was ik van die gast. Een kameraad van een vriendin haar broer. Hoe het kwam weet ik niet meer, maar uiteindelijk heb ik met hem mijn eerste lange relatie gehad, van mijn 15,5 tot mijn 17.

In het begin was hij heel erg lief en teder en alles wat een meisje van 15,5 zich kan wensen maar van het moment dat hij bij een bende vrienden viel die met brommers rondcrossten en vanalles uitstaken dat niet proper was, heb ik het uitgemaakt. Ik herkende die lieve jongen niet meer, en wie hij geworden was stond mij niet aan.

Onlangs kreeg ik van hem een verzoekje om vriendjes te worden op Facebook, hetwelke ik kordaat virtueel verticaal heb geklasseerd. Wat moet ik immers met een ranzige veertiger met een drankprobleem?

reacties
  1. breeg schreef:

    Leuk en zo ken ik je wel :-)
    Gelukkig moeten de ranzige veertigers in jouw geval een drankprobleem hebben, of je had mij ook verticaal geklasseerd :-)

  2. elsje schreef:

    Ja, brommerjongens… ook niet my cup of tea.

  3. elke schreef:

    allé gij, wilde je geen gast met een brommer? :-)

    En wie zegt dat die nu een ranzige vent is met een drankprobleem? Kon je dat zien op zijn foto?

  4. Margogogo schreef:

    @ breeg
    Hehe, da’s juist

    @ elsje
    Die brommer is niks, ’t was diegene die ermee reed die ik niet langer kon luchten

    @ elke
    Ik zie hem nog wel eens, als er iets te doen is in ons dorp. Vooral als er gezopen kan worden is hij erbij. Die jongen is echt laag gevallen. Misschien is dat het gevolg van die relatie met mij? Aaarrgghh!

Wat denk jij hierover?

