F*ck it!

Geplaatst op: 25 oktober 2010 door margogogo in Bloggereedschap

Toen de Heilige Vortigheid onlangs weer even een hot topic was in de actualiteit, kwam de drang weer bovendrijven om mij daar op geldige wijze van te distantiëren.
Ik had me al jaren geleden willen laten ontdopen maar het is er nooit van gekomen. Ook nu niet. Het formulier ligt hier, ingevuld en wel, voor de zoveelste keer, en alweer blijft het liggen. Ik krijg het niet opgestuurd. Het versturen op zich vind ik namelijk verschrikkelijk, want dat formulier bevestigt dat ik ongewild lid ben en deel uitmaak van een sekte waar ik totaal niks mee te maken heb.

Trouwens, wat maakt het uit dat ik mij laat ontdopen? Nul, niks, nada, noppes, nougabollen. Ik ben en blijft medeplichtig want ik ben gedoopt.
Zoals zovelen werd ook ik als onschuldige nietsvermoedende baby -haast letterlijk- ondergedompeld in een pervers ritueel. Nog steeds worden baby’s en kinderen buiten hun wil verplicht om zich bij die kloterij aan te sluiten.
Dat ouders hun baby’s nu nog steeds laten dopen is wraakroepend. Hoe dom kan je zijn? Voor wie of wat doen ze het trouwens? Om zichzelf een goed geweten aan te meten? Voor overgrootmoemoe haar schone ogen? Om geen ambras te krijgen met tante nonneke of nonkel pater in de familie?
Ik geloof dat dat soort ouders echt dom en hypocriet is want kom me nu niet vertellen dat ze hun kind dat aandoen omdat ze allemaal zelf gelovig zijn.
Feit is en blijft helaas dat men nog steeds massaal hun kind onderwerpt aan dat ritueel waarin dat onschuldige ukje wordt meegesleurd in een enge wereld van macht, geld, hypocrisie en pedofilie.
Verderfelijk vind ik al wie in deze tijd hun kind de vrijheid niet geeft om voor zichzelf te denken en uit te maken of ze er al dan niet deel wil van uitmaken!

Dat er veel kwaad is gemoeid met al wat macht uitstraalt, is geen nieuws. Dat het zomaar allemaal kan blijven doorgaan zonder gevolgen, dat is ronduit wraakroepend.
Nog erger is het feit dat we allemaal, ook jij en jij en jij, die vetzakkerij mee financieren. Waarom moeten zovelen die niets met de kerk te maken hebben financieel bijdragen? De gedachte dat die meute bedriegers en machtsmisbruikers ongestoord kan voortdoen waarmee ze al eeuwen bezig zijn, en dat ik, als overtuigd atheïst, ertoe verplicht ben om daar in bij te dragen, maakt me kotsmisselijk.

Zolang de kerkelijke macht alles en iedereen overwoekert, zolang dat een deel van mijn belastingsgeld naar die sekte gaat, zolang zal ik mij gevangen voelen, verstrikt en versmacht in de netten van verderf.

reacties
  1. watervrouwtje schreef:

    Ik vind dit ook onnodig,dat doopsel en ben akkoord dat men de kinderen later zelf laten beslissen,trouwens het gros van de mensen is toch niet gelovig,kerks ja maar echt gelovig??,je hebt gelijk wat maakt het nu nog uit!!Ik weet niet eens of ik wel gedoopt ben,ik heb er geen enkel bewijs van.

  2. Veke B schreef:

    Binnenkort een eerste drempel in bisdom Brugge:
    http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=R131BULI

    En ze willen een babysit naar huis sturen tijdens deze dooples… euhm… toch niet de Roger zeker?

  3. elke schreef:

    ik ging juust hetzelfde zeggen over Brugge. Het aantal zieltjes zal hier ontzettend dalen, peis ik. Tot uw grote vreugde :-)

  4. Ben schreef:

    Ik ontdekte zonet per (gelukkig) toeval je blog. Je mag gerust zijn: het is er zo eentje om regelmatig opnieuw te bezoeken.

    Over F*ck it: onderschat nooit de enorme kracht van diepgewortelde tradities en gewoontes!

  5. dulcera schreef:

    Tja … ik heb mijn kindjes laten dopen, én hun communie laten doen. Gezellig toch, zo een familiefeestje? En persoonlijk vind ik het Christengeloof nog één van de meer tolerante, dus als ik moet kiezen?

    En dat belastinggeld, dat gaat net zo goed naar de Joden en de Moslims en de weetikveel wie nog. Ge kunt u blijven drukmaken dan eh, want die Moslims die maken dat ik verplicht ben om mijn specialiteit in het prive onderwijs te doen, omdat in het reguliere secundair ik als vrouw niet voor Moslimjongeren kan gaan staan … ik lig er niet meer wakker van, er zijn ergere dingen.

  6. Margogogo schreef:

    Er zijn altijd ergere dingen, Dulcera, daar ben ik mij maar al te goed van bewust, doch dat maakt de feiten die ik hier aanhaal niet minder wraakroepend.

  7. yab schreef:

    Ik heb me wel laten ontdopen, al was het maar om een signaal te geven aan de katholieke kerk dat ik niets meer met hen wens te maken te hebben. Dat ouders hun kinderen nog steeds laten dopen, zelfs al komen ze zelf nooit in een kerk, wil er bij mij ook niet in.

  8. Ik vraag mij dat ook allemaal af Margo, dat en nog veel meer. Zo vraag ik mij ook af waarom niemand protesteert tegen betaalde feestdagen die kerkelijk geïnspireerd zijn. Allerheiligen bv. Tegen die traditie blijkt niemand bezwaren te hebben.

  9. missfolies schreef:

    Wij hebben onze dochter niet laten dopen en ik krijg daar de gekste opmerkingen over, genre “jullie dringen haar jullie keuze op”. Euhm, integendeel! Als ze op een dag afkomt met de vraag om haar communie, etc. te mogen doen of als ze later voor de kerk wilt trouwen, dan mag ze zich gerust laten dopen, maar dan hoop ik wel dat ze zelf volledig achter die keuze staat.

    (De dame hierboven heeft trouwens een punt, maar sssst ;))

Wat denk jij hierover?

