Een doordeweekse woensdag

Geplaatst op: 20 oktober 2010 door margogogo in Life

Het is woensdag, mijn tweewekelijkse vrije dag volgens mijn 4/5 werkweek.

Wat doet een normaal mens zo op een vrije dag?

Wassen en plassen? Strijken? Papieren ordenen? Op familiebezoek? Gaan shoppen? Bloggen?De auto wassen of hem door de carwash rijden? Bricoleren? Verven? Lezen? Groenten kuisen en invriezen? Facebooken?

Tuurlijk wordt dat alles al eens gedaan op een vrije dag, maar wat doe ik vandaag precies, op een doordeweekse dag waarop niets moet en alles mag?

Om te beginnen heb ik mij lekker lang uitgeslapen. Toen ik mijn klokradio op mijn nachtkastje bekeek, toonde die mij 12u13 in digitale rode cijfers. Let’s skip breakfast, shall we?

Na een deugddoende uitreksessie ben ik opgestaan, heb de gordijnen opengetrokken en dacht bij mezelf: ojee, er gaat vandaag weer wreed gezaagd worden over dit natte herfstweer.

Een lekker kopje Senseo later ben ik een eerste machine was beginnen draaien. Er staan dus drie machines op de agenda; een zwarte, een bonte en een witte. De eerste machine zit intussen in de droogkast, terwijl machine 2 ook al goed zijn toertjes draait.

Ik heb mij zonet onnozel gezocht naar mijn huurcontract, maar niet gevonden. Ik ben nochtans redelijk ordelijk, om niet te zeggen dat ik georganiseerd ben en alles een vaste plaats geef. Behalve mijn huurcontract dus, blijkbaar. Ik had nochtans graag dat contract nog eens bekeken, want ik weet niet meer precies wat de opzegtermijn is en heb daar nu toch wel interesse in, gezien ik deze week mijn opzeg ga doen. Gisteren kreeg ik namelijk de confirmatie dat ik op 1 februari 2011 naar mijn nieuwe stulp kan verhuizen. Juicht, gij allen.

Mijn mails zijn ook al doorgenomen en beantwoord, ik heb wat rondgehangen op Facebook en nu ben ik dus aan het bloggen.

Wat ik verder nog ga doen zal gene vetten meer zijn, denk ik. Straks nog een machientje draaien en me op de sofa planten om de Humo (-‘s) te lezen (ik sta begot 3 Humo’s achter!). Hoogstwaarschijnlijk zal ik wel weer in slaap botsen, zoals gewoonlijk als ik durf te lezen. Misschien toch voor de zekerheid mijn GSM wekker zetten want tegen 18u word ik bij mijn lief verwacht.

Verder vanavond zal ik zien wat mijn lief in petto heeft. Hopelijk niet veel want ik voel me helemaal zen vandaag en wil dat vooral zo houden. Wat TV kijken misschien? En dan samen in slaap vallen, ter voorbereiding van een nieuwe dag, die morgen heet.

reacties
  1. veerle schreef:

    Mooi vooruitzicht, zeg! Veel succes in je nieuwe stulp!

  2. Lies schreef:

    12.13 uur, je moet wel heel moe geweest zijn ;-). Nog een relaxe avond gewenst, voor het geval je nog niet in slaap gevallen bent in de armen van je lief, gelukzak!

  3. Pierre du Coin schreef:

    ah; slapen tot 12u13. Moet van mijn studententijd gelden zijn. *zucht*

  4. Dulcera schreef:

    Ik wil ook uitslapen! Ik is jaloers!
    ;-)
    En? Wat had het lief in petto?

  5. watervrouwtje schreef:

    Proficiat voor de nieuwe stulp.Kan niet zo lang uitslapen nog altijd niet,ik zou spijt hebben dat de dag te vlug voorbij is

  6. elke schreef:

    Slapen tot 12.13h, Margo. Dat is zeker een gewoonte van u, hé ;-)
    Skip the breakfast ook, voor zover ik mij herinner.

  7. Nina schreef:

    daarom dat ik dus ook 4/5 wil werken he! :)

Wat denk jij hierover?

