Kapers op de kust

Geplaatst op: 14 oktober 2010 door margogogo in PC en aanverwanten

Eindelijk. Mijne kompjoeter is uit een diepe coma ontwaakt. Eindelijk is mijn hippe typmachine met succes gereanimeerd en kan ik weer prutsen met woorden en foto’s en filmpjes en al.

Wat er precies aan de hand was weet ik niet, maar naar ’t schijnt ben ik is mijn PC gebraawserhaajdzjekt geworden. Jaja, ik werd het slachtoffer van een professionele browserhijacking(*) en ik kan u verzekeren; dat is verdekke wreed ambetant. Niet te geloven dat een zootje hoogbegaafde idiote pc-nerds in opdracht van al even idiote reclamemakers inbreken in andermans pc om daar wat met de instellingen te gaan knoeien en de hele software naar de botten te helpen.

Eender hoe of wat, het kwaad is geschied en intussen zelfs al geschiedenis. Softwaregewijs is mijn schrijfgerief weer als nieuw én beveiligd tegen alle stouteriken met slechte bedoelingen die het www onveilig maken.

Wat ik nu wel vervelend vind is dat ik mijn handige feedreader kwijt ben. ’t Is te zeggen; ik schuimde voordien het internet af met Internet Explorer en daar was de feedreader tool super easy en overzichtelijk, zonder veel tralala.  Nu gebruik ik Firefox (op aanraden van) waarin geen deftige feedreader zit, tenzij ik mij grondig vergis.

Ik wil gewoon kunnen zien op welke blog er een nieuwe post geplaatst werd, da’s al. Geen gezever errond, enkel een overzicht van mijn favoriete weblogs waarop ik me wil abonneren.

Iemand een idee welke een gebruiksvriendelijke en eenvoudige feedreader is?

Browserhijacker: vorm van spyware die de homepage van de internet-browser verandert, vaak in een pagina met veel reclame

reacties
  1. breeg schreef:

    Zelf gebruik ik de Google Reader, daar volg ik alle weblogs die ik interessant vind… dus ook dat van jou :-) Eenvoudig en makkelijk in gebruik.
    Goed te horen dat je kompjoeter weer in vorm is! Hopelijk ben jij dat ook :-)

  2. Rigel schreef:

    Yep, Google Reader is ook mijn favoriet. Omdat hij browser-based is kan je je favoriete blogs overal volgen, waar je ook zit…

  3. watervrouwtje schreef:

    Dag Margo wat een prachtig woord van die browserhijacker zal ik maar zeggen blij van je weer te zien.Ik krijg bericht van 2 van al mijn favoriete blogsters en daar heb ik bij mijn weten niets speciaals gedaan,maar ik heb me een keertje vergist en inplaats van STUUR hetHOU ME OP DE HOOGTE MET E MAIL,maar dat betwijfel ik
    daaaaag

  4. veerle schreef:

    Geen idee. Ik ben dan ook een complete computerleek. Gemakshalve gebruik ik de feedreaders (of hoe dat ook heet) die ik op andere blogs zie.

  5. zeezicht schreef:

    Ik denk eens ergens op het forum van wordpress gelezen te hebben dat ze geen feedreaders ondersteunen.

  6. Margogogo schreef:

    @ allen
    Merci en bedankt voor de tips. Ik heb er dan ook gevolg aan gegeven: het is Google Reader geworden en ik ben er content mee.
    Eindelijk kan ik weer mijn favo blogs helemaal bijlezen.

Wat denk jij hierover?

