Ladies and gentlemen, may I present:

Geplaatst op: 12 mei 2010 door margogogo in Beeldmateriaal, Familie, Life, Music

The Greenstars!

Wie herinnert zich die band nog? Niemand? Een blogstuk blijft ook niet lang hangen, blijkbaar. Allez, vooruit, hier is nog eens de link ernaartoe. Herlees dat schrijfsel nog eens en kom dan terug. Ik wacht wel efkes.

Ready?

Dus kort samengevat: mijn ouders waren hun heelder leven muzikanten (mijne pa is dat nog steeds) met als evidente gevolg dat mijn broers en zus en ik de liefde voor muziek met de paplepel hebben meegekregen. Muziek is nog steeds heel belangrijk in mijn leven, dat zal wel nooit over gaan en dat moet ook niet, ik zou niet weten waar dat goed voor zou zijn. Maar daar gaat het nu niet om.

Waar ik eigenlijk naartoe wou naar terug wou keren zijn dus mijn ouders en hun in de jaren ‘60 en ‘70 redelijk hippe band, bestaande uit een paar broers van mijne pa, mijne pa zelve en een 17-jarige knappe griet, die later mijne pa zijn lief werd. Dat liefje werd zijn vrouw en die vrouw zette mij zo’n slordige 41 jaar geleden ter wereld, als vierde kleine op rij. Per maleur, maar da’s een ander verhaal.

Een Meet & Greet met The Greenstars zal niet meer gaan, maar het beeldekensmateriaal die mijne pa mij zonet bezorgde wil ik toch efkes met jullie delen, als ge’t nie erg vindt.

May I dus present nog een laatste keer: The Greenstars! (applaudiseren mag)

VK3400

Hier waren mijn ma en pa nog verliefde tortelduifjes (de twee rechts)

unics1 unics6

Do they rock or what!

DIA-52-22 

In kleur en al !

DIA-07-24 DIA-07-21

On drums: nonkel Paul, on guitar: mijne pa

DIA-07-23

Ze zeggen dat mijn ma hier erg op mij lijkt. Of ik op haar. Wie mij kent van ziens mag dat tegenspreken als ’t nie waar is

DIA-07-05

DIA-07-21

ma (zaliger) en pa

DIA-07-18

Sex & Drugs & Rock ‘n Roll, yeah!

reacties
  1. Menck schreef:

    Yep, de gelijkenissen tussen je ma en jij zijn onmiskenbaar maar niet supertreffend.
    Toch echt wel de max, die ouwe foto’s. De monotoontjes genieten mijn voorkeur.

    Even terzijde, Margo: je blog opent de laatste dagen bijzonder moeilijk. Kan dat aan de slide-show uit je vorige post liggen? (Het is sinds dan)

  2. Margogogo schreef:

    @ Menck
    Ja, ik heb het ook gemerkt dat die slideshow de hele boel hier afremt. Wellicht heb ik de foto’s op een verkeerde manier opgeladen? (te grote bestanden?)
    Als je me tips kan geven om dit te verhelpen: give it to me baby, aha aha!

  3. ed blogt schreef:

    heel grappig, zeker die eerste 3 foto’s!
    Ik heb je nog nooit gezien, dus ‘k weet niet of je op je ma lijkt of niet, maar nu weet ik dus wel ongeveer hoe jij er uitziet, zoals op die foto maar in een modern jasje :-)

  4. Lies schreef:

    Wat een coole ouders, zeg!

  5. zehu schreef:

    Heb je ook een ‘sound sample’ (in de andere post verwees Gerda naar een plaatje dat ze nog liggen had)?

    Het is overigens waar, de blog sputtert bij het openen als een aftandse Volkswagen ;).

  6. zeezicht schreef:

    Dat moet een droom zijn: geboren worden in een muzikale familie! Ik denk dat ik een beetje jaloers ben.
    Niks gesputter gezien (van je blog)

  7. […] Van mijn kindertijd herinner ik mij niet al te veel meer, behalve dat ik alle evergreens die mijn ouders veelvuldig repeteerden in hun repetitiekot meebrulde, ik kon gewoon niet anders. Meer daarover lees je hier. […]

Wat denk jij hierover?

