Ik had nochtans gezegd van niet

Geplaatst op: 21 april 2010 door margogogo in Dating

onbekend

In het commentaarluik van deze post schreef ik dat ik zelf ook niet meer over dates schrijf op mijn blog. Net op het moment dat ik dat commentaartje postte had ik al spijt dat ik dat had geschreven, want laat het berekende en georganiseerde toeval nu net zijn dat ik het hier dus wel degelijk ga hebben over een date die mij nu zaterdag te beurt gaat vallen.

Een date is volgens den dikke Vandale ‘een afspraakje’ en volgens de encyclopedy betekent een date…euh, ook ‘een afspraakje’. Niks mis mee, zij het niet dat een date in de volksmond al rap geassocieerd wordt met een vleeskeuring: het nauwkeurig bekijken en aftasten van de persoon met wie je date, met de bedoeling te achterhalen of de halfdode motten in je buik zich eventueel zouden kunnen transformeren in vrolijk rondfladderende kleurrijke vlindertjes.

Ik ga dus voor een date zoals het in de dikke vandale omschreven wordt: een afspraakje. Een ontmoeting met een man met wie ik sinds februari ben beginnen mailen. Op een datingsite waar ik me voor de zoveelste keer weer maar eens een profiel had aangemaakt zat er op een dag tussen alle rotzooi van ouwe geile mannetjes en jonge hitsige hengsten een berichtje van hem in mijn berichtebbox, heel los en gewoon, voorzien van een luchtige noot humor. Wat er precies stond weet ik niet meer, maar het moet origineel en plezant genoeg geweest zijn om mij aan te zetten tot het schrijven van een wederbericht.

We zijn nu een paar maanden verder, en vrijwel dagelijks gaan er mails over en weer, waarin we het hebben over al wat in ons opkomt. Over het feit dat hij met de moto op roadtrip is geweest en ik die ga verhuizen eind dit jaar. Hij over zijn zoontje en ik over mijne smurf. Gewone conversaties die tussen broer en zus ook zouden kunnen gevoerd worden, maar dan wanneer de zus of broer in het buitenland woont, want als broer en zus in ‘t zelfde land wonen zullen die elkaar wel regelmatig zien om vanalles te vertellen, neem ik aan.

Tot chatten is het nooit gekomen, daar zijn we nooit mee begonnen. Met elkaar getelefoneerd hebben we ook nog niet, enkel hier en daar tussendoor eens een sms’je gestuurd en ontvangen.

Komende zaterdag komt hij mij oppikken en zullen we voor het eerst in real life kennismaken. Eindelijk zullen we ons een reëel beeld kunnen vormen van elkaar. Ik ben eens benieuwd of we nog zo open en gewoontjes gaan zijn als we face-to-face recht tegenover elkaar zitten. Ik denk het wel, maar je weet maar nooit.

Spannend? Dat is een nieuwe ontmoeting altijd wel een beetje, maar illusies maak ik me niet, er zijn al genoeg luchtbellen in mijn gezicht ontploft. Ik ga voor een gewone gezellige avond waarbij veel gelachen en gezeverd zal worden, afgewisseld met een ernstige noot, mocht zich dat opdringen.

Dus als u van plan was om zaterdagavond bij mij langs te komen: ik zal niet thuis zijn.

reacties
  1. breeg schreef:

    Was ik toch wel van plan je te vragen of je zaterdag thuis was… ;-)
    Veel succes! Ik duim dat het ook intecht wreed zal meevallen! toitoitoi :-)

  2. valerie schreef:

    Ik hoop dat het voor jou en hem een meevaller zal zijn.–Een beetje verdacht is het wel,zo lang naar elkaar schrijven zonder vraag voor een ontmoeting .
    Maar misschien valt het allemaal nog mee en is zijn leuze —traag maar zeker !
    Ik hoop dat je dode motten zich transformeren in
    fladderende hupse vlindertjes !! langs beide kanten natuurlijk.

  3. Margogogo schreef:

    @ Breeg
    ’t Was te denken dat je timing weer totaal verkeerd is :-)

    @ Valerie
    Verdacht? Nee hoor. Voor hem mocht het al eerder tot een irl ontmoeting komen, maar hij heeft altijd gezegd dat hij mijn tempo (denk: diesel) wou volgen, vandaar. Lief, toch?

  4. Menck schreef:

    Zonder verwachtingen een date ontmoeten, lijkt me inderdaad de beste ingesteldheid. Toch duim ik dat het vlindergevoel in beider buiken ongekende hoogtes mag bereiken.
    O ja: gans internet weet thans dat je zaterdag uithuizig bent. Inbrekers aller landen, verenigt u! ;-)

  5. Margogogo schreef:

    @ Menck
    ’t Is niet omdat ik niet thuis ben dat mijn huis leeg zal zijn, hé. Inbrekers aller landen: kom maar af! :-)

  6. john schreef:

    tegen wat uur moeten die 5 pitbulls geleverd worden ? :-)

  7. chelone schreef:

    Je beseft toch wel dat we hier zondag met z’n allen zullen wederkeren?

  8. Margogogo schreef:

    @ John
    Moede da nu zeggen?! Nu gaan die inbrekers zich daarop voorbereiden en muilkorven meebrengen.
    Ander plan, John!

    @ Chelone
    Oh maar u bent allen welkom hoor, Chelone, alleen kan ik u niet garanderen dat er hier iets te beleven gaat zijn. Misschien ben ik een vervelende klier en los ik geen woord over die date, dat zou zomaar eens kunnen :-)

  9. ed blogt schreef:

    Je weet nu toch ook wel dat je zondag alleszins wel iets zult moeten bloggen.
    Anders gaat onze fantasie weer massaal op hol slaan, gaande van “is nog de pannen van het dak aan het vrijen” over “is hopeloos depressief want ’t was verschrikkelijk” tot “is misschien wel ontvoerd en verkracht en vermoord en ligt nu ergens in een Waals busseltje te verkommeren”
    of zo…

    Soit: stel het vree wel en ik volg Menck met zijn stelling van de ongekende hoogtes!

  10. valerie schreef:

    Niks van aantrekken hoor,niet laten bang maken.
    Denk: “ik ben een sterke vrouw van vlaanderen en trek mijn plan wel”
    Ik duim in ieder geval voor je, ’t zal wel lukken (?)

  11. Margogogo schreef:

    @ ed
    Jawadde, uwe fantasie kan ook tellen, seg! Nog niet aan gedacht om eens een dramathrillerroman te schrijven, Ed?

    @ Valerie
    Ik ben een sterke vrouw en ik trek mijn plan wel :-)

  12. Veerle Bonte schreef:

    Hooo, bennekik blij dat ge der toch iets over schrijft!
    Ik ken diene site als geen ander en weet goed genoeg dat het vree kan tegenvallen, maar 1/10 ook super kan zijn! ‘k Heb er ook veel aan te danken in elk geval ;-)
    Toi toi toi! En hopelijk tot zondag!

  13. Margogogo schreef:

    @ Veerle
    Yep, gij zijt een ideaal voorbeeld om aan te tonen dat die site wel degelijk een positieve draai aan uw leven kan geven, indeed

  14. het zijn de dates waar je het minst van verwacht …
    Ik woon ondertussen samen met mijn laatste afspraakje :-)

  15. Margogogo schreef:

    @ Lief
    Oja, juist, ik zou het bijna vergeten, begot, jij bent ook zo’n mooi bewijs dat er mooie dingen kunnen ontstaan tussen 2 mensen die elkander op een datingsite leerden kennen.
    Some girls have all the luck, hé :-)

  16. Rigel schreef:

    Ik hoop echt héél erg dat ik verkeerd ben, maar ik vrees dat zó lang wachten om af te spreken de kansen op een romantische relatie misschien al wat verpest heeft.

  17. zeezicht schreef:

    Ik zal zeker voor je duimen!
    Hopelijk klikt het tussen jullie!

  18. @Rigel schreef:

    net omgekeerd, zo lang wachten en geen speciaal verwachtingen hebben is alleen maar een voordeel. En bibi kan het weten, ik ben minstens 30 keer op date geweest ;-)

  19. zehu schreef:

    Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo lang, een paar maanden. Net goed, om op die manier al een beter idee te krijgen van de ander.

  20. breeg schreef:

    Heum… waar blijft je verslag, Margo? :-)

  21. madameblogt schreef:

    Je weet toch dat het al maandag is, hè?

  22. […] Ik had nochtans gezegd van niet April 2010 21 comments 4 […]

Wat denk jij hierover?

