Djoef op zijn muil!

Geplaatst op: 26 maart 2010 door margogogo in Actueel, Frustraties, TV

man bijt hond In Man Bijt Hond hoorde ik gisteren iets wat mij vloekend de kast opjoeg. In het kader van het thema ‘Levensloop’ waarin Vlaamse jongeren gevraagd werd naar hun toekomstbeeld, vertelde een knul van _hoe oud zou hij zijn, 13 of zo_ hoe hij zijn levensloop ziet. De vreselijk enge, ouderwetse en nu al vrouwonvriendelijke visie die hij daarover ten berde bracht voorspelt niks goeds voor zijn toekomstige madam.

Op de vraag hoe zijn vrouw eruit gaat zien:

“Ze gaat blond of brunette zijn, slank, allez, geen brede. Ze gaat een goeie boezem hebben, mooie benen, strak lichaam…een heel mooie vrouw” (fragment vanaf 01:05)

So far so narrow-minded, en dan gaat hij verder (fragment vanaf 02:30)

“Als mijn vrouw 45 voorbij is denk ik wel dat ik misschien naar een jongere zal gaan, want ja, dan is het schone er wel al een beetje af. Vrouwen die ouder worden die worden saaier en veel kwaaier denk ik ook, dus ja, tegen dan zal ik wel gaan zien voor een jonger iemand…”

De reporter onderbreekt hem en vraagt wat hij dan met de kinderen gaat doen, waarop hij op dat zelfde arrogante toontje repliceert:

 ”Ah, daar vinden we een goeie oplossing voor, die zijn tegen dan al volwassen dus die zijn waarschijnlijk al het huis uit, dus ja, veel moeten we daar dan niet meer naar kijken, hé”

O gruwel! Dat bekrompen jonk verdient meer dan 1 joekel van een djoef op zijn muil!

reacties
  1. breeg schreef:

    Ongelooflijk… zelf vraag ik me dan af in wat voor sociale omgeving die groot gebracht is… zijn dat de waarden die hij van thuis uit heeft meegekregen??
    Tsssss… Van mij heeft hij ook wat djoefen te goed

  2. Menck schreef:

    Mais enfin, dat zijn kinderen. 13 jaar, begot. Je had toch geen volwassen praat verwacht van die snotjochies?

  3. Veke B schreef:

    Toen ik 13 was zat ik vol romantische ideeën, compleet tegenovergesteld van dit gewauwel. Moet zeggen dat dat ook best wel onnozel was :-)
    Maar we zullen hem binnen tien jaar nog ’s dezelfde vragen stellen ;-p

  4. valerie schreef:

    Als het jou de kast opjoeg,wel ik ben hoger gesprongen hoor !Ik had dat joenk zo de tv uit willen trekken, en hem eens een pandoering gegeven waar hij sterren zou van zien. En je moet niet vragen waar hij het vandaan haalt. Afgeluisterde ‘grotemensenpraat ?
    Het zou wel eens kunnen zijn dat hij op 45 jarige leeftijd niet om aan te zien is.
    Al denk ik dat er wel mannen zijn die hetzelfde denken. Grrrrrrrr

  5. Margogogo schreef:

    @ Breeg
    Dat em dat zo luidop voor de camera durft te zeggen! Ik vrees ook dat zijn woorden de weerspiegeling/referentie is van de omgeving waarin hij opgroeit (alhoewel ik uit de grond van mijn hart hoop dat hij dit opgedragen kreeg door de productie om voor wat commotie te zorgen)

    @ Menck
    Mijne smurf is pas 11 maar bij hem zal er nooit zulke voze klap uitkomen! Nooit!

    @ Veke B
    Wie weet is die knul over 10 jaar het toonbeeld van een liefde- en respectvolle jongeman. Laat het ons hopen voor het Algemeen Welzijn van de mensheid.

    @ Valerie
    ‘k Denk dat er veel mannen zijn die liever 2 vrouwkes van 25 hebben ipv eentje van 50 :-)

  6. madameblogt schreef:

    Als jij dat gastje een djoef geeft, wedden dat je een djoef terugkrijgt?

  7. Margogogo schreef:

    @ madame
    Wedden van niet?

  8. john schreef:

    Al die agressie ! gijle zijt precies mannen ! :-p

  9. Margogogo schreef:

    @ John
    In mijn geval klopt dat, ja. Ben een man. Maar hoe weete gij dat eigenlijk?

  10. yab schreef:

    Maar enfin, dat is een gastje van dertien, wat weet die nu al van het leven?

  11. Margogogo schreef:

    @ Yab
    Als zulke crap al uit een ‘gastje’ van 13 zijn mond komt, vind jij dat dan niet erg? 13-jarigen zijn echt geen kindjes meer, toch?

  12. zeezicht schreef:

    Ik heb ook dikwijls het gevoel dat ik mijn eigen oren niet geloof! Wat ne praat, ik vrees ook dat het niet veel betert met ouder worden!

  13. zehu schreef:

    Prille tieners krijgen van mij automatisch amnestie. Dat kreeg en verwachtte ik ook op die leeftijd. Wat volwassenen soms uitkramen vind ik ongehoord, maar wat doe je eraan? Ieder heeft zijn mening, de mijne is juist, en de jouwe voor jou ook. Ik denk dat de kans even groot is (of zelfs groter?) dat tiener-fils-à-papa’s met een hele schone uitspraak en beleefdheid later ontaarden in monsters, niet?

Wat denk jij hierover?

