Buddha

Geplaatst op: 15 maart 2010 door margogogo in Life, Losse flodders, Vriendschap

Zaterdag nog eens naar Antwerpen afgezakt om met vriendin Veke B te gaan eten. We hadden niet gereserveerd, we zouden wel zien waar we terechtkwamen. Geparkeerd aan de dokken of hoe noemt die grote parking daar daar tegen ‘t water Waalse Kaai, wandelden we richting centrum. We zouden wel iets naar ons gedacht vinden, restaurantjes zat in ‘t stad.

We waren amper honderd meter verder en liepen compleet per toeval recht op Little Buddha, een Thais restaurant in loungestijl, waar ik al meermaals van had gehoord. Veke B had dit restaurant ook ooit eens als aanrader getipt gekregen, dus we waren eigenlijk allebei nogal nieuwsgierig.

little buddha Niet gereserveerd, op een zaterdagavond, in zo’n bekend en aangeprezen spel, dat zou wel eens zwaar kunnen tegenvallen. Maar we hadden geluk. A table for two, met zicht op de open keuken. Dolletjes.

Het eten (monkfish met groentjes en rijst voor mij en Duck De Eend voor V) was heel erg lekker, doch net iets te pikant voor mijn smaakpapillen. ‘s Nachts ondervonden mijn niet meer aan vettigheid gewend zijnde maagje en bijhorende darmen lichtjes tot middelmatig hinder van de te grote portie die ik tot mij had genomen. Als’t mij smaakt ben ik gulzig, nog steeds. Helaas. (maar ben toch maar schoon 5,2 kg afgevallen, juicht ende applaudiseert!)

Het interieur vond ik erg gezellig en aangenaam loungerig, de muziek stond net niet te luid, en op sommige momenten, toen we ons afvroegen welke cover we hoorden, net iets te stil. De CD heeft zichzelf wel herhaald, ik hoorde dezelfde nummers na een tijdje terug, maar dat was niet erg, het was leuke muziek.

Het personeel was aan de lompe kant, vonden we. Er viel vanalles op de grond, van glazen tot dienschotels vol rijstpotten, maar ja, die gasten vliegen daar echt tussen de tafels, het voelt soms aan als een fabriekje dat op volle toeren draait.

De prijzen vallen heel goed mee, we hadden het allebei veel duurder ingeschat. Daartegenover staat dan weer dat je toch geen echt grote honger mag hebben want de wachttijden mogen vrij lang genoemd worden.

Een aanrader? Yep. Go see and taste for yourself.

reacties
  1. madameblogt schreef:

    Een dikke proficiat voor die -5,2 kilootjes!

  2. Veke B schreef:

    Uwe monkfish was heel lekker! Mijn eend ook. En dan zwijgt ge nog over dat uitgebreide voorgerecht met van die geknoopte en gefritureerde (ge-kunt-mij-toch-nie-pakken-met-stokjes) hapjes! En die sorbettoren als dessert ;-)
    Ik was 2kg kwijt, maar ze hingen er de dag nadien terug aan.

  3. Margogogo schreef:

    @ madame
    Danku danku *maakt galante buiging*
    (en krijgt ’t verschot in de rug. Auw)

    @ Veke B
    Goh ja, just, ’t voorgerecht en het dessert…heerlijk lekker, en caloriebommen dat ’t nie schoon meer is.
    Was er 5,2 kwijt, dat zal ook wel iets minder zijn na die braspartij…

  4. John schreef:

    maak u geen zorgen over die kilo’s, met al hetgeen dat ge de dagen daarna minder hebt gegeten door die platte knopen in het darmstelsel blijft dat ongeveer gelijk :-)

  5. Menck schreef:

    Ik blijf er voortaan af. Mijn maag is net iets te gevoelig, vrees ik. Het was immer potzitten achteraf.

  6. valerie schreef:

    Ik ben blij dat ge goed thuis gekomen bent! !
    Want ge moet maar durven naar Antwerpen gaan ,en dan zo laat.
    Mijn stad is niet meer zo gezond als vroeger.

    Proficiat voor de durvers ! ! !

  7. chelone schreef:

    Thaïs eten; je voelt je vol en voldaan, werkende darmen. En zeker verdiend na die goede prestatie!

  8. Margogogo schreef:

    @ John
    Zou je’t denken? Ik zal mij straks eens gaan wegen.

    @ Menck
    Ja maar ’t is zo lekker dat ik eerder de neiging heb om mijn maag en toebehoren eraan gewoon te laten worden. Ge moet uw ingewanden kweken, toch?

    @ Valerie
    Zo heel alleen zou ik het mij niet riskeren, maar met mijn eigen bodyguard in de vorm van Veke B voelde ik mij volledig op mijn gemak in uw stad.

    @ Chelone
    Ja, he, ik heb zo eens een uitspattinkje wel verdiend he…alleen moet ik zien dat de uitspattingen niet gaan overwegen

Wat denk jij hierover?

