Maaktuwestatuskenbaar.com

Geplaatst op: 27 januari 2010 door margogogo in Dating, Puik idee

Een blog die ik heel graag volg is deze. Net nog pleurde ik daar een commentje op en terwijl ik daarmee druk doende was dacht ik: awel, daar zou ik eigentlijk zelf een blogstukje kunnen van maken. Gelukkig heb ik een eigen blog, ‘t zou anders ietske moeilijker zijn om dit schrijfsel gepubliceerd te krijgen. Du-uh.

Intussen hebben jullie al massaal op die link hierboven geklikt en mijn commentaar op dit stukje gelezen, dus u kan al wel raden waarover ik het zodadelijk ga hebben. Misschien denk je ‘maar mens toch, ik heb ne partner, dit interesseert mij allemaal geen bal’, toch zou het kunnen dat je je daarin vergist. Het is niet omdat die blog over singles gaat en vrijgezellen en alleenstaanden als doelgroep heeft dat dat geen interessante blog zou zijn voor verliefden, verloofden, samenwonenden, minnaars, getrouwden en soortgelijke stellen. Toch?

Ik wil dus verderbreien op wat de schrijver van dat stukje poneerde, namelijk over het feit dat vrijgezellen niet altijd weten waar al de andere singles uithangen. Wil je als single –klaar voor een nief lief- andere vrijgezellen tegenkomen, dan ben je  ofwel genoodzaakt om op wereldwijdewebse datingsites rond te zappen, ofwel om vrijgezellenparty’s af te schuimen. Men zegt vrij gemakkelijk ‘dat ge veel moet buitenkomen’ als single, wil je het pad van je potentiële partner kruisen, maar klopt dat wel? Volgens mij niet. Je kan iedere dag op stap gaan en geen enkele avond in uw kot zijn, het staat niet op hun voorhoofd geschreven dat ze single zijn, en er hangt ook geen plakkaat rond hun nek met het opschrift “Beschikbaar. Mij kunt ge krijgen”. Of moeten we de personen die onze aandacht trekken telkens gaan vragen of hij/zij single is? Dat is nu toch ook geen manier van doen, hé?

Awel, ik heb een oplossing voor dit euvel. Ik pleit ervoor dat elke vrijgezel de mogelijkheid moet hebben om zich kenbaar te maken als em da wilt. Daarom stel ik voor: een broche of nen button, gelijk da ze zeggen:

buttons  buttons2

Hoe ik daarop gekomen ben? Awel, ik moest toevallig denken aan die keer toen ik op zo’n singleparty was met mijn ‘date’ indertijd (die inmiddels samenwoont met het datinglief die hij na mij leerde kennen en met wie hij nu een zoontje heeft, doch dit geheel terzijde).  Op die party plakten de organisatoren een gekleurde sticker op je mouw om zodoende te kennen te geven wat je ‘status’ was (single zoekend, vrijgezel op date, alleenstaande niet op zoek,…). Ik vond dat toen geweldig, en vooral duidelijk.

Als dat nu in het straatbeeld ingeburgerd moest kunnen geworden geweest zijn doen, zou dat niet interessant zijn? Wie dat niet ziet zitten doet daar niet aan mee, het is wel een optie. Volgens mij een veel betere dan die wijnfles die ge in uw karreken van denaldi of dendelijs moet zetten, waaraan singles dan elkaar zouden herkennen. In tijden van nieuwjaar is dat al eens redelijk onnozel wanneer alleman een paar wijnflessen inslaat voor de feestdagen, geef toe.

De broche dus, of iets in diene genre. En ik ga daar een patent op nemen en schandalig rijk worden.

reacties
  1. Menck schreef:

    Maak maar al een kruis over je patent en je toekomstige rijkdom: er is al een ring!
    http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G0LBSTFA

  2. Margogogo schreef:

    @ Menck
    Getvermiljaardedju, ik moet echt gazetten beginnen lezen!
    Allez seg, ne ring of wa. Tsss.
    Ik blijf toch fan van mijn broche zenne, daarmee kunnen singles zonder vingers zich ook kenbaar maken. Ha!

  3. madameblogt schreef:

    Wedden dat alle getrouwde avonturiers zo’n broche kopen. :-(

  4. elke schreef:

    ook een smoorrijk idee, Margo? Goh, wij gaan een kasteel naast mekaar kunnen kopen. Elk ééntje, hé.

  5. Estelle Folle schreef:

    Er was ook een website waar je moest inloggen en dan kreeg je een nummer en een t-shirt met dat nummer op. Als je iemand tegenkwam kon je die zijn nummer noteren en via de site contacteren. Maar wie loopt altijd met dezelfde t-shirt rond? Niet de types die ik wou ontmoeten!
    Er is ook een Tamagotchi-achtig ding geweest waar je je interesses op kon ingeven. Als je dan iemand kruiste waarme je ‘een match’ had begon je speeltje te piepen. Niet dat ooit tot in België is geraakt.

    Dus jouw badge is een simpel maar goed idee, go for it! :-)

  6. ed blogt schreef:

    Homo’s en lesbiennes hebben hierbij nog een bijkomend probleem als ze single zijn. Is (s)he gay???
    Gelieve daar rekening mee te houden bij het ontwerp van je brochke…

  7. Menck schreef:

    @ Ed blogt
    Een button in het roze?

  8. Margogogo schreef:

    @ madame
    ’t is te hopen hé, dat is zo’n beetje de bedoeling after all
    Alleen moet dat hier wereldwijd bekend gemaakt worden maar ik vrees een beetje veel dat mijn blogsken niet mondiaal genoeg is

    @ elke
    gij en ik naast elkaar in een kasteel? Naast elkaar is ok maar een kasteel is erover. Spooky en al, en wree veel kamers om te moeten kuisen.

    @ Estelle Folle
    Er bestaan precies al redelijk wat van die ideetjes. Ringen, T-shirts, Tamagotchibeesten,… en toch heb ik daar nog niemand mee zien lopen, dus wreed werken doen die dinges niet, zo te zien. Tsss.

    @ ed
    Zoals Menck zegt: een bepaalde kleur of een subtiel teken op de button voor de gay peoples ruimt dat euveltje meteen uit de weg

  9. ed blogt schreef:

    And Pink it will be :-)

  10. breeg schreef:

    Zeg Margo… ik denk dat ge Madame haar opmerking nog eens moet lezen… want de mannen of vrouwen waar zij het over heeft die wil je niet in je clubje ;-)
    Er bestaat trouwens ook zoiets als file-daten waar je een sticker met een nummer op je wagen hebt en andere leden bellen dan naar de centrale, geven dat nummer en kunnen zo met je in contact komen…
    Maar ik blijf steeds weer hetzelfde zeggen… stop met zoeken naar een partner en je zal er ene vinden ;-)

  11. Margogogo schreef:

    @ breeg
    F*ck, d*amned, sh*t! G’hebt gelijk! Jongenstoch, wat gaan de mensen nu van mij denken?! Aaaarrgghh!
    Ok, ik ga dat hier rap nekeer rechtzetten (nog een chance dat er hier toch nog 1 iemand alert is, mercikes Breeg!)

    @ allen
    Gelieve mijn repliek op madame haar comment COMPLEET TE NEGEREN!! Bij deze wordt die repliek nietig verklaard wegens het woordje ‘getrouwde’ niet in acht genomen te hebben gehad geweest gedaan.

  12. Lies schreef:

    @allen
    Zeg mensen, zouden jullie niet beter over dit onderwerp gaan discussiëren op http://oponseentje.blogspot.com/? Onze nieuwe redacteur, Sven, heeft zijn debuutstukje geschreven over dit item en die brave man krijgt amper 2 reacties. Margot pikt erop in op haar blog en krijgt er maar liefst 9. Straks is onze Sven ontmoedigd en zijn we hem kwijt.

    @Margot: niet dat ik jou al die reacties niet gun, hoor. Bedankt trouwens om in je stukje naar ons te linken.

  13. Margogogo schreef:

    @ Lies
    U heeft helemaal gelijk en vind het eigenlijk ook niet echt tof van mij dat ik Sven zijn idee ga pikken om dan met de pluimen te gaan lopen.
    Ik heb net mijn excuses aangeboden aan de nieuwe redacteur.
    Vergeef mij maar andere blogs geven mij al eens meer inspiratie om zelf iets te schrijven. Zo ben ik wel, als ik het zelf niet heb ga ik het op een ander rippen, wat niet betekent dat ik een eigen huis ga pikken omdat ik er zelf geen heb, als u begrijpt wat ik broebel.

    @ allen
    Wie deze blog http://oponseentje.blogspot.com/ volgt, wilt ge aub een woordje achterlaten daar? Laat hen weten dat je daar passeert en leest, maaktuweigenkenbaar. OK?

  14. Veke B schreef:

    Ik vind dat ook altijd een goed idee, zo’n broche, maar ge moet wel durven hé.

    Wat vrijgezellen met ritme in hun lijf ook kunnen proberen om mensen te ontmoeten, is salsales volgen. Ik doe dat dus als getrouwde vrouw en ik merk daar een enorm potentieel aan koppeltjes. Op zo’n momenten is een trouwring wel handig! Of wie de ring niet opmerkt, die krijgt een verduidelijkende: “sorry, mijn kont is getrouwd, en de rest ook eigenlijk”.

    Soit, ik denk niet dat getrouwde avonturiers met zo’n broche gaan rondlopen… zie dat ze iemand tegenkomen die ze kennen? Neen, ik vind het vrij veilig :-)

  15. zapnimf schreef:

    Geloof het of niet, ik had vroeger een badge opgespeld (voor de lol, maar ze hing er toch maar enkele maanden tot ik ze verloor) met ‘single’.

  16. Margogogo schreef:

    Veke B
    Ik zou dat durven hoor, als het ingeburgerd zou zijn. Ritme heb ik wel in mijn lijf, maar dan vooral om mee te tokkelen met muziek. Salsa is iets wat ik graag zié, maar het zelf dien heeft me nooit aangesproken. Helaas misschien.

    @ zapnimf
    Ge meent het! Serieus? En welke reacties kreeg je dan binnen die enkele maanden?

  17. Tom schreef:

    ggrrhhumm, waar kan ik zo een broche of nen button kopen? Of zijn ze nog niet klaar?

Wat denk jij hierover?

