Jantje zag en Johny saw

Geplaatst op: 18 januari 2010 door margogogo in Kunstzaken

Jantje

Johny saw es proimen hanging

Oh ! As chicken eggs so groot

It seemed that Johny would go plucking

While his father ’t him forboad.

He thinks: as I will be very clever

Then my father sees it not

On this tree so full of prumkes

He will not have it in the mot.

So Johny clautered in the prumetree

Stack his pockets full of fruit

But he mistrapped on a tackske

And fell down, flack on his snoot.

All the prumes were spice now

And the spice ran out of his brook

It dripped softly in his couses

Johny did not darf to look.

And again he was not lucky

Cause his father came there oan

And he gave him such a ramling

He could fourteen days not goan.

That is how end the silly story

Of little John, the proimenthief

Even, with een lot of goesting

he did it never more upnief

reacties
  1. elke schreef:

    qua engels met haar op kan dit wel tellen…

  2. Chris Beeckman schreef:

    Hallokes Margo,

    Moet je zeker eens bekijken:

    Hopelijk vindt je dit jantje en zijn pruimen ook leuk

  3. breeg schreef:

    hehe, deze kreeg ik ooit van mijn schoonbroer en die heeft maandenlang omhoog gehangen in de klas… maar het blijft wel een hele goeie :-D

  4. Margogogo schreef:

    @ elke
    Ja é, de Johny es nogal ne keirel é, dormee kunde lachen é

    @ Chris Beeckman
    Hallokes Chris
    Kennen wij elkaar? Zijde gij de broer van uw broer en uw 2 zussen?
    Ik heb dat filmke een bekeken/beluisterd…’t is geweldig! Smurf en ik hebben er hier serieus mee gelachen. ’t Is begot veel beter dan dat onnozel versje in ’t Engels-met-haar-op. Mercikes voor de link!

    @ breeg
    Je was het versje vergeten, geef toen, en nu vindt ge’t tof dat ge’t eindelijk nog eens terugziet…’t is waar hé, Breeg? Ee? :- )

    @ Diaboliq
    (‘k ga uwen blog eens gaan opsnorren, se)

  5. Chris Beeckman schreef:

    @ Margogogo

    Yep ik ben de broer van mijn broer en die 2 zussen…en raar maar waar … ook de zoon van mijn moeder en van mijn vader hahahaha.

    Super toffe blog…doe zo voort.

    Groetjes.

    Ps; nog eentje dat uwe smurf, en jij waarschijnlijk ook, tof zult vinden:

  6. breeg schreef:

    Ja Margo, ik vond het wreed tof dat je het hier zette want ik kende het inderdaad niet zo goed meer :-)
    Bedankt!! :-D

  7. Margogogo schreef:

    @ Chris Beeckman
    Omdat ik zekerheid wil wie hier op mijn blogje komt schrijven: geef eens de eerste letter van de naam van uw broer, je oudste zus en je jongste zus, in die volgorde. Da kan nie moeilijk zijn voor u hé.
    Dat zweudse leudje is wel ok, maar to be honest: de pruimensong vonden smurf en ik stukken beter

    @ breeg
    Ziet ge’t wel, ik had dat in de mot jongen, toch wel fijn dat ge mij hebt he, haha

  8. Chris Beeckman schreef:

    @ Margogogo

    “Koen Deprez is een gedreven man. Hij is alert, aandachtig, gevat, terzake”…en zo kan ik u ook omschrijven. Als iemand die niet rondt de pot draait en zegt waar het op staat of vraagt waar het over gaat.

    Niet dat hij mijn broer of aanverwante is dat had je wel al begrepen, maar het gaat hem om de karaktertrekjes waar hij door omschreven wordt.

    Beatrijs.com is een website van Beatrijs Ritsema, journalist en schrijfster van een column over etiquette, manieren en omgangsvormen die ik beter eerst had geraadpleegd om tot het besef te komen dat het beleefder van mijn kant zou geweest zijn indien ik mij eerst volledig en correct aan u had voorgesteld op uw blog.

    Lieve lieve margogogo, een gezonde achterdocht en nieuwsgierigheid is zeker een nood en pluspunt in ons “mens” zijn, het voorkomt dat we voor onaangename verassingen komen te staan en het brengt ons ook naar nieuwe uitdagingen en belevenissen in het leven.

    Niet dat mijn uitdaging in het leven het volkribbelen van uw of anderen hun blog gaat worden, daar heb ik niet genoeg schrijverstalent voor, maar mijn nieuwsgierigheid heeft mij hier naartoe geleid.

    Ik ben ervan overtuigd dat uw gezond verstand en nieuwsgierigheid een licht zullen werpen over de twijfels van mijn identiteit.

  9. Margogogo schreef:

    @ Chris
    Nu is’t zeker: gij zijt n nonkel F zijn zeuneken, da’s nu wel duidelijk.
    ’t Is maar omdat er wel eerdere Chrissen Beeckmannen zullen bestaan, en stel dat ik tegen jou ineens over Noorwegen begin, en jou de vraag stel of uw moeder haar enkel die ze verzwikte in Stavanger, volledig genezen is, en later blijkt dat je niet de Chris bent die ik dacht dat je was…
    En Chris, oewist?

  10. […] De drukste dag van het jaar was 19 Januari, met 178 bezoekers. Het populairste blogstuk was Jantje zag en Johny saw. […]

Wat denk jij hierover?

