of hoe rust de hersenen heelt

Geplaatst op: 5 januari 2010 door margogogo in Life, Losse flodders, Onnozele informatie

Vandaag (zogoed als) een ganse dag in mijn verduisterde living verbleven, hangend en liggend in de zetel, onder een fleece dekentje. ‘k Heb best wat afgemaft, eigenlijk, al wilde ik o zo graag een stapje zetten buitenshuis, de ijskoude lucht in. Velen worden bang van ijs en sneeuw na een slippertje met bijhorende valpartij. Ik niet. Het is niet omdat ik uitgegleden ben dat gladde paadjes nu ineens vijandelijk gebied worden.

Het had erger kunnen zijn. Ik had mijn rechter enkel kunnen breken, of 1 of ander been, of mijn pols of een arm, of twee armen, of mijn rechterknieschijf, of mijn linkerelleboog. Of mijnen nek. Ik had mijn tong afgebeten kunnen hebben door de knal. Of er had een barst in mijn schedel kunnen zitten. Ik heb geluk gehad, het was niet meer dan een tijdelijk hersenschuddinkje.

Vandaag ben ik dus niet gaan werken. Of dacht je dat er op ‘t werk een verduisterde living is met een zetel waarin ik de ganse dag heb liggen te liggen? Gisteravond bonkte mijn hoofd en maakte ik lichtjes koort. Mijne pa was ongerust en kwam even langs…het was hij die me zei dat ik maar beter niet kon gaan werken. Hij heeft zich gisterenavond en vandaag over zijn kleinzoon ontfermd. Vanochtend vroeg heeft hij smurf naar school gevoerd en deze namiddag is hij hem ook gaan afhalen. Mijne pa is echt een schat van ne mens, op wie ik altijd kan rekenen.

Het gaat intussen alweer stukken beter. Het gebonk in mijn hoofd is weg, de koorts is weg, het troebel zicht is weg. Die platte rust in het duister heeft mij goed gedaan.

Zie je wel dat niks doen wonderen kan verrichten?

reacties
  1. zapnimf schreef:

    Jij schrijft nog behoorlijk (concentratie!) voor geklutst te zijn.
    Beterschaap, arm schaap.

  2. elke schreef:

    Ik ben content dat het beter is. Vermoedelijk is dat het enige wat helpt zeker? Ik heb het nog nooit gehad. Nu, veel valt er ook niet te schudden hier.

  3. Menck schreef:

    Ik dacht dat meerdere daagjes donkerliggen nodig waren. ’t Zal van de hoeveelheid hersenen afhangen, zeker?
    * maakt zich snel uit de voeten *

  4. madameblogt schreef:

    Niet te snel concluderen dat het over is. Neem je tijd.

  5. chelone schreef:

    Blijf de rest van de week toch maar thuis hoor, je hoofd is veel te belangrijk.

  6. breeg schreef:

    Blij dat je weer beter bent… maar doe het toch nog maar enkele dagen wat kalmer aan.

  7. Veerle schreef:

    Maar Margo toch, er zijn toch andere manieren om de zaken eens vanuit een ander perspectief te bekijken …
    Voor de rest veel beterschap gewenst en de goede raad herhalen die hier al meermaals geopperd werd: jezelf tijd geven en niet te rap weer willen beginnen vanalles doen (zeker dingen met schermen en zo zijn niet goed), en ik spreek uit ervaring (van de oudste zoon, niet van mezelf)

  8. Janina Modaal schreef:

    Alle, veel beterschap nog en ik zou gelijk toch binnenblijven tot alles weer gedooid is, zodat de essekes geen tweede schudding krijgen.
    Ik vermoed dat alles zal gedooid zijn in augustus 2012.

  9. Margogogo schreef:

    @ zapnimf
    Om zever te schrijven moogt ge een klein hersenschuddingske hebben hoor, veel maakt dat niet uit

    @ elke
    Zorg maar dat je die ervaring niet opdoet, meis. Het schudden van je hoofd is niet plezant en je weet; hoe minder er inzit hoemeer het dooreenschudt

    @ Menck
    Gelieve niet met mijn minieme brein te lachen. Wacht maar, manneken, ik krijg je nog wel! En dan leg ik je over mijne knie en … heb ik waarschijnlijk ne zere knie

    @ madame
    Mja, eigenlijk zou ik wel langer thuisblijven, ware het niet dat ik een zotte ben die ermee inzit dat het heel druk is op het werk. Maar had ik teveel last gehad, dan was ik zeker terug naar huis gegaan

    @ chelone
    Sorry lieve Chelone, ik heb je advies volledig en compleet in de wind geslagen. ‘k Zal het nooit meer doen

    @ breeg
    Kalmaan doe ik het wel, na de werkdag thuis doe ik van platte rust

    @ Veerle
    Hm, ik denk dat het bij mij dan toch niet zo erg zal zijn dan bij je zoon want het gaat me goed af. Als ik er niet gerust in ben zal ik wel tijdelijk het nodige doen

    @ Janina Modaal
    Merci, ’t is al veel en vele beter, ik denk dat het zelfs zo goed als over is. Nog wat koppijn maar daar breek ik mijn hoofd niet over
    Op de dooi zit ik echt niet te wachten, echt echt niet. Niet vergeten dat dit weerstype mijn favoriet is

  10. Veerle schreef:

    Chance dat we toen nog zijn teruggekeerd om uwe bril te gaan zoeken, of ’t kwam nooit meer goed met dat troebel zicht van u.

  11. Margogogo schreef:

    @ Veerle
    Aja, dat van mijnen bril was ik ‘vergeten’ vermelden.
    Hilarischen toestand was dat, hé. Tot den dag nadien.

Wat denk jij hierover?

