2009 rondt zichzelf vanzelf af

Geplaatst op: 31 december 2009 door margogogo in Feestdagen, Life

31 december 2009, half twaalf gepasseerd. Mijn onderrug bezorgt me een beetje last en mijn kuitspieren hebben een lichte verrekking. Niks ergs hoor, ik weet waardoor het komt. Gisteren gaan wandelen met meneer de date. 14 kilometer doorheen knapperige bossen en drassige velden zuivere natuurlucht opgesnoven. Halverwege constateerde ik dat mijne fysiek niet opgewassen is tegen zoveel kilometers. De laatste loodjes gingen erg steil omhoog en wogen het zwaarst. Mijn adem was op, mijn hart bonkte tegen 200 per uur. Stomme schildklier! Ze is (tijdelijk) buiten dienst en zorgt met al haar venijn voor die vele  totaal overbodige kilo’s die ik maar moet zien mee te sleuren, gvd. (ik wens mezelf voor 2010 een nieuwe schildklier en een normaal lijf zoals voordien)

Pas op, het was wel plezant hoor, ik heb wel degelijk genoten, ook al zakten we op een gegeven moment tot onze enkels in de modder. Het uitzicht was super. We trokken door het glooiende heuvelige landschap van de Vlaamse Ardennen,  door het Raspaillebos, te vinden tussen Grimminge en Galmaarden. Halverwege stilden we onze honger in het plaatselijke duivenlokaal waar Vlaamsche- en anderstalige Schlagers de stilte overstemden, waarna we ons voor de laatst helft terug op tocht begaven. ‘s Avonds prepareerde meneer de date ten huize van hemzelf nog rap spaghetti en werd ik als afsluiter getracteerd op een gitaarconcert door Date & Zoon. De voorlaatste dag van 2009 was er eentje van lichtjes afzien en volop genieten.

Shit, ‘t is intussen middag, ik moet dringend gaan winkelen. Daar heb ik nu eens totaal geen goesting voor se, maar het moet want ik heb mezelf geëngageerd om soep en aperitiefhapjes te verzorgen voor het oudejaarsavondfeestje straks. Ten huize deze medeblogger zullen we met een bende vrienden het jaar 2009 de deur uitjagen en het nief joar 2010 met veel poeha verwelkomen. En u, wat doet u vanavond en vannacht?

Eender wat u uitvreet: smurf en ik wensen u allen een Prettig Uiteinde!

Tot volgend jaar!

reacties
  1. Menck schreef:

    Feest ze, Margo! Ik wens je een super 2010.

  2. zapnimf schreef:

    Vanzelf? Waarom zit ik hier dan soep en rijst te maken?
    Huisvrouw gaat ons openarmig ontvangen. Wat ze nog niet weet, is dat wij daar ineens blijven slapen tot het gaat dooien.

  3. breeg schreef:

    Het allerbeste voor 2010 Margo!! Veel plezier! :-)

  4. madameblogt schreef:

    2010 wordt voor jou een topjaar. Dat voel ik aan mijn water. :-)

  5. zapnimf schreef:

    Uw neuswater, madame? Is dat niet errrug onbetrouwbaar?

  6. Margogogo schreef:

    @ Menck
    Aan u en uw madam evenveel, maatje!

    @ Zapnimf
    Soep met rijst; da kan nie slecht zijn.
    Toch wel merkwaardig he, dat dat allemaal in 2009 met veel smaak naar binnengewerkt zal worden om in 2010 pas de restanten ervan uit ons lijf te verwijderen. Nog veel plezier en succes met je kokerellen. Smakelijk en santé, op 2010!

    @ breeg
    Idem, Breegje!
    Veel succes met je oude en nieuwe liefde!

    @ madameblogt
    Ik hoop dat je gelijk krijgt, Madame!
    Voor u en Meneer wens ik uiteraard ook een topjaar, met een goede gezondheid en heel veel liefde en vriendschap!

  7. tijdtussendoor schreef:

    Het allerbeste en geef er een lap op vanavond!

  8. Deftige Dame Nel schreef:

    Je mag er een lap opgeven bij deze medeblogger maar hou het daar toch maar deftig!

  9. chelone schreef:

    Hier was het rustig met dochter en schoonzoon die m’n avond kwamen verblijden.
    Voor 2010 wens ik jou een alles-wat-je-maar-zou-willen-jaar! En natuurlijk voor je Smurf ook (ik heb zo een dikke boon voor hem)

  10. Margogogo schreef:

    @ tijdtussendoor
    de lap is intussen gegeven

    @ Deftige Dame Nel
    We hebben het heel erg deftig gehouden, echt waar. Vraag maar aan je zus, haar huis is superproper (als Sven alles opgeruimd heeft toch)

    @ Chelone
    Ook voor jou en je familie het aller-allerbeste in alle vormen en maten, Chelone. Tot binnenkort!
    (zal morgen de smurf een dikke pakkerd geven van je)

Wat denk jij hierover?

