Er was eens (deel 2)

Geplaatst op: 28 december 2009 door margogogo in Dating, Life

Meneer de date ging in op mijn invitatie, op voorwaarde dat hij ook een bijdrage mocht leveren. Hij stond erop om voor een voorgerechtje te zorgen en zou ook een fles bubbels meebrengen. Ok dan, als dat uw voorwaarde is, ga vooral uw gang.

Het idee van de gewone doordeweekse avond met spaghetti en luiheid op de sofa werd opzijgeschoven en vervangen door een kerstavond met kokerellen en volk. Wat eet die man graag? Wat moet ik nu klaarmaken? Is een wokschotel goed? Of is  steak/friet beter? Tagliatelli met scampi misschien? Stoemp met sosissen? Iets anders? Toemme toch, ik en beslissen, dat zal nooit klikken.

Dus vroeg ik smurf maar even om me bij te staan in het maken van een keuze. Dat die kleine maar de knoop doorhakt. Close but no sigar; die vond alles al even lekker, hem maakte het niet uit, het mocht voor zijn part zelfs spaghetti blijven, ‘t was hem allemaal gelijk. Aan een alleseter heb je dus écht niks als je in culinaire twijfel staat. Ok, dan vraag ik het aan meneer de date zelf, die zal wel een voorkeur hebben. Lust hij toch ook wel alles zeker. Het maakte voor hem ook niet uit, hij werd geïnviteerd dus moest ik maar uitmaken wat er op het menu zou komen.

Ja, ‘t is gebeurd. Erik Van Looy zou het niet beter kunnen verwoorden. Ik had beslist en besloten: het wordt een wokschotel met kip en champignons. En lijst met gloentjes.

Bij het inkopen doen in de Carrefour passeerde ik toevallig de huishoudtoestellen en viel mijn blik op een gourmetstelletje. Hm, gourmet…dat heeft zo toch nog net dat tikkeltje meer, vond ik, dus ik laadde de doos in mijn winkelkar, reed door naar de afdeling voeding en nam een vleesschotel, wat patatjes, kleine garnaalbrochetjes, diverse groentjes en een ijsstronk mee. En twee flessen Pinot Gris. Zou dat genoeg zijn? Een twijfelkar als ik vraagt zich dat af, ja.

Smurf en ik properkes gewassen en gestreken, groentjes klaar, sausjes op tafel, gourmetstel in staat van paraatheid, tafel gedekt, kaarsjes aan, … klaar.

19 uur. Volk!

(wordt vervolgd)

reacties
  1. ed blogt schreef:

    Maar zeg! wuk een “klifhangers”! Nu weten we nog niets meer!
    Niet dat ik curieus ben hoor… nope!

  2. watervrouwtje schreef:

    Benieuwd wat het uiteindelijk wordt,alles is even lekker,courage!
    Fijn dat je date komt.

  3. Menck schreef:

    Je verhaal mag eindigen zoals het wil, als er maar seks in voorkomt.
    Alle flauwe, vlam alles er hier eens in één keer op, zeg. En ja, ik ben wel nieuwsgierig. ’t Zal mijn vrouwelijke kantje zijn, zeker?

  4. ed blogt schreef:

    @ watervrouwtje – ’t is wel leuk dat de date komt, maar de echte vraag is: is margo gekomen???
    waarmee Mencks verzoek ook meteen zou worden ingewilligd :-)

  5. zapnimf schreef:

    Seg, das ne soap of watte?
    Die eindigen goed, dat weet je toch.

  6. chelone schreef:

    Hoeveel bedrijven komen er nog?
    Het voorspel was alleszins al erg appetijteljk.

  7. Lies schreef:

    Je weet het wel spannend te houden, zeg. Zou je kunnen laten weten hoeveel delen er nog komen voor we de ontknoping gaan kennen?

    We houden het namelijk niet uit van de spanning ;-)

  8. Margogogo schreef:

    @ allen
    Rustig rustig, het einde is in zicht. Laatste deel komt eraan. Vanavond. Of zo.

  9. madameblogt schreef:

    Zo hoort het! Eindigen met een cliffhanger.:-)
    (Ik ben razend nieuwsgierig.)

Wat denk jij hierover?

