Er was eens

Geplaatst op: 27 december 2009 door margogogo in Life

Nu het kerstgevoel bij iedereen stilaan aan het wegebben is wil ik nog even terugblikken op kerstavond.

Normaal gezien zou kerstavond passeren zoals eender welke andere avond in een doordeweekse week. De kerstweek was mijn smurf-week, de week van Nieuwjaar is hij bij de papa. Zoals het past bij ons flexibele co-ouderschap mocht smurf kiezen bij wie hij op kerstavond zou gaan, bij papa of bij mama. Wetend dat bij papa kerstavond zou gevierd worden met familie, met een diner en cadeautjes en gekeuvel en gezelligheid, en het bij mij een gewone avond zou zijn met een spaghetti of zo en verder een avondje op de sofa voor de TV, had ik verwacht dat hij toch zou kiezen voor het feestgebeuren. Maar hij wilde het liefst bij mij blijven.

Als mama verwarmde dat uiteraard mijn hart, maar toch was mijn eerste gedacht eerder iets als “goh, dat kind heeft toch geen medelijden met mij zeker, omdat ik alleen ben terwijl er overal familiale gezelligsamenzijn heerst…”. Tuurlijk was ik daar mis in. Hij vindt mij geen zielige alleenzijnde mama, hij wilde gewoon graag een rustige avond; TV kijken, spelletjes spelen, op de PC zijn PunkyPets verder verzorgen en zo. Hij had geen zin in uitgebreid eten en grotemensengepraat. Waarmee hij niet bedoelt dat ik kinderpraat verkoop, laat ik dat even verduidelijken vooraleer u mij daarvan beticht. U zou niet durven, zekerst.

Dus smurf en ik, rustig gezellig met ons tweetjes op kerstavond. Enfin, dat was het plan.

“Nodig eens een eenzame uit op kerst”, moet ik in gedachten gehad hebben toen het me in de loop van de week te binnen schoot dat Mijn Date ook alleen was op kerstavond, ik wist dat zijn zoon in die week bij de mama was. Dus hing ik op het einde van een mailtje nog rap een zinnetje waarin ik hem uitnodigde om met smurf en mij op kerstavond een kleinigheid te komen eten.

(wordt  vervolgd)

reacties
  1. chelone schreef:

    Echt niet fair, kerstavond is inderdaad al voorbij en jij wacht gezellig tot ‘nieuw’ om het vervolg te vertellen.
    Echt niet fair!

  2. Estelle Folle schreef:

    Je maakt me echt niet curieus!
    Ik kreeg vorig jaar met kerstdag ook last minute bezoek en sindsdien is mijn single status gewijzigd, bij jou misschien ook?

  3. tricky schreef:

    verhaaltjes die beginnen met ‘er was eens’, hebben meestal een spannende plot en een ‘happy end’ met ‘en toen kwam er een varkentje met een lange snuit…’
    ik wacht, vol ongeduld, op het vervolg!

  4. zapnimf schreef:

    Wij waren anders ook eenzaam zenne.

  5. madameblogt schreef:

    Ja, ja. Hou er de spanning nog maar wat in. :-(

  6. zeezicht schreef:

    Natuurlijk ben ik ook benieuwd, maar toch lief van smurf dat hij voor jou koos hé?

  7. Margogogo schreef:

    @ allen

    Rustig, rustig, het vervolg komt eraan.

Wat denk jij hierover?

