They’re back

Geplaatst op: 26 december 2009 door margogogo in At the movies, Life, Smurf

Mijn vriendin die in China woont met haar man en kroost is weer even in het land. Ons weerzien gisteren was, zoals altijd, weer heel plezant.  Smurf was kei ongeduldig en dolenthousiast om zijn vriendjes eindelijk terug te zien, na 6 lange maanden. Kort na de middag zijn we z’n allen naar Avatar gaan kijken.

avatar1In den Humo had ik net een niet al te ophemelende recentie gelezen dus vreesde ik het ergste.  Ik ben sowieso al geen fan van Sience Fiction, ik heb het niet voor toestanden in space met ruimtetuigen en gekke figuren waarin meestal die ene grote held alles overwint. Toen ik hoorde dat de film 2 uur en 41 minuten duurde en dat er begot geen pauze was,  achtte ik de kans dat ik in slaap zou sukkelen bijzonder groot.

avatar2 Ik heb geen oog dichtgedaan. De tijd vloog voorbij. Een in wezen vrij simpele verhaallijn met een vleugje romantiek, in beeld gebracht en vorm gegeven door middel van een vloed van technologische hoogstandjes en machtige special effect. Met al mijn zintuigen tegelijk dook in in deze fantasiewereld en verbleef daar tot iets na de aftiteling. Ik werd meegesleurd in een wereld op Pandora, waar alles in harmonie is, waar een volk van blauwe reuzenmensen samenleeft. Die wereld is zo wonderlijk mooi dat mijn vriendin en ik elkaar op een bepaald moment mijmerend aankeken en zuchtten: “ik wil daar ook naartoe”.

Een prachtfilm, kortom. Dat mag ook wel voor een productie van 300 miljoen dollar.

De rest van de dag hebben we samen doorgebracht met pure gezelligheid, foto’s kijken en heel veel bijpraten. Om middernacht reed ik met 3  klein mannen op de achterbank naar huis. De kinderen zien elkaar zo weinig dus toen ze vroegen of ze mee mochten met smurf en blijven slapen hebben we daar niet lang over moeten nadenken. Man man man, het was super plezant met die 3 jongens in huis!

Volgende week vertrekken ze helaas terug naar het verre oosten. Snif. Maar, als alles goed gaat, komen ze over een half jaar terug en blijven ze voorgoed hier. Tenzij haar man het in z’n kop krijgt om alsnog zijn grote droom te volgen en zijn gezin meeneemt naar Canada.

reacties
  1. ed blogt schreef:

    Mmmm, wij zijn ook al naar Avatar gaan zien! Schitterend visueel schouwspel. Het voorspelbaar verhaaltje namen we er met veel plezier bij. Aanrader voor in de cinema!

    Leuk dat je de kerstdagen dan toch nog met je vriendin kunt doorbrengen! Geniet er van!

  2. Illiveris schreef:

    Ik wil ook naar de cinema! :(

  3. Veerle schreef:

    Over de film: hier net hetzelfde vooroordeel en net dezelfde reactie achteraf!

Wat denk jij hierover?

