Overzichtelijkheden

Geplaatst op: 10 december 2009 door margogogo in Life

‘t Einde van ‘t jaar is alweer in zicht. Rap dat dat gaat! En affeceren dat dat doet! Zelfs smurf vindt dat de tijd voorbij vliégt, kan je nagaan.

December is doorgaans een maand als een andere doch dit jaar zijn de weekends in de decembermaand geweldig goed gevuld. Er is vanalles te doen, ik popel om het allemaal mee te maken!

Het eerste weekend van de laatste maand van dit jaar werd al goed ingezet met een tweede afspraakje met mijn date. Hoe dat allemaal zo is gekomen kon je hier al ergens lezen. En hoe het verder gaat lees je straks misschien nog.

Het tweede weekend van deze laatste maand van dit jaar begint morgen, vrijdag. Dat wordt een blij weerzien van een schare mensen die ik heel graag heb. Een bundeltje ongeregeld, met wie het altijd lachen en gieren is, doch afgewisseld met soms wel eens een diepzinnige en uiterst ernstige noot. Een hapje en een drankje erbij en we zijn vertrokken voor de ganse avond.

Ik kan amper wachten!

Overmorgen is het dan de tweede dag van het tweede weekend van de laatste maand van dit jaar. Onder het mom van ‘als het dan toch niet echt wil vriezen dan zoeken we de artificiële vriezekou maar op’, zullen smurf en ik komende zaterdag te vinden zijn in Brugge. Samen met Elke en haar 2 meisjes gaan we naar het ‘ijssculpturenfestival’. Het thema van deze diepvrieskunst is dit jaar “Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs”. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik me daar in mijn sas zal voelen, bij 6 graden onder nul. Om ons te verwarmen na het ijstijdverblijf en het nuttigen van een ijskoud drankje in de ijsbar zijn we zinnens om van daar af te zakken naar de gezellige kerstmarkt, alwaar ik ons allen zal trakteren op een warme wafel en een goei tas hete chocomelk.

Ik kan amper wachten!

Zondag is het de derde en tevens laatste dag van het tweede weekend van de laatste maand van dit jaar. Dan vier ik de afloop van mijn eerste jaar op tram 4. Taart met koffie in de namiddag en ‘s avonds scampi met zelfgemaakte verse frietjes. En een klets mayonaise voor wie dat wil.

Ik kan amper wachten! (Alhoewel, 41 worden is niet echt iets om reikhalzend naar uit te kijken, eigenlijk, feitelijk, in feite)

Maandag is de eerste werkdag die volgt op het tweede weekend van de laatste maand van dit jaar. Na 20 x 3 smakkers op mijn wangen te hebben geïncasseerd zal dat verder maar een gewone alledaagse werkdag zijn, denk ik. Maar dan komt dinsdag, en dan is’t weer feest. Groot feest. Wreed groot feest: de jaarlijkse X-MasParty van ‘t werk die zoals gewoonlijk doorgaat in 1 of ander groot spel in Amsterdam. Onze kamers in ‘t Vondelhotel zijn geboekt, laat de receptie, het Walking Dinner en de Big Party maar losbarsten! Decadentie in ‘t putteke van de crisis, ze zouden zich moeten schamen. Maar ik mag niet weigeren, dat verstaat u.

Ik kan amper wachten!

Het derde weekend van de laatste maand van dit jaar wordt ingezet op vrijdag. Deze teruggevonden vriendin trakteer ik op een etentje in ons favoriete ‘ribbekesrestaurant’ Amadeus in ‘t Patershol te Gent, gevolgd door een avondje stappen.

Ik kan amper wachten!

De tweede dag van het derde weekend van de laatste maand van dit jaar word ik verwacht op een reuni van ‘Vendelgroep Uilenspiegel’, waar ik in een ver verleden ooit deel uitmaakte van het trommelkorps, waar ik -houd u vast- de overslagtrom/grote trom bespeelde. Het was met die bende dat we optraden in Hong-Kong en Amerika dus ik denk dat er na de x-gangen feestdis wel een heuse party zal uitbreken. Man man man, dat gaat daar vonken geven.

Ik kan amper wachten!

De laatste dag van het derde weekend van de laatste maand van dit jaar zal het platte rust zijn, vrees ik. En water. En Dafalgan.

Zo komen we naadloos bij het laatste weekend van de laatste maand, tevens het allerlaatste weekend van dit jaar. Hierin heb ik nog niets concreets gepland. Smurf is in de kerstweek bij mij, zo ook op kerstavond. Aangezien ik niets speciaals voorzie, behalve wat sfeervolle huiselijke gezelligheid, zou het wel eens kunnen dat hij  mee zal gaan feesten bij zijn papa en de ex-schoonfamilie. En dat hij gelijk heeft. Kerstavond ziet er dus rustig uit, maar dat kan allemaal nog veranderen, ne mens weet dat niet op voorhand.

Ik zal nog een beetje wachten.

Woensdag 30/12, de dag vóórdat dit jaar wordt afgerond, neemt ‘mijn date’ me voor een dagje mee naar de Ardennen.

Ik kan amper wachten!

Rest mij nog enkel de allerlaatste avond van dit jaar: oudejaarsavond. Nog net op de valreep tijd voor een allerlaatste feestje. In gezelschap van een bende kameraden zal er gegeten en gedronken worden, en gelachen, en gezeverd. Er zal misschien weer een quizje zijn, en de meest lullige cadeautjes zullen uitgewisseld worden, en Oud en nieuw zullen vriendschappelijk in elkander overvloeien en wij zullen het glas heffen op een splinternief nief joar, dat wellicht even snel voorbij zal vliegen dan het jaar waaraan we nu met z’n allen een einde aan het breien zijn.

reacties
  1. madameblogt schreef:

    Hallo! Als dat geen prettige vooruitzichten zijn!

  2. tijdtussendoor schreef:

    Jawadde een hele planning, geniet ervan en tot straks ;)

  3. annava schreef:

    Amaai, wat een fijne planning:)

  4. watervrouwtje schreef:

    Heerlijke leeftijd Margo,Alleen jij kan die laatste dagen van ‘tjaar zo goed verwoorden,heel grappig

  5. breeg schreef:

    Gelukkige verjaardag!! :-)
    En geniet vooral ook van je drukke eindejaarsagenda ;-)

  6. Veerle schreef:

    Oei, ’t is al de veertiende, maar we doen nog even of het nog de dertiende is: een heel erg gelukkige verjaardag gewenst (en 41 is nog heel pril hoor, maak je maar geen zorgen. Bovendien word je er alleen maar wijzer op)

  7. Ik bewonder U. Ik weet nog niet eens wat ik over vijf minuten zal uitvreten, laat staan de rest van de maand.

    Was geteknd

  8. watervrouwtje schreef:

    Nog ne dikke proficiat,Margo

  9. Veerle schreef:

    Ha, ik wist niet dat gij mij ging trakteren in de Amadeus? Allez, das tof >:-p

  10. Margogogo schreef:

    @ allen
    Bedankt voor de wensen en al

    @ Veerle
    Jaja meis, ’t is op mijn kosten. De volgende keer is ’t dan aan jou, als we naar de Comme Chez Soi gaan

  11. zapnimf schreef:

    Een mens zou stress krijgen van al dat amper gewacht.
    Amuseer je en in vertraging nog een gelukkige verjaardag!

Wat denk jij hierover?

