Raadseltje

Geplaatst op: 7 december 2009 door margogogo in Losse flodders

vraagteken

Je rijdt in een auto, met constante snelheid, met aan je linkerhand een afgrond.

Rechts van je rijdt een brandweerwagen, met dezelfde constante snelheid, waarvan het lijkt alsof hij je wil inhalen.

Voor je rent een varken, nog groter dan jouw auto, ook met dezelfde constante snelheid.

Vlak achter je vliegt een helikopter, vlak boven de grond, ook weer met dezelfde constante snelheid.

De vraag: Hoe kun je stoppen, zonder dat er ongelukken gebeuren?

reacties
  1. elke schreef:

    wachten tot de paardemolen stilvalt?

  2. tricky schreef:

    volgens mij heeft elke het hier al opgelost… wel een goeike!

  3. Margo schreef:

    @ elke
    Jamaar Elke, jij hebt jonge kinderen dus gij wist dat. Waarom gooi je het antwoord hier meteen te grabbel? Nu is de fun eraf voor de 1489245 anderen die hun kans wilden wagen…

    @ tricky
    Yep, ons Elke heeft er hier korte metten mee gemaakt.

  4. ed blogt schreef:

    @ elke – o gij strever :-)

    en ik maar peizen hoe ik mijn remafstand ging kunnen berekenen zonder brokken te vangen…

  5. madameblogt schreef:

    ‘k Zal ’t goed maken, Elke. Hoewel ik na het lezen van jouw antwoord, wist dat ik dit raadsel al eens eerder gehoord had, wou ik schrijven: “ik zou gewoon remmen.” :-(

  6. zapnimf schreef:

    Keitoevallig kwam krulzap daar rond die tijd ook mee af.

Wat denk jij hierover?

