Sad-5

Geplaatst op: 19 november 2009 door margogogo in Mijn muziek, Music

Na zonneschijn komt regen.

Dat moet Elke gedacht hebben toen ze dit blogstukje neerzette. Na de Happy-5 van een paar logjes terug volgt hier ook mijn persoonlijke Sad-5.  Vijf muzikale hoogstandjes met een melancholisch tintje, songs die mij nooit onberoerd laten als ik ze hoor.

1. SAVALAS – ‘Today’

Puur Belgisch, doch voor velen helaas (nog) onbekend. Elk  nummer van hen is een pareltje. Heb hen live gezien en ongelooflijk neig genoten!

 

2. ABEL – ‘Onderweg’

Schoon Hollands nummertje dat mij kiekenvel bezorgt (vraag mij niet waarom, het is gewoon zo)

 

3. KEANE – ‘Bedshaped’

Prachtig!

 

4. THE RASMUS – ‘Funeral Song’

Beklijvend!

 

5. COLDPLAY – ‘The Scientist’

Hier plaats ik niet de videoclip maar de songtekst. Voor jullie is de tekst wellicht niet belangrijk, doch mij gaat het vooral om het verhaal dat ik rond de gezongen woorden interpreteer. Honderdduizend keer heb ik dit nummer gedraaid en beluisterd na de plotse dood van mijn ma. In mijn interpretatie vertelt en omschrijft dit liedje de gedachten en emoties die ik voelde toen ze van de ene dag op de andere uit mijn leven werd weggerukt. Een nummer dat eeuwig en altijd een traan in mijn oog zal losweken.

En u? Waar wordt u stil van?

reacties
  1. elke schreef:

    mooie nummerkes, Margo. Ik wist bij god niet dat er zoveel triestigheid was.

  2. Tess schreef:

    Mooie keuze Margo. Die van mij staan al op mijn blog (aangezien ik ermee begonnen ben ;) )

  3. Illiveris schreef:

    Schitterend playlistje!^^

  4. Margo schreef:

    @ elke
    Er is geweldig veel schone muzikale triestigheid, zijt maar zeker. Nog wa nummerkes hebben die je rillingen bezorgen? ‘k Ken er wel nog een stuk of wat…

    @ Tess
    Jij verdient de pluimen in uw gat voor deze sequel op de happy-5, jazeker, ik las het bij Elke.
    Tess: voor het betere initiatief, zowaar.

    @ Illiveris
    Weest welgekomen, jongeheer. Je schrijfstijl en -talent kunnen mij bekoren, je zal nog van mij horen. Op je blog, that is.

  5. elke schreef:

    neen merci, ik heb al genoeg gebleit de laatste tijd.

  6. zapnimf schreef:

    Dat heb ik net gepost, Margo, waar ik stil van werd vandaag.

Wat denk jij hierover?

