Pijn doet zeer, soms

Geplaatst op: 18 november 2009 door margogogo in Dating, Life, Vriendschap

lagerugpiijn Begin deze week, de maandag dus, zat ik met ‘het verschot’ in mijne rug. ‘k Heb nochtans niks zwaars geheven noch op een andere manier mijn onderrug belast, en ik heb me zover ik weet ook niet in een onnatuurlijke bocht gewrongen of zo. Eigenlijk heb ik niks gedaan, behalve mijn kantoorjob. Hoe krijgt een mens rugpijn van niks te doen?

Zou het eventueel misschien soms eens kunnen zijn dat ik mij een beetje overdaan heb bij het ravotten in het bos vorige zaterdag? Zou dat? Als dat zo is, wil dat dan zeggen dat ik, voor mijn gezondheid, niet meer mag meespelen met smurf, niet meer mag klimmen en springen en onnozel doen? Grmbl, laat dat alsjeblieft niet waar zijn! Ik moet wel bekennen dat het al een hele tijd geleden was dat ik me fysiek nog zo heb uitgeleefd, maar dat houden we stil. Zullen we dat afspreken?

Dit vraagt sowieso om proefondervindingrijkheid middels herhaling van de feiten dus ga ik nog eens met smurf gaan ravotten in ‘t bos, waarna ik in een afwachtende houding zal constateren of mijn rug al dan niet terug pijnlijk reageert.

Enfin, soit. Dinsdag was het al een stuk beter, het was alsof er iets ‘versprong’ in mijn rug, en ineens was de stekende pijn weg en bleef er nog enkel een zeurende gewaarwording over. Maar vanochtend stond ik op en lap, daar was de knellende pijn terug! ‘t Was er weer ingeschoten. En nu, na een hele dag platliggen, is het weer een beetje beter. Benieuwd wat het morgen zag geven.

In ieder geval moét het over zijn tegen vrijdag, want ik heb een date. Ik moet toch een beetje fit zijn hé, ik kan daar toch moeilijk arriveren als een halfkreupele met gebogen rug? Ja-ha, dat zou qua eerste indruk niet echt in mijn voordeel spelen, dat zult u ongetwijfeld met mij eens zijn.

En de dag erna ga ik nog eens op stap met ons Elke. We gaan samen Brugge nog onveilig gaan maken. En ik blijf weer slapen, dus zal het wellicht weer een kot in den achternoen zijn als ik weer op den Oost-Vlaamsen boerenbuiten arriveer. Met of zonder rugpijn, dat valt nog te bezien.

reacties
  1. elke schreef:

    Jij mag slapen tot een gat in de dag maar ik moet helaas de zondag om 11.30 h in Oostende zijn.
    Zeg, als het niet gaat, dan verzetten we het wel,hé. No probs, hoor. Ik loop niet weg.
    En ook nog: hou je goed, meis!

  2. Menck schreef:

    Ho, maar van zitten kun je wel degelijk een pijnlijke rug krijgen. Door een langdurig verkeerde houding, bijvoorbeeld. Dat mocht ik meer dan eens meemaken.
    Alvorens terug te ravotten wacht je toch maar beter tot de pijn geheel weggetrokken is.
    ’t Amusement in Vlaanderens mooiste stad en succes met de date, vaneigens.

  3. Lies schreef:

    Vroeger moest je platliggen als je rugpijn had, maar nu is het ordewoord ‘bewegen!’. Ik vermoed wel dat men daarmee niet klimmen en springen bedoelt, maar wel zwemmen, wandelen of fietsen. Misschien eens gaan zwemmen, wandelen of fietsen met je date vrijdag? Succes trouwens!

  4. breeg schreef:

    Voor je rug is rustig wandelen of best nog zwemmen wel goed, naar het schijnt. Hopelijk is het snel beter! Veel succes met je date! Eventueel kan je misschien je date eens vragen je een rugmassage te geven?

  5. tijdtussendoor schreef:

    Niet teveel stil blijven met een pijnlijke rug. Voorzichtig en gedoseerd bewegen, dat mocht ik zelf al meerdere malen ondervinden ;)
    Veel beterschap!

  6. Veerle schreef:

    Als ’t een blind date is, ziet hij toch niet dat ge krom loopt…

    pfff…

    m’n humorbatterij is bijna plat.

  7. Margo schreef:

    @ allen: nu maandag om 17u zal ik onder handen genomen worden door de ostheopaat. So don’t worry.

    @ elke
    Alles gaat door dit weekend, geen rood haar op mijn hoofd dat eraan denkt ook maar iets te schrappen!
    Jij zal me wel moeten wakkermaken want uit mijn eigen gaat dat niet gebeuren voor den tweeën ’s namiddags.
    Tot overmorgen, meis!

    @ Menck
    I know, dear, onze houding is idd van cruciaal belang voor onze rug. ’t Is alleen wree spijtig dat de loodzware kuipzetels die moeten doorgaan als ergonmische bureaustoelen, waar we 8u/dag moeten in/opzitten op ’t werk, totaal niet deugen. En ’t is ook spijtig dat het mij niet lukt om te stofzuigen en te dweilen in een houding die mijne rug niet belast. Ga er maar eens aan staan.
    Excuses genoeg, je ziet het. 1 feit is echter correct: ik heb een zwakke rug, ’t zit in de familie.

    @ Lies
    Ik ga herbergbeklimmen met mijn date vrijdag, da’s goed, toch? Wandelen doe ik wel al eens, fietsen doe ik in de zomer en zwemmen doe ik veel te weinig. Yep, ik moet meer bewegen!

    @ breeg
    Een rugmassage op een eerste date? Ik docht het niet, Breeg.

    @ tijdtussendoor
    Helaas heb ik geen laptop, anders zou ik wandelend kunnen bloggen :- )

    @ Veerle
    Mwoeh…euh…
    Steek maar rap een goei batterij in uw humormasjien. Geen Duracells want het werd in Volt bewezen dat dat niet te beste zijn. Panasonic batterijen zijn de beste. En Energizer.

  8. Peter schreef:

    ’t is hier nog een keer elke en ik weet hoe je kan stofzuigen en dweilen zonder je rug te belasten. Heb dat geleerd. Ik wil je dat zaterdag wel een keer tonen.

  9. Margo schreef:

    @ Peter/elke
    awel, ’t is goe, maar denk nu niet dat ik heel uw huis ga kuisen, hé

  10. watervrouwtje schreef:

    Hallo,Margo ravot jij maar lustig door maar denk tijdens het ravotten dikwijls aan je rug,dat ontspant de betreffende spieren ,echt waar,ik kan het weten ,ik heb eens ’t verschot gehad van een fiche op te rapen ook blijven werken(‘twas toch maar typen hehehe

  11. chelone schreef:

    Ziet ernaar uit dat het ‘slechts’ een tijdelijk rugprobleem is. In dat geval kan een kraker wonderen doen. Even doorbijten als die man met zijn volle gewicht op jou komt liggen maar het moet.

  12. Margo schreef:

    @ watervrouwtje
    Dank u voor uw raad, die zal ik opvolgen in de toekomst

    @ chelone
    Al mijn hoop gaat naar morgen, naar de kraker. Het is een jong gastje, ik hoop dat hij mijn lijf aankan :- )

Wat denk jij hierover?

