zeggen en zwijgen

Geplaatst op: 5 november 2009 door margogogo in Losse flodders

Mijn blog noemt eigenlijk “Tussen ons gezegd en gezwegen”, doch zelden of nooit wordt deze ongelooflijk vlot klinkende en door mezelf zelfgevonden blognaam, waar serieus lang en diep is over nagedacht trouwens, door medebloggers in z’n blogroll gezet. Wie mijn blog linkt in zijn lijstje, gebruikt steevast ‘Margo’ (of Margogogo). Gelukkig is dat mijn naam want ik heet toevallig zo, ‘t ware anders wreed debiel geweest, als ik er zo eens over nadenk.

Toen ik mijn account aanmaakte heb ik nog getwijfeld of ik nu mijn eigen naam of de naam van mijn blog in die account zou zetten. Op dat moment vond ik ‘ha tee tee pee dubbele punt slash slash  tussenonsgezegdengezwegen dot wordpress dot com’ ietske te langdradig. En alzo maakte ik gemakkelijkheidshalve dan maar kortweg (de verlengde versie van) mijn naam van.

Wie zich afvraagt waarom ik dat hier nu per se wil vermelden, die mag stoppen met zich dat af te vragen want er is geen enkele reden voor. Het was me gewoonweg ineens opgevallen, vorige week ergens. En wat doet een simpele hobbyblogger van stoemp met sosissen zoals ik als er haar iets opvalt? Die zwiert dat doodleuk op haar blog en doet alsof het een heel interessant en diepzinnig artikel zal gaan worden. ‘k Heb u hier weer goe liggen.

‘t Zal u misschien nog niet opvallen, maar mijn inspiratievat is leeg momenteel. Niks weten te schrijven is wreed ambetant als ge uwen blog wilt doen bougeren. Ik zou zo graag ook van die spannende, leuke, vergezochte, hilarische of absurde fictieve verhaallijnen ineen willen flansen om in tijden van inspiratieschaarste aan mijn lezers te kunnen aanbieden, maar ik heb weinig of geen fantasie. Erg hé? De enige fantasie die ik bezit komt enkel ‘s nachts naar boven, of tegen de ochtend, als ik droom. En dan nog, dan zijn het nog van die dromen die dicht aanleunen bij het leven zoals het is.

Dus schrijf ik maar iets waar geen mens zit op te wachten, dat geen kat interesseert, iets wat ik eigenlijk in 1 zinnetje zou kunnen formuleren doch uitrek tot een proportioneel mooi ogend schrijfsel. Zonder inhoud weliswaar, maar op details gaan we hier niet letten.

Bekijk het, zo u wil, als een nederschrijving van een ingeving van het moment, gebaseerd op een eerder waargenomen feit.

Ofte: pure schermvulling.

nothing

Waar zijn de tags/estafettestokjes als je ze nodig hebt…

reacties
  1. ed blogt schreef:

    verdoeme wat een interessant artikel :-)

    ik heb jou verleden week op mijn blogrol gezwierd en had er toen eerst het ellenlange “tussen ons gezegd en gezwegen” op geplaatst, maar toen bleek dat ik dat zelfs niet op 1 lijntje kreeg, en dan heb ik het maar weer margo gemaakt, uit esthetische overwegingen, want eigenlijk vind ik “tussen ons gezegd en gezwegen” (*ademloos*) veel mysterieuzer.

  2. Menck schreef:

    Je URL kun je zonder gevolgen niet meer veranderen, maar je blognaam wél. En eerlijk gezegd vind ik ‘Margogogo’ als blognaam veel leuker dan ‘Tussen ons gezegd en gezwegen’.
    Dus…

  3. Menck schreef:

    Laat het een nieuwe trend zijn, dat blognaamveranderen. Ook bij Elke staat zulks op til. ;-)

  4. elke schreef:

    Ha, ik dacht eigenlijk ook: die gaat haar blognaam veranderen. Doe je niet mee anders? ;-)

  5. elke schreef:

    Ik zal misschien een stokje uitvinden eerstdaags, wat peis je?

  6. Stef Flater schreef:

    Tussen ons gezegd en gezwegen: medebloggers in WordPress die je blog toevoegen via de functie ‘Voeg toe aan blogroll’ (duh) krijgen een link waarin de naam van je blog onveranderd gebruikt word. Dus ofwel gebruikt bijna geen mens die functie (staat bovenaan elke blog in WordPress), ofwel veranderd men achteraf die naam om gemakkelijker te onthouden wie de eigenaar/eigenares van de betreffende blog is. Om mijn blog staat je blog, nu ik er op let, nog niet. Schame on me. :-( De titel vind ik trouwens nog steeds leuk – dus waarom veranderen?
    @ Elke: stokjes uitvinden – ik peizen datta un goe gedacht is. Doetta mo. :razz:

  7. Margo schreef:

    @ ed blogt
    Ok dan, omdat de reden die je aangeeft redelijk aanvaardbaar is zal ik het door de vingers zien deze keer

    @ Menck
    Dus…de blognaam veranderen valt te overwegen. Daar moet ik eens goed over nadenken. Ik laat je nog wel weten wat mijn beslissing hierin is

    @ elke
    Welja, meedoen…als Menck nu ook zegt dat ik dat maar beter kan overwegen… kweetnognie
    En ja, verzin maar een paar stokjes, da’s ’n geel hoed hedacht va joen

    @ Stef Flater
    ’t Is allemaal waar wat ge hier zegt, Stef. En ‘tussen ons gezegd en gezwegen’ vind ik ook nog steeds een goeie titel voor nen blog…ik denk dat ik het allemaal gewoon zo ga laten…

  8. Stef Flater schreef:

    Wat ook waar is: in uw blogrol staan ook gewoon de namen van de schrijvers ipv de blogtitel. Ik zie hier staan Zapnimf ipv ‘De weergaloze fratsen van ene zapnimf’ of Breeg ipv ‘Eddie lives’. :razz: Btw: Menck heeft nu toch al een tijdje een blog genaamd Kielzog. Mohow zeg. :razz:

  9. Margo schreef:

    @ stef flater
    Verdekke, je hebt gelijk!

  10. annava schreef:

    Beste Margogogo of moet ik tussenonsgezegdengezwegen zeggen?

    Ik vind het knap dat ge een heel postje lang kunt lallen (mijn excuses) over jouw blognaam. Knap, respect. Misschien moeten we daar een stokje van maken. Ik kan er ook nog wel wat over schrijven.

  11. watervrouwtje schreef:

    Een late reactie op uw naam:ik vind het een fantastische naam,heel gezellig zo van “hé kom erbij ik heb wat te vertellen”maar bij mij staat ook “Margo”

  12. Margo schreef:

    @ annava
    Niemand die je tegenhoudt om er een stokje van te maken, Anna. Of moet ik ‘Pulp and non fiction’ zeggen?
    Go for it girl!

    @ watervrouwtje
    Oooh, zo lief dat je dat zo zegt! Het is ook de bedoeling om iedereen uit te nodigen: kom binnen, zet u en geef iets.

  13. […] een bericht achter » Twas een ’stokje’ van Margo, eigenlijk geen stokje maar een uitdaging: hoeveel kan je lallen over je blogtitel. Aah maar kijk, […]

Wat denk jij hierover?

