Zi gi van Breuhe, vraag me dan maar nog ‘s mee

Geplaatst op: 30 augustus 2009 door margogogo in Bloggereedschap, Life

kater U las het wellicht al op Micheleeuw’s blog; ons avondje uit van vrijdag in Brugge was heel erg tof. Het gezelschap was in orde, dat kon moeilijk anders want ik ken Elke intussen al een hele tijd en met Mich en Stef had ik al eerder kennisgemaakt op de blogmeeting bij Chelone. Elke was alweer de leutige vrolijkheid zelve, Stef was de stille genieter, Mich haar partner idem dito en gastvrouw Micheleeuw was weer lekker luid en gezellig druk.

Na het frisse aperitiefje bij Micheleeuw thuis begaven we ons naar het establissement alwaar ze voor vijf had gereserveerd. We staken de straat over en zaten binnen de minuut al aan tafel.

Het moet gezegd: het eten in de Cohiba was superlekker! Mijne Chateaubriand was perfect à point gebakken en was waarlijk zo mals als boter, de frietjes waren glanzend goudbruin en knapperig, de sla gevarieerd en fris. Het was zowaar stil tijdens het eten, wat zoveel betekent als dat mijn tafelgenoten al even erg hebben genoten van hun gerecht.

Het was er aangenaam druk, er hing al meteen ambiance in de lucht. De DJ fleurde de hele boel nog extra op met muziek waar de uitgaande jeugd van tegenwoordig van houdt, zo’n beetje vanalles; van de jaren 80 tot en met nu. Zo nu en dan zaten Elke, Micheleeuw en ik te headbangen alsof ons leven er vanaf hing. Man man, was me dat lang geleden. De muziek werd met de minuut beter…Depeche Mode werd op een bepaald moment zelfs door de boxen geknald! Superb!

Dat Micheleeuw een zotte doos is, dat wisten jullie al. Dat was vrijdag niet anders. Ze dronk naar gewoonte enkel Rodenbach-ut-‘t flestje en diepte out of the blue een vracht aan verhalen op, welke ze met veel handen- en voetenspel op een sappige manier vertelde in het meest platte Brugs waar ik zo tussendoor toch wel eens een woordje bijna alles van begreep.

Toen we net aan tafel zaten meende ik iemand te herkennen. Ik dacht: “is da nu ‘de Schaukes’ of lijkt hij er alleen maar op? Mobanieje, da zal nie, hier in Brugge zekerst, da kan nie”, maar uiteindelijk bleek hij mij ook te herkennen en was het inderdaad Steven; een goeie vriend en mede-KSA’er uit mijn eigen Oost-Vlaamse dorp. Hij was daar aan het werk als freelancer en draaide er een  promotiefilmpje van de Cohiba. Toeval bestaat, ik zeg het u!

Naarmate de avond vorderde veranderde het praten en lachen in zeveren en gillen en gieren. Micheleeuw bleef flestjes Rodenbach hijsen, Elke hield het bij Kriek, Geuze en een cola en ik probeerde Micheleeuw te volgen met Hoegaarden (en welgeteld 1 spa bruis). Heb de handdoek in de ring moeten gooien, Mich is gewoonweg niet te volgen!

Elke en ik waren best een beetje tipsy en begonnen stillekesaan een gevecht tegen de vaak. Om 3 uur namen we afscheid van Micheeuw en co en wandelden terug huiswaarts. Nuja, wandelden… Elke wandelde, ik liep er in lichte looppas achteraan. Wie ooit van plan is om eens met Elke mee te gaan wandelen: ga eerst een maand naar de fitness want om haar te volgen moet ge echt ne goeie fisiek hebben!

Na het opdweilen van een plas water in de gang (het had die avond geweldig ge-onweerd) hulden we ons in ons slaapT-shirtje en begaven we ons te bed. Elke in het hare, ik in het zalige bed van 1 van haar dochters. Toen ik opstond, zo rond half 1 ‘s middags, vond ik Elke in de keuken druk bezig met potten en pannen. Zij was al op van 10 uur en was zelfs al naar de markt geweest en al! Stond ze daar kokeneten te maken, begot. Elke, dat was echt niet nodig geweest, een boke choco had volstaan, meis, maar desalwelteplus heb ik me de gebakken kippenbout, de groene boontjes en de patatjes geweldig laten smaken!

Rond 4 uur stapte ik uiteindelijk in mijn auto richting Aalst, met een brede glimlach en een beetje koppijn, en een schuldgevoel omdat ik Elke de kans om nog wat te slapen voordat ze weg moest om 18u had ontnomen. (sorry dat ik zo lang heb geslapen, en danku dat ge mij hebt laten liggen, Elke!)

No need to say dat het een heel geslaagde avond/nacht was die ons zeker en vast nog een hele tijd zal bijblijven.

reacties
  1. ed blogt schreef:

    klinkt als een geestig feestje! Ik krijg er zowaar dorst van :-)
    Santé!

  2. zapnimf schreef:

    Klinkt inderdaad leutig.

  3. elke schreef:

    euh, ik moet nu zelf niks meer schrijven zekerst? Nog zo gemakkelijk ;-)

  4. pcuser1961 schreef:

    Tzag er een heerlijk avondje uit zo te lezen..Gelukkig heb ik geen katers meer maar dat is ooit anders geweest,haha

    Fijne katervrije zondagavond gewenst

  5. micheleeuw schreef:

    ja, het was zeer leuk en zeker voor herhaling vatbaar, hé. Maar eerst nog wat oefenen met drinken.
    ;-)

Wat denk jij hierover?

