Parry Hotter

Geplaatst op: 10 augustus 2009 door margogogo in Bloggereedschap, Life

Harry Potter 6

“Ik zoek een vriendje dat met mij mee wil naar de nieuwe Harry Potter”, las ik bij Elke op facebook. Ik stelde me met graagte kadidaat. Harry Potter en Elke samen, dat kon niet tegenvallen. Als ik niets in de weg had, that was. Ook Breeg wilde haar vergezellen, las ik later. ‘t Was redelijk rap beslist dat Breeg en ik allebei zouden ingaan op haar verzoek. Gezellig, bloggers onder elkaar.

Mailtjes gingen over en weer om de planning op maat te zagen, waarbij we uitkwamen op gisteren. Breeg zou mij komen ophalen, we zouden samen naar Brugge rijden waar we eerst wat zouden eten voor we afzakten naar de Brugse Kinepolis.

De film begon om 20u15, wist ik van Elke. Van bij mij is Brugge een klein uurtje rijden, dus als Breeg mij om half 7 zou oppikken zouden we ruim op tijd arriveren. Moet ik gedacht hebben. In een waas van zinsverbijstering of zo.

Breeg had in zijn laatste mailtje nochtans wijselijk opgemerkt ‘…als we dan nog tijd genoeg hebben om iets te eten…ok, om half 7 bij jou, staat genoteerd”. Iets in die aard. Wat bedoelde hij daarmee?

In de late namiddag kreeg ik een paar sms’jes van Elke, waarin ze meldde dat het verven van de kamers van haar 2 dochtertjes er zo goed als op zat, dat ze net verfvrij was, dat ze de filmtickets nog zou gaan halen en dat ze alvast een tafeltje had gereserveerd om 18u45…

huhh          huh

Kwart voor zeven? 18u45?  Hm. Breeg komt mij halen om half 7 en om kwart voor 7 zouden we aan tafel moeten zitten in Brugge? Is dat nu mijn gedacht of klopt er hier iets niet? Ik hoorde mezelf luidop denken, lichtjes in paniek schietend wegens het ineens doorhebben van mijn zelfgemaakte blunder.

Toen Breeg bij me aanbelde hing ik nog steeds met Elke aan de telefoon. We waren nog volop in bespreking over hoe we de plannen zouden bijschaven, nu duidelijk was geworden dat ik zo’n beetje heel veel aan bad timing had gedaan.

We spraken dan maar meteen af in het restaurant in plaats van eerst bij Elke thuis haar verf- en behangwerken te inspecteren. We zouden eventueel onderweg naar haar kunnen bellen en zij zou ons het menu kunnen voorlezen en onze bestelling mee doorgeven zodat het proper en net geserveerd zou zijn als we arriveerden. Good plan? Na rijp beraad hielden Breeg en ik het toch maar simpel en besloten we om ná de film iets te eten.

In het restaurant aangekomen zaten Elke en haar vriendin geduldig op ons te wachten. En niet alleen op ons, ook op hun eten, hetwelk ze toch al een hele tijd hadden besteld. Dat komt al eens meer voor als je in een bomvolle keet zit. Om nog bij te bestellen was het te laat, dan zouden we de film missen en dat was nu niet meteen de bedoeling.

Met 2 volle en 2 lege magen (waarvan eentje heel lichtjes gevoed met een XL bifi-worst) kwamen we als dartele eendjes de Kinepolis binnengewandeld. Perfect op tijd. Ha! (ik mag zeker niet vergeten te vermelden dat Harry Potter 6 super is! Voor de fans die de boeken en de vorige films gezien hebben zal ook deze sequel zeker niet teleurstellen)

Na de film keerden we terug naar het restaurant. Het was na elven toen we plaatsnamen aan een tafeltje bij het raam.

“Sorry, de keuken is gesloten”…

Verdekke toch, net te laat, apparently. Je kon er wel eten tot middernacht maar bestellen kon maar tot 23u. Damn.

Soep was er ook niet meer te krijgen, we bestelden dan maar koffie (ik vooral voor de koekjes, ik geef toe). Breeg wou niet toegeven dat hij toch ook wat honger had had blijkbaar minder honger dan ik en gaf al zijn koekjes aan mij, de lieverd.

Ook al was het een beetje messy en stressy gelopen in ‘t begin, het was zonder meer een heel toffe avond. Voor herhaling vatbaar, als het van mij afhangt.

(als ge nog eens een vriendje zoekt, Elke…)

Ook al vond Breeg mijn idiote blunder om 1 of andere duistere reden best wel grappig (gelukkig), toch voelde ik me de hele avond stoem en schuldig dat ik die lieve vent -die by the way zo goed was om 20 kilometer rond te rijden om mij op te komen ophalen, een hele ganse avond letterlijk op zijn honger heb laten zitten.

Dom, dom, dom! klop de kop in

reacties
  1. Menck schreef:

    Toch wel gestopt bij een frietkot op de terugweg, mag ik hopen?

  2. Margo schreef:

    @ Menck
    Zover ik me herinner zijn we niet gestopt aan een friet- of ander vettig kot. Wat Breeg gedaan heeft nadat hij me heeft afgedropt, weet ik niet, maar ik heb thuis wel nog een breakfast-yoghurtje naar binnen gelepeld. Breakfast at 2 o’clock at night moet kunnen, I’d say.

  3. Menck schreef:

    Om twee uur ’s nachts lijkt een yoghurtje me in ieder geval een verstandiger keuze dan een pak vettige frieten, zoveel is zeker.

  4. Happy Genes schreef:

    Geen pop-corn gegeten dan tijdens de film? Dat is voor mij al een volledige maaltijd, dan krijg ik geen hap daarna meer binnen.

  5. elke schreef:

    Ik vind het nog altijd zielig dat jullie geen eten hadden, echt. Had ik dat geweten, stopten we in het frietkot na de film.

    Ik vond het ook gezellig. Zeker opnieuw doen, maar ook de eerste films samen bekijken lijkt me best leuk. We gaan er eens werk van moeten maken!

  6. elke schreef:

    En wat doet diene bol daar nu weeral op het einde!!!???

  7. pcuser1961 schreef:

    Frieten zijn niks meer voor mij sinds mijn levertransplantatie..Tlijkt wel of de donor nooit frieten at want ik kan er niet tegen en vroeger kon ik geen frietkot passeren,haha….

    Heel fijne dinsdag

  8. Tina schreef:

    Niet dom, vreemd … een mens zou toch durven verwachten van een iet of wat wiskundige geest zoals de jouwe dat je kan plannen? ;-)

    Maar het klinkt in alle geval als een hele leuke avond, ik heb die film al met de kinderen gezien en bet het met je eens dat het een leuke film is, en eigenlijk ook helemaal geen kinderfilm, daarvoor zijn er te veel “boe” momenten!

  9. Margo schreef:

    @ Menck
    Ook al zie ik er niet zo uit, ik eet wel redelijk gezond, echt wel (tenzij men mij koekjes voert, that is)

    @ Happy Genes
    Ik had een hele grote pot pop-corn kunnen binnenspelen op dat moment maar gezien we achteraf nog zouden eten hield ik het maar bij een bifiworstje om de grootste honger te stillen. Volgende keer toch maar een potje nemen, ge weet maar nooit

    @ elke
    Ik vond het vooral erg voor Breeg, ik zelf heb genoeg reserves om een paar jaar verder te kunnen zonder sterven (beetje zelfspot op z’n tijd is niet slecht).
    Zo’n filmavond wordt herhaald, dat zijn we intussen al overeengekomen hé. Nog enkel een datum vastleggen en we zijn vertrokken

    @ pcuser1961
    ‘k Vind het wel jammer voor je dat je niet meer van de typisch Belgische lekkernij kan genieten, maar het hebben van een nieuwe lever heeft mijns inziens meer waarde dan het missen van een vettig pakske frit

  10. Margo schreef:

    @ elke
    om te antwoorden op je tweede comment: ik klop mijne kop in, ge moet achter die smiley verder niks zoeken hoor :-) ;-) 0:)

  11. annava schreef:

    Awel, ik vond diene film niet zo goed. En geen eten hebben voor ik twee uur stil moet zitten, dat zou ik niet overleven denkik:)

  12. zapnimf schreef:

    Elkes koelkast!!
    Niet aan gedacht zeker?

  13. Margo schreef:

    @ Tina
    Ik heb vanalles en nog wat, behalve een wiskundige geest, dat heb ik nooit gehad

    @ annava
    awel, wij vonden die film wel goed :- )

    @ zapnimf
    Ah nee, daar heeft Elke niet aan gedacht :- )

Wat denk jij hierover?

